Stel je persoonlijke vraag #45

Ha, mijn vriend en ik hebben ook 1 gouden ding dat we on a whim kochten toen we hoorden dat we ons huis kregen. 4 jaar later gelukkig nog steeds blij mee.

2 likes

Ik wil echt graag weten wat ze precies zei en in welke context ze het woord gebruikte.

2 likes

Ik vind het wel grappig klinken, op welke manier gebruikte ze dit dan?

5 likes

Mijn huis is opgebouwd uit gouden accenten hahah

En @hetty
We waren pasta aan het eten bij een Italiaans restaurant en zij was haar spaghetti aan het snijden met mes en vork en ik noemde haar voor de grap een echte tatta en toen noemde ze zichzelf een boerwapse. :stuck_out_tongue:

6 likes

Is trouwen belangrijk voor jou?

• Ja, vanwege de extra commitment die je elkaar geeft
  • Ja, vanwege geloofsovertuiging
  • Ja, vanwege de getuigen van vrienden en familie
  • Ja, andere reden
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Leuker dan een “gewoon” feest? Vrienden van mij hadden een feest omdat ze x jaar bij elkaar waren en het was echt heel leuk met dezelfde setting als een bruiloft. En toch voelde het minder speciaal voor mij, daar verbaasde ik me wel over!

4 likes

Ik had vrijdag mn eerste vriendenbruiloft en ik vond het zo bijzonder en speciaal en liefdevol :face_holding_back_tears:

16 likes

Ohja dom vergeten. Al kan dit ook met geregistreerd partnerschap toch?

@Opheliac cute!!! Ik vind dat zoooo gezellig hĂš

3 likes

Ja precies, op de een of andere manier blijk ik daar toch ook wel gevoelig voor dat rituele. Voelt echt als Een Moment.

Zou je het zelf niet willen?

1 like

Geregistreerd partnerschap wordt alleen niet in alle landen erkend

9 likes

Ik vind het voor mezelf niet van waarde maar ik had hetzelfde toen vrienden gingen trouwen đŸ„čđŸ„čđŸ„č

4 likes

Het geregistreerd partnerschap heeft als je kindloos bent wel een soepelere opt-out. Als ik geen kinderen zou willen zou ik dat liever doen dan trouwen.

Het trouwen zelf vond ik vooral leuk, maar ik vind het ergens wel fijn dat de hele rambam financieel (maar ook zeggenschap als 1 van ons ergens in het ziekenhuis whatever beland) geregeld is. Ja natuurlijk kan je dat ook allemaal zelf lekker vastleggen bij de notaris, apart testament etc etc. Maar de realiteit leert vaak dat mensen dat wel zeggen, maar vaak zelf alsnog niks geregeld hebben.

Dus vond dat wel een handige bijkomstigheid, aangezien ik dus op dat vlak ook echt een luie uitsteller ben.

7 likes

Voor mij gaat trouwen ook niet om de bruiloft maar om het getrouwd zijn. Dus dat feest is een mooi overgangsritueel, maar niet de reden om te trouwen. Maar door de betekenis wel zeker anders dan een gewoon feest.

6 likes

Je weet wat ananassen betekenen hĂš :eyes:

10 likes

Ja vanwege alles is geregeld mocht een van de twee dood gaan en ik wil dat we als gezin dezelfde achternaam hebben. Welke achternaam m’n eventuele kinderen dan ook krijgen. Maar dat kan ook gewoon met z’n tweeĂ«n geregeld worden op het gemeentehuis, hoef geen groot feest.

4 likes

Haha ja die bullshit was ineens een paar jaar later een ding, maar geldt alleen voor omgekeerde ananassen. Ach, past perfect op een slaapkamer dan.

3 likes

Misschien naar het personage boer Wapse uit Bartje? Als ik google kom ik daarop uit en dat lijkt me in deze context wel logisch!

1 like

Ik snap ook niet dat iedereen dit voorbij liet gaan :joy:

2 likes