Stel je persoonlijke vraag #45

Ik heb aften en ontstoken tongamandelen :skull:

2 likes

Wow ik ben verbaasd dat niemand vuurstickers wil, dat lijkt me juist geinig (ja ook afgezaagd en cliché maar daarom juist). Lijkt mij dus juist leuk als alle auto’s gek bestickerd en beschilderd zouden zijn op allerlei manieren en met gekke kleuren en patronen etc. Maar onpopulaire mening dus

7 likes

Bij mij zit een weekend vaak al ‘vol’ als er 1 overdag-afspraak staat. Als ik de hele week werk en dan nog beide weekenddagen plannen heb raak ik echt oververmoeid, dus houd altijd 1 dag leeg. Verhuizingen worden meestal wel vroeger dan 4 weken vooraf gepland in mijn ervaring, misschien speelt dat ook mee? Hoe dan ook wel zuur dat echt niemand kan :slightly_frowning_face:

13 likes

Wel menstruatiepijn :weary:

4 likes

Iedereen woont binnen 20 minuten en op een vriendin na werken ze niet in het weekend. In de avond doordeweeks hebben wel wat mensen aangeboden eerlijk gezegd, maar dat vind ik zelf lastiger. We zijn meestal pas laat thuis na werk, dan eten en de hond die uitgelaten moet worden en een heel gehorig huis waar je niet tot laat bezig kan. Inclusief een uitgebreide rondleiding iedere keer, schiet niet op.

@Junebug85 ohjaa onduidelijk misschien maar ging nu over helpen met klussen. Schuren, verven, behangen, vloer leggen, mogelijk inpakken. We hebben nog geen zich op een verhuisdatum omdat we niet weten hoe ver we komende tijd gaan komen. Het is nogal groot en op dit tempo kan het nog wel even duren.

1 like

Mijn auto is al een paar maanden stuk en ik heb de mogelijkheid om de vetste auto (oldtimer) uit de buurt te kopen. Zou het zo graag willen, maar niet echt een verstandige keuze.

2 likes

Stedentrip van een weekend (vrijdagochtend tot zondagavond) in januari: Porto of Barcelona? (Als de eisen zijn: nog niet ijskoud, beetje door de straten slenteren en eten.)

• Ik ben in beiden geweest en zeg Porto
  • Ik ben in beiden geweest en zeg Barcelona
  • Ik ben alleen in Porto geweest en vond dat een aanrader
  • Ik ben alleen in Porto geweest en zou dat niet kiezen
  • Ik ben alleen in Barcelona geweest en vond dat een aanrader
  • Ik ben alleen in Barcelona geweest en zou dat niet kiezen
  • Ik ben in beiden niet geweest, maar zou Porto kiezen
  • Ik ben in beiden niet geweest, maar zou Barcelona kiezen
  • Ik ben in beiden niet geweest, maar zou beiden niet kiezen en heb een geweldige andere suggestie voor je waar het niet ijskoud is
  • Ik ben in beiden niet geweest, dus kan je niet helpen kiezen

0 stemmers

2 likes

Vond Porto heel leuk en knus, maar centrum is vrij klein, ben je best snel uitgeslenterd denk ik. Wel veel leuke tentjes en lekker eten en drinken. Barcelona, raak je niet uitgeslenterd natuurlijk, maar niet knus, wel ieeeets warmer gemiddeld.

Wil je knus en cute, of wil je big city-vibes.

5 likes

Of het groot is maakt toch niet uit voor mijn vrienden? Je hoeft dan toch niet meer te doen als je een middagje komt helpen? Mijn vriend en ik zijn zelf heel handig dus misschien verkijk ik mij er op, maar wat schuren of een muurtje witten kan iedereen toch wel? Het is een huurhuis dus grote belangrijke dingen zijn al door de verhuurder gedaan. Vloer leggen was ik van plan om uit te besteden, maar de conclusie was nu dat het bijna 1000e is voor alleen de benedenverdieping over twee maanden. Dan kan ik beter een paar weken dubbele huur pakken en zelf leggen :joy:

1 like

Vooral even ontspannen en eruit zijn denk ik. Maar ben wel met een vriendin, dus het hoeft niet romantisch ofzo. Beetje shoppen mag ook, maar big city mall vibes hoeft dan weer niet.
Met jouw omschrijving neig ik meer naar Porto, denk ik.

3 likes

Ik ben vorig jaar in januari in Porto en Lissabon geweest en vond allebei prima, maar Lissabon wat levendiger en leuker. Leuker qua shoppen en heel veel leuke horeca. Hoewel ik je prima een weekend porto kan aanraden, zou ik zelf kiezen voor Lissabon. (Barcelona ben ik nooit geweest)

6 likes

Ja ik zou voor dit weekend denk ik ook eerder Lissabon doen. Porto is idd best klein en heb je met max 2 dagen wel gezien.
Dat is eigenlijk de enige reden dat ik op Barcelona heb gestemd. Ik vond het beide leuke steden. Maar in Barca is gewoon net wat meer te doen

5 likes

Ik vind Barcelona heel leuk, maar wel echt koud in januari. Zou zelf zuidelijker gaan, Sevilla (maar daar ben je vast al geweest) of ergens anders in Andalusië of anders Napels in Italië. Zit je toch een stuk warmer denk ik. Plus Sevilla en Andalusië zijn in de echte zomer weer te heet, dus mocht je er ooit heen willen is het best goeie timing in Januari.

8 likes

Valencia is ook zo’n leuke stad! :heart: @anon86562306

8 likes

En sommige willen haar best wel helpen, maar op andere dagen dan de gewenste dagen…

4 likes

@EleanorRigby @Luipaard Lissabon is ze al geweest, daarom kwam ze met porto!

@Zemraluani @Krabsalade Sevilla en Valencia ben ik beiden nog nooit geweest (ben überhaupt nog nooit in Spanje geweest eigenlijk), dus die ga ik checken!
Napels stinkt volgens iedereen die ik er ooit over heb gehoord.

2 likes

Ohnee ik verwacht niet dat je al je vrije dagen komt helpen! Gewoon een keer een middagje lijkt mij al geweldig. Ik was oprecht benieuwd naar hoe druk mensen zijn, lijkt mij vreselijk om zo te moeten leven. Zelf heb ik vorige maand nog last minute drie vrienden geholpen met klussen aan hun nieuwe huis. Als een vriend ik hulp vraagt dan kom ik meteen, misschien ook een harde les :joy: Helaas kan ik met mijn werk nu geen vrij nemen, dus dan er maar wat langer over doen.

4 likes

Hoe ver van tevoren heb je dit gevraagd eigenlijk? Opzich ook wel goed voor de context.
Toen wij gingen verhuizen/klussen hebben we dit ruim vantevoren gecommuniceerd en mensen gevraagd of ze zouden willen helpen. De agenda was nog leeg en ze konden er dan dus omheen plannen. We hebben ook wel eens vrienden die het last minute vragen en buiten dat we dat heel irritant vinden want we zijn vaak druk doen we wel vaak ons best om toch in bochten te wringen om te helpen. Maar als helper kan ik het erg waarderen als vantevoren goed gecommuniceerd word waar je mijn hulp nodig voor hebt en wanneer.

1 like

Met deze klussen zou ik denk ik ook aangeven dat ik geen tijd heb🤪 het kan heel gezellig zijn om dit soort dingen samen op te pikken, maar het is wel ook gewoon werk en als jullie het doen om te besparen hoeven anderen daar denk ik geen overdreven rekening mee te houden? Vind t anders wanneer je echt heel erg omhoog zit, maar kennelijk zitten jullie dat niet.

21 likes

Ik vind roggebrood echt lekker als broodbeleg, dan wel nog met kaas erbij

2 likes