Echt hè, interesseert me echt geen reet hoor.
Tot welke leeftijd keek je naar nickelodeon/disney channel? (Ook programmas zoals Icarly, victorious)
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- Nog steeds wel eens
0 stemmers
Godsamme man, het enige wat ik weet dat ik “bijna 4 pond” was als baby. Wie in het dagelijks leven gebruikt het nog.
Stel je bent bevallen en je gaat geboortekaartjes sturen naar vrienden en familie zou je dan het gewicht en lengte erop zetten?
- Ja beide
- Alleen lengte
- Alleen gewicht (wtf)
- Allebei niet
0 stemmers
Nooit
Nooit?
Huh ja ik kreeg pas een kaartje met alleen gewicht, dacht eigenlijk dat ze lengte vergeten waren omdat het zo random stond.
Ook @Jumpsuit, lengte wordt meestal niet meer gemeten (ik dacht omdat het niet goed is voor de baby). Dus ik wist bij mijn dochter wel haar gewicht maar niet de lengte.
De lengte was een snelle meting dus kan een centimeter of wat af hebben geweken maar ik vond alleen het gewicht noemen best suf
Dit hebben de meeste winkels niet meer bij de balie liggen moet je online gaan bestellen dat je 1 schroef mist en wordt het helemaal per post opgestuurd naar je. Fucking irritant
Bij ons werd lengte idd ook niet gemeten omdat een pasgeboren baby nog een beetje ineen ligt en ze dan dus voortijdig gestrekt moeten worden.
Gewicht (en lengte) vermelden vind ik echt onzin. Wat zegt dat nou en waarom zou dat interessant zijn?
Ook niet toen de series nog op Zapp waren?
Om te flexen hoe groot de watermeloen was die moeders uit haar poes gedrukt heeft? Sorry voor het beeld maar dit is de enige reden die ik kan bedenken
Lekker vanaf geboorte babies fatshamen
‘Vroeger’ was dit om passende cadeautjes/kleertjes te kunnen geven.
Is gewoon stom, laatst bekeek mijn moeder een van de geboortekaartjes uit mijn rek “oh wat een kleintje” of “oh die is stevig”
Goh ben echt mega verbaasd over deze meningen. Ik vind het altijd geinig om t geboortegewicht te zien, maar zonder judgement ofzo. Nooit op een negatieve manier over nagedacht uberhaupt?
Ik zelf ook niet echt, maar hoor het wel veel om me heen.
Ja same, hier alleen gewicht op het kaartje (dus wtf volgens @Jumpsuit ) omdat ze de lengte niet (meer) opmeten bij geboorte. Bij m’n zoon stond dat er nog wel op.
En van de meeste kaartjes die ik krijg staat gewicht er ook gewoon op.
Nee joh dat heeft toch niks met fatshamen te maken haha jeetje
Sorry, was niet serieus bedoeld
Gewoon om de maat in te schatten. Mijn dochter was vrij klein dus daar boeide het minder mee, maar mn schoonzus had een zoontje van 58cm bij de geboorte (en het niet op de kaart gezet) en toen kwamen er zooooveel mensen met maat 50/56 aanzetten.