Stel je persoonlijke vraag #45

Geregistreerd partnerschap wordt alleen niet in alle landen erkend

9 likes

Ik vind het voor mezelf niet van waarde maar ik had hetzelfde toen vrienden gingen trouwen 🥹🥹🥹

4 likes

Het geregistreerd partnerschap heeft als je kindloos bent wel een soepelere opt-out. Als ik geen kinderen zou willen zou ik dat liever doen dan trouwen.

Het trouwen zelf vond ik vooral leuk, maar ik vind het ergens wel fijn dat de hele rambam financieel (maar ook zeggenschap als 1 van ons ergens in het ziekenhuis whatever beland) geregeld is. Ja natuurlijk kan je dat ook allemaal zelf lekker vastleggen bij de notaris, apart testament etc etc. Maar de realiteit leert vaak dat mensen dat wel zeggen, maar vaak zelf alsnog niks geregeld hebben.

Dus vond dat wel een handige bijkomstigheid, aangezien ik dus op dat vlak ook echt een luie uitsteller ben.

7 likes

Voor mij gaat trouwen ook niet om de bruiloft maar om het getrouwd zijn. Dus dat feest is een mooi overgangsritueel, maar niet de reden om te trouwen. Maar door de betekenis wel zeker anders dan een gewoon feest.

6 likes

Je weet wat ananassen betekenen hè :eyes:

10 likes

Ja vanwege alles is geregeld mocht een van de twee dood gaan en ik wil dat we als gezin dezelfde achternaam hebben. Welke achternaam m’n eventuele kinderen dan ook krijgen. Maar dat kan ook gewoon met z’n tweeën geregeld worden op het gemeentehuis, hoef geen groot feest.

4 likes

Haha ja die bullshit was ineens een paar jaar later een ding, maar geldt alleen voor omgekeerde ananassen. Ach, past perfect op een slaapkamer dan.

3 likes

Misschien naar het personage boer Wapse uit Bartje? Als ik google kom ik daarop uit en dat lijkt me in deze context wel logisch!

1 like

Ik snap ook niet dat iedereen dit voorbij liet gaan :joy:

2 likes

Haha, ik heb juist dat iemand op het forum ALTIJD een opmerking maakt waardoor ik haast twijfelde om het al zelf in mijn post zelf te zetten.

Vind het altijd fascinerend dat mensen dat zo boeiend vinden, als je in m’n bed wil liggen mag je het ook gewoon vragen :nail_care:

5 likes

Ik weet niet waar dit over gaat. Maar mag ik in jouw bed liggen?

2 likes

Jij altijd, maar niet met je buitenkleding en schoenen, en graag gedoucht.

5 likes

Dit klinkt inderdaad heel logisch haha!

1 like

ik wist echt niet dat jij getrouwd was! Je noemt hem nog altijd je vriend zie ik.

2 likes

Vakvrouw!

4 likes

Heb je wel een trouwfeest gehad, of dan ook gewoon alleen administratief op het stadhuis oid?

@Bunnyslippers ook volgens mij!

4 likes

Ironisch, niet sarcastisch.

1 like

Hoeveel artiesten/ bands heb je live gezien?

• Nog nooit bij een concert geweest
  • 1 - 10
  • 11 - 20
  • 21 - 50
  • Gestopt met tellen / veel

0 stemmers

1 like