Stel je persoonlijke vraag #45

Ik ben best een bemoeier op straat, als ik vind dat mensen kut doen hoor ik mezelf daar vaak wat van zeggen. En ik ben dan ook niet bang, zulke dingen schakelen dat uit ofzo. Ook met catcallers enzo. Dus ik stem voor bemoeien.

2 likes

Ja! Ik had al argumenten klaar staan zoals: heb je hen wel gevraagd hoe ze zich identificeren!!!

Het ging om ‘ruzie’ @Soy.peor . Dat de mannen, mannen zijn was prima duidelijk.

1 like

Ik denk dat ik echt blij ben dat ik nooit instagram heb genomen. Ik weet daarom ook niet wat ik mis ofzo. En daarbij vind ik foto’s maken en kijken sowieso heel weinig aan.

4 likes

Zonder social media zou ik sommige mensen nooit ontmoet hebben, maar het politieke en complottheorie gedeelte van social media mag van mij wel verdwijnen

2 likes

Als ze nou vragen of om je instagram te verwijderen, zou je dat kut vinden?

• Ja heel erg
  • Bestwel erg
  • Nah misschien een beetje jammer
  • Nee boeit me niet
  • N.v.t.

0 stemmers

1 like

foto op cv

• ja
  • nee
  • ligt aan de functie waarop je solliciteert

0 stemmers

2 likes

Ik vind ‘nee’ maar ik heb ‘ja’

34 likes

Ja dit heb ik ook

4 likes

eigenlijk nee want wil daar niet op beoordeeld worden maar heb het wel gedaan omdat ik 'm zelf ontworpen heb en het mooier vond staan :sob:

2 likes

Ik vind het als werkgever heel fijn om een cv met foto te ontvangen! Vind het superleuk om te zien wie mogelijk mijn nieuwe collega wordt, plus het scheelt mij gewoon googlen. En heb nog nooit iemand op basis van uiterlijk niet uitgenodigd voor een gesprek (maar kan me voorstellen dat het voor andere beroepen dan voor computerwerk wel gebeurt)

Maar je googelt dan dus alsnog om iemands uiterlijk te zien?

4 likes

Ik ben aan het bedenken wanneer het in welke functie uitmaakt hoe je eruit ziet
Vooral de stemmers op ligt eraan welke functie help me begrijpen

2 likes

Googlen is AVG technisch sowieso al (in de meeste gevallen) niet de bedoeling

6 likes

Dit komt vooral veel voor in de horeca en detail.

1 like

Maar dat gebeurt nou juist vaak onbewust.

28 likes

Yes zeker in de detail handel. Ik had ooit een bijbaantje en toen zei mijn teamleider ook dat hij geen dikke mensen wil aannemen omdat mensen dan minder snel kledingadvies van ze aannemen. Echt walgelijk.

Bij mijn manager in de retail was het juist andersom, die vond dat ‘ie teveel slanke dames had en dat dat niet representatief was voor de winkel :woman_shrugging:t3:

3 likes

Mijn ex (type: the one that got away) voert zijn hobby sinds kort wekelijks 100 meter van mijn huis af. Die locatie is op mijn natuurlijke looproute van supermarkt, rondje wandelen etc. Hij zit in een relatie, ik niet. Mijn gevoel zou hem wel willen zien, mijn verstand niet.

Wat zouden jullie doen?

• Expres langslopen
  • Alleen langslopen als je er ook echt moet zijn
  • Locatie vermijden op die avond

0 stemmers

Ik merk dat ik sindsdien mezelf die avond ‘opsluit’. Ik wil geen gedoe, maar vind het ook heel irritant dat ik me er zo bewust van ben en me belemmerd voel.

2 likes

Ik zou mezelf echt niet kunnen bedwingen, al zou ik me waarschijnlijk minstens een week enorm slecht voelen. Waarom is hij zo dichtbij, kan het nergens anders?

5 likes

Er komt ongetwijfeld een dag waarop ik me ook niet kan bedwingen. Of er gewoon langs moet omdat ik nog een boodschap nodig heb. Of friet. En ik weet dat ik dan ook nog eens mijn best zal doen op mijn uiterlijk. En dan hoop dat ik 'm tegen het lijf loop. Maar ik haat alles hieraan zo enorm.

Het is een vereniging. Ze zaten altijd in een buurthuis heel ergens anders in de stad en nu opeens in het buurthuis bij mij om de hoek.

6 likes