Stel je persoonlijke vraag #45

Er schiet me steeds van alles te binnen als ik hier lees haha. Zo herinner ik mij yoghurtdagen… De hele dag door niks anders eten dan magere yoghurt. Dat hielden we dan wel vol maar de dag erna eet je meer dan je anders gedaan zou hebben en waar is het goed voor inderdaad

2 likes

Dit brengt me echt terug naar een herinnering van mijn bijbaantje toen ik 16 was en een collega van mij wilde afvallen en in de pauze twee appelflappen at want :sparkles: daar zit toch appel in :sparkles:

32 likes

Mijn vader deed een brooddieet, om de dag mocht hij dan alleen maar (droog) brood eten. :smiling_face_with_tear:

@Ruby hahaha ik keur het goed

1 like

Ik heb jaren terug ook een soort new fysics gedaan en ik mocht toen 8 appels en een beetje bouillon. En alleen appels, enige wat je er mee mocht doen was ze in stukjes snijden :joy:

Ik snap nog steeds niet hoe dat een begeleid afvallen was, ik was echt te veel, te snel in een te korte tijd afgevallen. Ik woog veel te weinig, viel continue flauw omdat mijn suiker te laag was en die vrouw vroeg of ik het zeker wist dat ik niet nog wat meer wilde afvallen :sob:

3 likes

Ik mocht van new fysic vroeger onbeperkt appels op een dag. Maar wel alleen groene granny smith. Vond het nog lekker ook :weary:. Maar ik at er vaak 6-8, meer kreeg ik er echt niet in en was me te duur haha.

2 likes

Ja dat heb ik ook eens een blauwe maandag gedaan, haha. Echt jaaaren geleden. Werkte het bij je vader?

Ugh ik word al misselijk bij het idee haha

@Krabpaal ja werkte wel maar niet langdurig want mijn vader is echt een jojo. Als hij boven de 100kg komt moet hij weer op dieet van m’n moeder…

1 like

Oh ja maar dat is dan met regelmaat zo’n dag met minder calorieën is de gedachte, toch? Ik herinner me zo’n dag in het jaar en dan verder niet, dat haalt toch niks uit :no_mouth:

Maar droog brood en verder niks… Zeldzaam saai ook

1 like

Ja echt om de andere dag. Lijkt me wel beter dan een appeldag iedere week to be fair, ben dol op brood. Maar alsnog wel janken hoor.

2 likes

De gedachte was dat je lichaam een reset/detox kreeg. Ging niet om de calorieen die dag. Vaak was het alleen de eerste dag van je nee fysic dieet en de eerste dag van een nieuwe fase van je dieet. Sloeg en slaat natuurlijk echt op stront.

Aaaaah ok bedankt voor de uitleg
Mijn boerenverstand zei me al dat het vast nergens goed voor is :wink:

Stel je fietst ergens en vlak achter je gebeurd er iets met een andere fietser en een persoon op een scooter. Dit gebeurde omdat ze jou wilden inhalen en dit ging niet helemaal goed. Ze krijgen ruzie waarbij de ene man nogal ontdaan is en roept dat hij aangifte wilt doen. De andere man op de scooter is alleen maar aan het schelden naar de man en doet lichtelijk agressief. Wat doe je?

• Ik fiets door
  • Ik bemoei me ermee
  • Ik bemoei me er niet mee maar ik blijf wel in de buurt. Mocht het uit de hand lopen
  • Ik fiets niet

0 stemmers

1 like

Hmm twee mannen die ruzie met elkaar maken, ik peer 'm doei

35 likes

Mijn verstand zegt “ik blijf in de buurt” maar ik weet dat ik in dat soort “stress” situaties mij er mee ga bemoeien. Zo heb ik mijzelf in het dagelijks leven vaak genoeg in een positie gebracht waarbij ik achteraf dacht “dat had ook anders uit kunnen pakken.”.

4 likes

Ja mijn vriend zei dit ook meteen en we zijn ook weg gegaan, nadat ik heel even stil stond. Maar daarna had ik wel een soort schuldgevoel omdat ik bang was dat het misschien toch uit de hand zou lopen en dan had ik de politie ofzo kunnen bellen.

2 likes

Ja same haha. Als de een een vrouw is en ik een mogelijk gevaarlijke/vijandige situatie zie ontstaan dan zou ik wel blijven.
Ruziemakende mannen mogen dat lekker zelf uitvechten.

5 likes

Ligt eraan wat ontdaan is. Als zij met zijn twee staan de kemphanen lekker laten gaan, maar als hier één duidelijke agressor is vind ik het echt niet kunnen om zomaar weg te fietsen. Man of vrouw maakt mij daarin echt niet uit.

Snap ook niet hoe iedereen hier nu uit haalt dat dit twee mannen zijn die aan het ruziën zijn. Zoals je het beschrijft heb je toch overduidelijk één agressieve man en een iemand die dat ontdaan ondergaat? Of is aangeven dat je aangifte wilt doen ook al ruzie maken?

9 likes

Er staat letterlijk " Waarbij de ene man…" en daarna " De andere man"
Call me crazy maar volgens mij gaat het over 2 mannen.

19 likes

Ja is gewoon weer classic @Shaaar die een discussie uit probeert te lokken. ZOALS ALTIJD.

3 likes

Ze bedoeld volgens mij niet dat ze twijfelt aan de “mannen” maar dat er in het verhaal vooral naar voren komt dat er één man ruzie aan het maken was en de ander er mee overvallen wordt.

3 likes