Ja idd op de markt en zo. Het voelt ook wat minder precies of zo - als ik zou zeggen “mag ik 500 gram kersen” klinkt dat voor m’n gevoel alsof ik het precies afgepast wil hebben terwijl “‘mag ik een pond kersen” wat meer als een richting klinkt dan een precieze instructie.
Alstublieft!
Een ons en een pond zijn bejaardenspreekwijzes en wij als nieuwere generaties moeten dit uitfaseren.
- Ja eens
- Ik ben nu bestempeld als bejaarde en het daar niet mee eens
0 stemmers
Klinkt nogal goor tbh
A dirty mind is a joy forever
Haha, in de supermarkt waar ik vroeger werkte vroeg iemand mijn collega naar hoedjes (maar dan ook nog in dialect). Dat zijn… bugles.
Ik hoop dat ik niet de enige blijf die dit wist, anders ben ik helemaal de forumfreak.
Ja kreeg niks gevonden zonder
Zo ongemakkelijk ook als het druk is. Net als de SoLow waar mensen dan voor m’n gevoel minutenlang bij de piemelhaarbanden staan terwijl ik die vreselijke zaak wil verlaten
Jammer dat piemels niet zo smaken
Dit lijkt me zo afschuwelijk! Alsof ‘gewoon’ verliefd zijn nog niet ongemakkelijk genoeg is…op je fysio
Ik heb een hele knappe fysio, maar ik sta onder behandeling bij zijn vrouw
Wil je dat piemels naar chemische kaas zouden smaken
Same, ik had op zn minst 95% eens verwacht
95% eens dat het ouderwetse termen zijn
Dat bedoel jij ook toch? Of lees ik verkeerd?
Nee, mijn fysio wel op mij. Ging hij opeens mijn afspraken precies voor zijn pauze plannen en dan wilde hij met me mee naar huis lopen ‘omdat hij toch die kant op moest’. Was echt best wel ongemakkelijk. Ook als ik hem nu nog wel eens tegenkom op straat probeert ie telkens een gesprekje aan te knopen en te pijlen of ik nog single ben.
Verder heeft ie zich altijd wel netjes gedragen hoor maar heb liever vrouwen als fysio (en voor alle andere dingen in het leven).
ey sorry maar ikea heeft dit toch echt uitgevonden hoor dus geef zweden de schuld aub
Ik had laatst een hele jonge opticien bij de lenzenwinkel en die was zo heel ongemakkelijk aan het flirten met iedereen. Ik zag het al bij de vrouw voor me maar ik moest een oogmeting en toen zat ie daar zo heel dichtbij in m’n ogen te staren terwijl hij zei hoe mooi de kleur was. En z’n hele vibe, niet onprofessioneel maar wel een beetje off.
Krijgen jullie van zo’n poll ook meteen een soort quiz-achtig gevoel?
- Ja, alsof ik meedoe met de slimste mens
- Nee
- Ja en ik las deze vraag in mijn hoofd in de stem van Debbie van b&b vol liefde
- Nee en ik las deze vraag in mijn hoofd in de stem van Debbie van b&b vol liefde
0 stemmers
Maar in Ikea zijn shortcuts en kan je afdelingen skippen, zowel in de showrooms als het magazijn. En die zijn super groot met wijde gangpaden dus daar heb je over het algemeen minder opstoppingen tenzij je echt tweede paasdag gaat.
Bij de SG loop je zelfs als je alleen bent en iets bij de kassa wil eerst 6 minuten door allemaal bochten voor je er bent.
Wattenstaafje