Nee, want ik ontvang cv’s met een foto
Maar hoe groot is de kans dat je hem daadwerkelijk tegenkomt? Ik heb bepaalde buren die ik maanden niet zie, terwijl we wel allemaal ons huis meerdere keren per dag in- en uitgaan. Ook heb ik een ex die in de straat woont nooit meer gezien na ons laatste contact.
Klopt ook wel! Gaat eigenlijk alleen om het moment van aankomst en vertrek dat die mogelijkheid er is. Het is vooral irritant dat ik me hier bewust van ben en ineens weer mee bezig ben, want in de praktijk is de kans idd niet zo groot.
Hij doet aan koorzang en jij hebt nog steeds interesse.
Zeg jij je of u tegen je ouders?
- U
- Jij
- Dat is veranderd in de loop van de tijd, of ik heb hier een verhaal over
0 stemmers
Ja eens met @ellegirltalk
Ik zou m’n plannen niet aanpassen op basis hiervan, hij doet een binnen activiteit iets verderop maar dat hoeft niet te betekenen dat je hem ziet.
Het is jouw buurt en ik zou zo veel rondwandelen als je normaal ook doet. Ik snap het ergens wel, ik ben sinds kort in verband met een nieuwe hobby plots ook vaak in het dorpje waar mijn meest recente ex woont, en in eerste instantie deed alles me aan hem denken. Maar een paar keer later is dat al veel minder sterk. Ik denk dat hoe meer je je gedrag aanpast om hem niet of juist wel te willen spotten, hoe langer je ermee blijft zitten. Want je maakt het naar mijn idee nu wel groter dan het is.
Ik zeg tegen mijn eigen ouders je of jij maar tegen m’n schoonouders U omdat dat bij hen gebruikelijker is in de cultuur. Ook tegen de rest van zijn familie trouwens. Alleen nu heb ik een nieuwe baan en een collega die een wat verder familielid van hem is en struggle ik elke keer met wat ik moet zeggen hahah U is beleefd maar het is een collega en de rest van m’n collega’s spreek ik ook gewoon met je/jij aan
Moest dat vroeger wel zeggen, nu tutoyeer ik wel gewoon ze zoeken het maar uit
Haha duidelijke taal!
Om 23.45 nog een pizza bestellen bij de dominos om de hoek die om 00.00 sluit
- aso kan echt niet
- Ja kan gewoon
0 stemmers
Als ze de optie om te bestellen nog open hebben staan kun je naar mijn idee gewoon zonder schuldgevoel bestellen. Is bij restaurants (in mijn ervaring, bij meerdere horecazaken gewerkt) heel gebruikelijk om de besteldiensten uit te zetten op het moment dat je geen bestellingen meer kan/wil maken, dus zolang je nog online kan bestellen zou ik me daar niet druk om maken. Telefonisch bestellen zou ik minder snel doen, of dan iig even vragen of ze nog een bestelling kunnen maken.
Ze zijn toch nog gewoon een kwartier open? Toen ik blij flink werkte waren we open tot 00:00 dus als er bestellingen binnenkwamen om 23:59 moesten we gewoon nog aan de bak.
Ja dat had ik ook eens. Was een bestelling die ik had geretourneerd, maar de webshop had de retour niet verwerkt (fout in hun systeem) waardoor dit bedrag bij Klarna was blijven openstaan. Dat bedrag heeft héél lang open gestaan in mijn Klarna-account, maar het moment dat ze een incassobureau inschakelden was het verdwenen uit mijn account en stond er geen bedrag meer verschuldigd. Wel kon ik geen nieuwe bestellingen meer betalen met Klarna toen. Omdat de fout bij de webshop lag, hebben ze het volledige bedrag (incl. incassokosten) wel snel kwijtgescholden en kon ik weer normaal bestellen met mijn account.
Ik heb zelf in retail gewerkt en het merk waarvoor ik werkte had zowel kleine als plussize maten, en diverse verkoopsters qua figuur en grootte. Ik merkte enorm dat mensen liever advies aannemen van iemand die op hen leek qua gestalte. Eigenlijk wel logisch.
Ik vind dat echt mega aso, ik zou zoiets sowieso niet doen maar al helemaal niet als het al zo laat is
Dit brengt me echt meteen terug naar toen ik nog in de supermarkt werkte en mensen 5 minuten voor sluitingstijd nog hun weekboodschappen wilden komen doen. Zo ontzettend aso. We zijn inmiddels minstens 8 jaar verder maar het zit me nog steeds hoog
Ik vind dit voorbeeld overigens niet aso
Mensen die terwijl we het rolluik al lieten zakken er nog onderdoor glipten ‘ik ben heeeel snel!’
Stel je (hypothetische) kind, tussen 6 en 12 jaar oud, heeft een vriendje of vriendinnetje waar hij op school vaak mee speelt. Je kent de ouders niet super goed. Een van de ouders van het vriendje overlijdt en je kind mag komen op de uitvaart. Ga je (of je partner) daar dan heen met je kind?
- Ja, ik ga er heen met mijn kind
- Ligt aan de dag/moment, ik zou er geen vrij voor vragen en of ik wil niet dat mijn kind een schooldag mist
- Ligt aan de leeftijd van mijn kind, tot bijv. 8 jaar vind ik een kind hiervoor te jong, daarboven zou ik wel gaan
- Nee ik zou niet gaan, vind een uitvaart geen passende plek voor mijn kind
- Anders…
0 stemmers
Ik denk dat het best wel meevalt hoevaak je hem kan tegenkomen. Ik ben, 2 jaar geleden, 200m van mn ex gaan wonen, we delen dezelfde fietsroute naar werk (want werkte ook samen), dezelfde supermarkt en de glas en papierbak is bij hem is de straat. En ben hem tot nu toe nog maar een keer tegengekomen.
Tuurlijk n=1, maar de kans bestaat dat je hem amper zal zien.
Heb ik eens gedaan en dat voelt inderdaad mega aso. We waren net aangekomen in het vakantiehuisje toen bleek dat de supermarkten nog een kwartier open waren en de dag daarna gesloten. De ene super had voor sluitingstijd de deuren al dicht (ook best aso vanuit de klant gezien) dus keihard doorgefietst naar de volgende om daar 5min voor sluitingstijd snel boodschappen te halen in een winkel die ik niet kende
De medewerker was er gelukkig heel relaxt onder, contant betalen was niet meer mogelijk maar ik kon rustig aan doen. Gebeurde daar blijkbaar vaker, niet zo gek als de supermarkten om 17uur dicht gaan en volledige feestdag/zondagrust kennen.