Het ligt ook aan mijn stemming.
Ik ben sowieso altijd wel erg nostalgisch bij dingen van vroeger, maar bij vlagen kan ik van bijvoorbeeld foto’s of spullen of gedachten ook heel melancholisch worden en dan moet ik ineens huilen terwijl het helemaal niet om een droevig onderwerp hoeft te gaan, maar gewoon om de vervlogen tijd zelf of zo? Dat dingen niet meer terugkomen.
Ja ik herken dit heel erg en ook wat jij zegt @kali .
Ik kan echt niet zomaar een doos met foto’s of voorwerpen van vroeger opendoen zonder overvallen te worden door melancholie of nostalgie, dan raak ik ook besef van de tijd kwijt en als ik dan stop en iets anders ga doen voel ik me nog steeds zo voor een tijdje.
Dit doet me eraan denken dat ik toen ik 12-13 was heel sterk het gevoel had niet op te willen groeien, dat ik me zo gelukkig en vrij voelde en dat het allemaal te snel ging. Moest daar toen soms ook een beetje om huilen haha, gek genoeg is dat allemaal weggetrokken toen ik ouder werd.
Ja ik vind het ook heel gek om te bedenken dat bepaalde dingen niet meer terugkomen (ja duh), zoals ik vroeger bijv op de middelbare school de hele tijd met vriendinnen rondhing of bepaalde rituelen thuis
Een heel gemengd gevoel, maar vooral medeleven eigenlijk? Zo van “och meissie toch”, omdat ik me op jonge leeftijd al druk moest maken over dingen waar een kind zich helemaal niet mee bezig zou hoeven houden.
Heel herkenbaar dit. Ik kijk liever ook niet naar foto’s van die periode. Foto’s van toen ik 16 tot van 21 vind ik soms wel leuk! Ik had daar iets onbevangens ondanks dat in die periode ook minder leuke gebeurtenissen zijn geweest.
Zeg jij als volwassen persoon weleens dat je frietjes gaat eten?
- Ja
- Nee ik zeg gewoon friet

0 stemmers
Ik heb een vriendin die altijd zegt dat ze chippies gaat eten ![]()
KUNST
Jaaaa, chippies!
Dit is Vlaams ![]()
Voor de mensen die dit nu aan een man hebben gevraagd/kunnen vragen, klopt dit?
- Ja
- Nee
- Anders (geen zin om te vragen/je kent geen mannen/antwoord varieert/etc)
0 stemmers
Ik vroeg het net grappend aan mijn man en hij zei ‘een normale hoeveelheid, hoeveel denk jij eraan dan?’. Uhh nooit??
Ik zelf ook wel regelmatig. Haha.
“Ik denk daar een paar keer per dag aan, waarom?”
![]()
![]()
Oja goede opvolgvraag.
Hoe vaak denk jij er zelf aan?
- Dagelijks
- Wekelijks
- Maandelijks
- Jaarlijks
- Minder vaak
- Nooit
0 stemmers
Ja. Nu ![]()
Dus kan weer een jaar vooruit en toch jaarlijks stemmen
…
Maar waarom zou je hier random aan denken?
Een homoseksuele vriend van mij heeft het er wel regelmatig over omdat homoseksuelen het toen voor het verre verleden nog niet zo slecht hadden.
Hoe vaak denk je terug aan de middeleeuwen?
- dagelijks
- wekelijks
- maandelijks
- enkele keren per jaar
- jaarlijks
- om de zoveel jaar
- nooit
0 stemmers
9/11
- dagelijks
- wekelijks
- maandelijks
- enkele keren per jaar
- jaarlijks
- om de zoveel jaar
- nooit
0 stemmers
Y2K
- dagelijks
- wekelijks
- maandelijks
- enkele keren per jaar
- jaarlijks
- om de zoveel jaar
- nooit
0 stemmers
Gertje (die van Samson)
- dagelijks
- wekelijks
- maandelijks
- enkele keren per jaar
- jaarlijks
- om de zoveel jaar
- nooit
0 stemmers
Onder andere vanwege de invloed die het heeft gehad op van alles. Blijkbaar.
Ik heb dit aan een goede vriend gevraagd omdat ik nu wel benieuwd ben
zelf denk ik er echt nooit aan joh.
Was dat niet eerder Griekse oudheid ipv Romeinen? Of herinner ik het me fout?
Anyway, ik denk er nog aan omdat ik af en toe age of empires/mythology speel.