Stel je persoonlijke vraag #45

Winkels zoals de Tiger, Normal en SG waar je maar één doorlopend gangpad hebt en dus overal langs moet en mensen als ze stilstaan iedereen verderop blokkeren:

• Dat hebben die Denen handig bedacht, fijn winkelen zo!
  • Kut Denen, wat een kutconcept

0 stemmers

4 likes

Is een fijn ezelsbruggetje voor:

12 likes

Soms wel eens wat gegoogled, verder lukt het me aardig.

Links en rechts daarentegen?
Ik maak nog steeds een L met beide handen om tr checken wat links is :joy:

5 likes

Dubbelpost, maar dit weet ik door de show van Kasper vd Laan haha

4 likes

Ik vind dit alsnog super kut en ga dit niet onthouden

Mensen (bejaarden) moeten gewoon kappen met ons en pond en gewoon zeggen hoeveel gram ze willen.

22 likes

Maar echt ik snal echt alles van dit ook ons en pond. Maar links en rechts… wijs aub even welke kant ipv links of rechts roepen.

4 likes

Maar was dit dan alleen als je zelf die klant opnieuw zag of ook als een andere collega dan die klant zag? Want het lijkt mij best ongemakkelijk als iemand die je helemaal niet kent naar dit soort dingen gaat vragen :sweat_smile:

1 like

Helemaal kut
Ook voor de brandveiligheid lijkt me? Vooral bij sg fik je eerder af tussen de frutsels dan dat je bij de uitgang komt

Commercieel gezien geloof ik wel dat het goed werkt om gedwongen overal langs te lopen

6 likes

Dat is toch niet random? Want van ham (vleeswaren) zijn de verpakkingen vaak een ons en koffie komt in pondspakken.

Ja, ik ben zo’n bejaarde die ons en pond gebruikt. En een ‘viertje’ voor een half brood en een ‘achtje’ voor een heel brood (want dat weegt 4 ons/400 gram of 8 ons/800 gram).

2 likes
Nagelbijten:
  • Nee, ik heb mooie nagels.
  • Ja, en ik eet ze op.
  • Ja, en ik spuug ze uit.
  • Ja, en ik bijt ook op de huid eromheen.
  • M’n nagels zijn teringlelijk

0 stemmers

Heb je weleens iets in je neus/oor gestopt?
  • Ja, licht toe…
  • Nee

0 stemmers

Bijvoorbeeld als kind? Je hoort weleens dat kinderen kraaltjes ofzo in hun neus of oor stopten. Zelf nooit gedaan volgens mij.

Dan vraag je aan de bakker een achtje volkoren? Dat heb ik echt nog nooit gehoord.

19 likes

Als kind heb ik ooit een katjesdropje in mijn neus in bad gestopt. Dus hij glibberde diep erin. Duurde best lang tot we hem eruit kregen :joy:

4 likes

Ik heb dit echt nog nooit in mijn leven gehoord. En als iemand dit zou gebruiken zou ik echt geen idee hebben wat diegene bedoeld.

14 likes

Ik vroeg het in mijn oude woonplaats zo, ja. Waar ik nu woon niet meer, want de bakker keek me daar heel glazig aan :joy: Het is blijkbaar echt een zegswijze uit 1900. Ik ken ook bijna niemand die dit kent.

6 likes

Lol ik zou het denk ik niet eens uit mijn strot krijgen om te zeggen “mag ik een ONS … of pond …” :woozy_face:

4 likes

Had als kind eens een knikker in m’n neusgat geduwd en kan me de paniek echt nog goed voor de geest halen :sweat_smile:

2 likes

Waarom niet? Ik vind ‘een half pond’ zelf beter klinken dan ‘250 gram’. Maar uit de poll blijkt wel dat ik de uitzondering ben :smile:

Edit: o wacht, er was geen poll :joy: Nu ga ik maar naar bed.

6 likes

Een rozijn, zo ongeveer 15 min nadat m’n moeder me naar mijn oma had gebracht voor een dagje oppassen. Ze kwam letterlijk aan op haar werkplek, telefoon ging al toen ze het kantoor binnen liep en kreeg ze dus haar moeder helemaal overstuur aan de lijn ‘Musa heeft een rozijn in haar neus gestopt en hij zit diep!!!’. Kon ze meteen weer terug fietsen en voordat ik het wist zat ik met oma en moeder bij de HA :smiling_face_with_tear:

Dat ie diep zat kwam overigens omdat ik kei hard moest huilen omdat m’n oma zo in paniek was en ik zelf dus ook heel erg schrok, door het gesnotter snoof ik hem steeds dieper.

3 likes

Dat van het brood gebruik ik niet maar ik gebruik op de markt nog best wel ons en pond. Maar ik ben ook een oma blijkbaar.

3 likes

Haha ik ken iemand die bij de bakker vroeg om een gevulde heer. Die kreeg ook een nogal verbouwereerde blik terug.

Weet jij wat een gevulde heer is?

• Ja dat weet ik
  • Nee nooit van gehoord

0 stemmers

Dat is een...

gevulde koek

3 likes