Stel je persoonlijke vraag #45

Sorry maar we kunnen ook overdrijven hoor. Uiteraard mat iedereen zelf weten of hij/zij het wil vermelden maar kunnen we alsjeblieft niet overal iets achter zoeken?

6 likes

Hoe prematuur was je :astonished:?

3 likes

Ik ontwerp geboortekaartjes en 95% van de klanten zet het er wel op, dus ik maak er geen ding van… Maar ik vind het persoonlijk wel stom als ik bij andere hoor dat ze gelijk een mening hebben over lengte/gewicht en dat hoor ik steeds vaker. Ikzelf zou het er niet opzetten omdat ik het letterlijk niet boeiend vind.

1 like

ik snap het nooit echt want het boeit me echt 0 dat een baby 45cm is en 3048 gram zegt me echt helemaal niks ook

6 likes

Wow dit is weer zoiets dat je alleen snapt als je wat van kinderen weet, althans ik had geen idee , ik heb hier nog nooit over nagedacht. Mijn moeder die me altijd enthousiast vertelt van allerlei baby’s in haar (tja ook mijn) omgeving worden geboren: “ja en die is zo en zo veel centimeter en dit gewicht!”
“Oké… en dat betekent?” Wat reageren mensen daarop? Weet ík veel of een baby 30 of 60 centimeter is gemiddeld, het zegt me gewoon niks. Ik besef nu dat kinderkledingmaten met lengte in centimeters te maken hebben zeker?

disclaimer grapje natuurlijk het verschil tussen 30 en 60 weet ik uiteraard wel, maar als ze zo specifiek zijn van 3078 gram en 53,5 cm dan heb ik geen idee hoe ik moet reageren, ik zie her ook niet als ik een baby zie zegmaar

3 likes

Ja de lengte is de maat. Dus een baby van 40cm moet in maat 44, een baby van 56cm past niet meer in maat 50. Gemiddeld is 3500gram met 50cm oid, bij een voldragen gezonde zwangerschap.

7 likes

Dit is echt zo logisch hè eigenlijk :eek:

Maar zal ook weer vaak niet kloppen omdat alles anders valt? Ik heb broeken die volgens (hun eigen!) maattabellen nóóit dicht zouden moeten kunnen en dat ruimschoots doen, of juist andersom :disappointed:

2 likes

Haha dit is toch ook zo met kinderkleding, of heb je die link nooit gelegd?

1 like

Misschien wist ik dit vroeger wel en ben ik het vergeten maar ik denk dat ik bijna 20 jaar geen kinderkleding in m’n handen heb gehad :sweat_smile:

Ben hier ook pas toen ik bij de Hema ging werken achtergekomen. Als mollig kind zat ik al gauw aan de grootste maten dus dat klopte nooit

2 likes

Daarom is t ook handig om lengte én gewicht te weten zodat je -als je t een beetje kan interpreteren- weet welke maat kleertjes je kunt kopen voor de baby. Want inderdaad een baby die wel 50cm is, maar veel te licht geboren wordt heeft weer een andere maat nodig.

Maargoed je kunt wel weer debatteren hoe belangrijk het nou is om kleding te kopen als kraamcadeau.

3 likes

Alsof iedereen ook in de eerste week op bezoek komt met kleertjes, haha pfff na twee weken klopt het al niet meer. En alsof de ouders ook alleen maar kleertjes willen in de eerste maat, die hebben ze meestal voldoende. Lees hier echt alleen maar dingen waarvan ik denk: ??!!??!!

Edit: contact de ouders gewoon: willen jullie kleertjes en zo ja in welke maat? Opgelooooost.

25 likes

Oh ik kwam 16 dagen over de uitgetelde datum :joy: maar ik kwam wel heel snel op een goed gewicht. Ik zie juist het nut er echt niet van in om het te vermelden op het kaartje maarja.

1 like
  • Vi
  • va

0 stemmers

5 likes

Dan denk ik dat je eerder bijna 4 kilo was dan 4 pond, 4 pond is 2 kilo en dat is echt heeeeeeel klein :sweat_smile:

4 likes

Ik wil net zeggen volgens mij woog ik er 9. Alsnog geen idee wat dat zegt, maar ik was dus meer dan 2x @Jumpsuit ?

1 like

Ponden is door 2 delen voor kilo, een pond is 0,5 kg

3 likes

Oh nee ik weet eigenlijk wel zeker dat het pond was. Mn zus was 3 pond en op de uitgerekende datum geboren. Blijkbaar hielden we niet echt van eten lol. 9 is volgens mij wel juist best veel @Zemraluani

1 like

Heh wow, maar 3 pond is zo’n anderhalve kilo en dat was ik ook, maar ik was twee maanden prematuur :rofl:

2 likes

Je zus was op haar uitgerekende datum 1,5 kilo?

6 likes