Stel je persoonlijke vraag #45

Of het nou met bekende of onbekende mensen is, ik kijk toch wel. Het zijn echt twee van m’n favoriete programma’s, ik ben ook maar een simpele ziel :upside_down_face:

1 like

Hou jij van bord- en kaartspellen?

• Ja vind ik leuk
  • Nee vind ik niet leuk
  • Mwah prima voor af en toe

0 stemmers

Heb je mensen in je omgeving die dit leuk vinden?

• Ja veel
  • Nee niemand
  • Ja een paar

0 stemmers

Ja best veel eigenlijk. Alleen m’n beste vriendin niet. Maar alsnog speel ik niet heel regelmatig bordspellen voor m’n gevoel.

nee dat snap ik, maar ik bedoel niet even snel afspoelen of afdrogen ofzo. Ik heb het echt over naakt rondrennen, spelen, zwemmen ed.

Veel te weinig :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ik was vandaag op een verjaardag met een kleine groep mensen, mn zoontje was met andere kindjes met water aan het spelen en daar liet ik hem wel even naakt lopen (na twijfelen).

Openbaar zou ik inderdaad niet meer doen. Hij liep wel laatst met zijn shirtje uit op een terras met een speeltuintje.

3 likes

Hoe kan je zoiets nou echt niet weten? Dat bestaat toch niet?

3 likes

Ik heb gewoon geen visueel geheugen. De kans is groter dat ik iemands oogkleur weet als ze het verteld hebben, dan als ik het elke dag zie.

Net als dat ik in een boek weet welke oogkleur een personage heeft als dag verteld werd, maar ik na een film geen oogkleur van acteurs kan benoemen

(En nee ik heb geen kinderen maar zou het me zo voor kunnen stellen dat ik het niet weet)

1 like

Het gaat om je KIND

11 likes

Ik geloof sws de helft maar van wat sommige forummers hier posten hoor. :grimacing:

Gewoon onzin.

3 likes

Ik weet niet wat je wilt horen? Dit zijn dingen die ik totaal niet registreer. Kan ook komen door specifieke oogkleur die ze hebben, als het écht blauw of écht groen was, ja tuurlijk. Maar ik vind dit geen heel duidelijke blauw.

Zelfde heb ik overigens met haarkleur, ik weet echt niet het verschil tussen donkerblond en lichtbruin. Ja, als ik er even over na ga denken, maar van de meeste mensen die ik vaak zie met zo’n haarkleur zou ik dat soort dingen verkeerd hebben.

5 likes

Of gewoon kleurenblind?

Wanneer je bijvoorbeeld aan iets denkt dat je vergeten was om te doen of aan iets waar je tegen op ziet oid, voel je dan wel eens zo’n interne schrik reactie? Een soort schok in je buik?

• Ja, herken ik
  • Nee, herken ik niet

0 stemmers

1 like

Heel vaak.
En ook als ik van huis ga terwijl ik wat vergeet maar niet kan bedenken wat.
dan krijg ik zo’n wee gevoel in m’n buik tot ik het weer weet. Soms iets heel onhandigs zoals mobiel die nog boven aan de oplader ligt, soms iets onzinnigs zoals thee die ik speciaal had gekocht voor werk.
Dan hou ik de hele tijd zo’n onrustig gevoel tot ik het weer weet en dan komt het binnen met zo’n schok.

9 likes

Soms zelfs als ik dénk dat ik iets vergeten ben, omdat ik moest onthouden het niet te vergeten ook als het heel duidelijk is dat ik het niet vergeten ben.
Bijvoorbeeld: constant in m’n hoofd dat ik niet moet vergeten de auto van de lader te halen. En dan een paar uur later in de auto rijden onderweg naar iets en midden op de snelweg opeens zo’n shock van ‘kut, had ik die auto nou van de lader gehaald?’. Ja. Ik rijd er in. Nothing on the hand.

21 likes

Maar dan kan je toch zeggen de kleur ogen van mijn kinderen zijn blauwgroen. Dat klinkt al anders als ik weet echt niet wat voor kleur ogen mijn kinderen hebben hihi

11 likes

Maar ze zijn niet blauwgroen, ze zijn blauw, blijkbaar. Ik vind dat met oogkleur (en haarkleur) altijd heel ambigu.

Al moet ik zeggen dat ik vaak wel moeite heb met kleuren benoemen dus misschien ben ik inderdaad een soort van kleurenblind.

1 like

Maar als je zegt dat je er geen weet van hebt (in je eerste post), klinkt dat alsof je echt géén idee hebt. Terwijl je het nu beschrijft alsof je niet goed weet of het groen of blauw is, of iets er tussenin. Dat vind ik wel anders dam je eerste post, dat leest alsof het ook donkerbruin kan zijn.

18 likes

Je bedoelt dan dat je wel voor je hebt wat voor kleur je ziet maar niet weet of je het nou echt blauw/groen/blauwgroen/groenblauw/grijs/grijsgroen/grijsblauw/etc moet noemen misschien? Dat zou ik helemaal niet zo raar vinden haha

Oh te laat wat Fred zegt dus

2 likes

Oh ja zo.

Ik bedoelde het inderdaad niet zo dat ik niet exact weet hoe m’n kinderen eruit zien @Fredje , maar dat ik dus echt niet zo kan opnoemen welke kleur het is. Alleen vanwege mijn schoonmoeder weet ik dat ze blauw zijn.

1 like