Stel je persoonlijke vraag #45

Ik had helemaal niet meegekregen dat het verboden was.
Tijdens mijn vakantie gekocht voor €3 ongeveer, vind het smaken naar gezoete zuursap

Ik sluit me hier helemaal bij aan.

Ik gaf nooit iets om sport, maar kickboksen is mijn passie geworden. Het heeft me zowel op fysiek als mentaal vlak heel veel gebracht. Alles gaat tijdens trainingen erg respectvol. Sparren is erg moeilijk en heeft erg veel aspecten in zich die je moet beheersen. Ook qua (vecht)intelligentie vraagt dit veel.

Wedstrijdvechten is natuurlijk een ander stukje van de sport. Ik hoor vaak dat scholen die zich op wedstrijden richten wel een wat agressievere sfeer hebben. Als je meedoet met een wedstrijd probeer je je zo goed mogelijk voor te bereiden, maar je weet dat je (heftige) blessures kunt oplopen. Ik kan me voorstellen dat je als buitenstaander daar je bedenkingen bij hebt, maar de sport is zoveel meer dan dat.

4 likes

Ja omdat er zo veel cafeïne in zit is het verboden dacht ik

2 likes

Je vergeet de belangrijkste versie: die met Mr. Darcy gespeeld door een hond

1 like

Hahahahaha ik heb alleen de versie met zombies gelezen :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

Oh en ook een serie gezien dat iemand in het verhaal werd gezet, lost in austen heette die geloof ik

@Vaiana :open_mouth::open_mouth::open_mouth::open_mouth::open_mouth::open_mouth: wow die ken ik niet

4 likes

8 likes

Hahaha nee ik zou niet durven om de klassieker met Colin Firth over te slaan😅 De serie ben ik nu voor een derde keer aan het kijken haha.

Yesss dit! In onze gym zijn er veel wedstrijdvechters, voor Glory etc. Zij trainen altijd apart in een pro groep maar soms doen ze ook mee met een recreantenles en dat is ook heel leuk, want goeie tips.
Verder heb je een leuke mix van jong/oud, man/vrouw, pro/beginner. Kan het iedereen aanraden om een keer een proefles (kick)boksen te nemen haha

3 likes

mocht je later oma :older_woman: worden, wil je dan als kinderopvang dienen voor je kleinkind(eren)?

• ja, (bijna) altijd
  • ja, een dagje per week max
  • ja, eens in de zoveel tijd/alleen bij bijzonderheden
  • ja, maar ligt aan hoe makkelijk de kinderen zijn
  • ja, maar met andere voorwaarden
  • nee, nooit
  • nvt

0 stemmers

Als ik met pensioen zou zijn geen probleem. Maar tenzij mijn kind pas na zijn 45ste vader wordt, moet ik gewoon nog werken tegen de tijd dat hij kinderen krijgt.

10 likes

Als in geen vaste oppasdagen of mee opvoeden ofzo
Tuurlijk kunnen ze altijd komen voor de gezelligheid als iedereen daar zin in heeft

5 likes

Ik kan me hier echt nog totaal geen voorstelling van maken eigenlijk, weet ik veel hoe mijn leven er over 30/40 jaar uitziet en waar ik dan zin in heb

23 likes

nee ik ook niet maar ik verwacht wel dat ik dan nog steeds zuur genoeg ben om uit principe niet gratis te willen werken :japanese_goblin:

5 likes

Een dagje per week zou ik wel oke vinden denk ik. Maar sommige opa’s en oma’s hebben er gewoon een fulltime baan aan. De buren van mn ouders hebben 8 kleinkinderen en serieus 5 dagen van de week komen die langs. Niet alle 8 tegenlijk maar altijd wel 1 of 2. Pff dan ben je dus gewoon weer bijna fulltime ouders eigenlijk.

1 like

Ik heb echt geeeeen idee, ligt er misschien ook aan hoe erg het eventuele hebben van een kind bevalt :sweat_smile:

Mijn opa’s en oma’s hadden geen rol in oppassen oid, ze woonden ook ver weg. Dacht ook dat mijn ouders er niet op zaten te wachten een vaste oppasdag te hebben oid op de eventuele kinderen van mij of m’n broer, maar nu er binnenkort een baby komt (van m’n broer) en m’n vader met pensioen is wil hij dolgraag een vaste oppasdag.

Kan het mij wat dat betreft in een soortgelijke situatie wel voorstellen, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat ik genoeg andere dingen te doen heb en blij ben als kleinkinderen 2x per jaar komen logeren haha

1 like

Ik denk dat ik een dag per week geen probleem zou vinden, alleen zou ik wel de vrijheid willen behouden om van mijn pensioen te genieten en op reis te kunnen wanneer ik wil. Dus wanneer je vaste opvang bent wordt dat opeens erg lastig, omdat de ouders dan niet 1,2,3 aan een vervangende plek komen waarschijnlijk. Daardoor lijkt het me niet mogelijk om structureel de vaste oppas te zijn.

3 likes

Lijkt me super leuk (als ze in de buurt wonen natuurlijk en het praktisch haalbaar is).

Mijn grootouders hebben tot mijn 18e 4 dagen per week voor mij en m’n jongere broer gezorgd 's ochtends voor school, over de middag in de lunchpauze en na school tot 17/18u tot mijn ouders thuis waren. We woonden in dezelfde straat en de school was ook in die straat. Ik heb daar super fijne herinneringen aan en heb nog steeds een hele goede band met mijn grootouders (en ouders).

Voor mijn eigen potentiële kleinkinderen zou ik het ook zo willen. Lijkt me fantastisch om met hen zo’n band te kunnen hebben en hen zo vaak te zien.

Sowieso, als ik op pensioen ben (even daarvan uitgaande), ga ik tijd hebben. Ik ben iemand die graag bezig is en werkt, stilzitten is niets voor mij. En als ik dan toch niets gepland heb, verval ik in extreme luiheid/een soort zwart gat en dat is niet goed voor mijn mentale gezondheid. Dus het lijkt me alleen maar win-win-win.

Ik hoop dat we dan nog wonen waar we nu wonen, dan neem ik ze bij mooi weer elke dag mee naar het strand of naar het park, waar ik ze mijn vers gebakken koekjes serveer :smiling_face_with_three_hearts: nu al zin in!

7 likes

Wat vind je het meest vervelend aan de was doen?

• De was sorteren
  • De was in de wasmachine stoppen
  • De was ophangen
  • De was opvouwen

0 stemmers

Welke huishoudelijk klus vind je het meest vervelend om te doen?

• De was doen
  • Stofzuigen
  • Koelkast schoonmaken
  • Dweilen
  • Afstoffen
  • Ramen lappen
  • Wc schoonmaken
  • Badkamer schoonmaken
  • Beddengoed verwisselen
  • Afwassen
  • Vaatwasser in- of uitruimen
  • Alle deuren en deurklinken afnemen
  • Keuken schoonmaken
  • Je bent iets vergeten en dat is…

0 stemmers

1 like

Ik haat echt de badkamer schoonmaken. Al die tegels bleh. Heb wel eens met de dweilstok de tegels schoongemaakt :joy:

3 likes

Haha same wat een rotklus. Ik ga vaak met de stoomreiniger op de heetste stand langs de tegels :face_with_spiral_eyes:

1 like