Als in geen vaste oppasdagen of mee opvoeden ofzo
Tuurlijk kunnen ze altijd komen voor de gezelligheid als iedereen daar zin in heeft
Ik kan me hier echt nog totaal geen voorstelling van maken eigenlijk, weet ik veel hoe mijn leven er over 30/40 jaar uitziet en waar ik dan zin in heb
nee ik ook niet maar ik verwacht wel dat ik dan nog steeds zuur genoeg ben om uit principe niet gratis te willen werken
Een dagje per week zou ik wel oke vinden denk ik. Maar sommige opaās en omaās hebben er gewoon een fulltime baan aan. De buren van mn ouders hebben 8 kleinkinderen en serieus 5 dagen van de week komen die langs. Niet alle 8 tegenlijk maar altijd wel 1 of 2. Pff dan ben je dus gewoon weer bijna fulltime ouders eigenlijk.
Ik heb echt geeeeen idee, ligt er misschien ook aan hoe erg het eventuele hebben van een kind bevalt
Mijn opaās en omaās hadden geen rol in oppassen oid, ze woonden ook ver weg. Dacht ook dat mijn ouders er niet op zaten te wachten een vaste oppasdag te hebben oid op de eventuele kinderen van mij of mān broer, maar nu er binnenkort een baby komt (van mān broer) en mān vader met pensioen is wil hij dolgraag een vaste oppasdag.
Kan het mij wat dat betreft in een soortgelijke situatie wel voorstellen, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat ik genoeg andere dingen te doen heb en blij ben als kleinkinderen 2x per jaar komen logeren haha
Ik denk dat ik een dag per week geen probleem zou vinden, alleen zou ik wel de vrijheid willen behouden om van mijn pensioen te genieten en op reis te kunnen wanneer ik wil. Dus wanneer je vaste opvang bent wordt dat opeens erg lastig, omdat de ouders dan niet 1,2,3 aan een vervangende plek komen waarschijnlijk. Daardoor lijkt het me niet mogelijk om structureel de vaste oppas te zijn.
Lijkt me super leuk (als ze in de buurt wonen natuurlijk en het praktisch haalbaar is).
Mijn grootouders hebben tot mijn 18e 4 dagen per week voor mij en mān jongere broer gezorgd 's ochtends voor school, over de middag in de lunchpauze en na school tot 17/18u tot mijn ouders thuis waren. We woonden in dezelfde straat en de school was ook in die straat. Ik heb daar super fijne herinneringen aan en heb nog steeds een hele goede band met mijn grootouders (en ouders).
Voor mijn eigen potentiĆ«le kleinkinderen zou ik het ook zo willen. Lijkt me fantastisch om met hen zoān band te kunnen hebben en hen zo vaak te zien.
Sowieso, als ik op pensioen ben (even daarvan uitgaande), ga ik tijd hebben. Ik ben iemand die graag bezig is en werkt, stilzitten is niets voor mij. En als ik dan toch niets gepland heb, verval ik in extreme luiheid/een soort zwart gat en dat is niet goed voor mijn mentale gezondheid. Dus het lijkt me alleen maar win-win-win.
Ik hoop dat we dan nog wonen waar we nu wonen, dan neem ik ze bij mooi weer elke dag mee naar het strand of naar het park, waar ik ze mijn vers gebakken koekjes serveer nu al zin in!
Wat vind je het meest vervelend aan de was doen?
- De was sorteren
- De was in de wasmachine stoppen
- De was ophangen
- De was opvouwen
0 stemmers
Welke huishoudelijk klus vind je het meest vervelend om te doen?
- De was doen
- Stofzuigen
- Koelkast schoonmaken
- Dweilen
- Afstoffen
- Ramen lappen
- Wc schoonmaken
- Badkamer schoonmaken
- Beddengoed verwisselen
- Afwassen
- Vaatwasser in- of uitruimen
- Alle deuren en deurklinken afnemen
- Keuken schoonmaken
- Je bent iets vergeten en dat isā¦
0 stemmers
Ik haat echt de badkamer schoonmaken. Al die tegels bleh. Heb wel eens met de dweilstok de tegels schoongemaakt
Haha same wat een rotklus. Ik ga vaak met de stoomreiniger op de heetste stand langs de tegels
De schone was in de kast leggen
Aan de ene kant: ja een dagje, leuk!
Maar⦠ik was zelf 24 toen de oudste geboren werd, dus dan moet het wel in mān werk/privĆ© balans passen.
Oja, en ik zou (net als mijn pensionaris vader) afspreken dat ik gewoon op vakantie ga als ik wil. Dus buiten t seizoen. Aan mān kind om dan te bepalen of ze dat dan willen of liever kdv.
OJA en nog iets, ik ga niet heel NL doorrijden als ze verspreid wonen (dan mag ze brengen ) en ik heb zelf straks 3 kinderen, stel die krijgen ook 2-3 kinderen⦠oef
Edit: en NOG een rand dingetje: ik ben alleen voor de kinderen. Ik doe mān eigen huishouden niet eens, dus ook niet die van hen ā¦
Ik vind het vooral vervelend dat er gewoon ongeveer altijd was hangt te drogen in mān huis (ik woon in een studio). En nu het kouder wordt, was die helemaal niet droogt/een vochtig huis
Ik kan niet kiezen het is allemaal mijn hobby niet
Zo serieus dat lijkt me zo heftig, al vind ik het wel fair dat ze het bij alle kleinkinderen doen. Ken ook verhalen waarbij de ene broer of zus wel oppas heeft via opa/oma en de laatste in de rij pech hand want toen waren opa en oma er ook wel klaar mee (wat wel logisch is maar toch)
Ik zou wel een vaste dag in de week willen en ik zou er ook soepeler in zijn dan mijn eigen moeder op dit moment. Want dat vind ik soms heel vervelend
Kan jij jezelf in de toekomst zien/ voorstellen? Vroeger kon ik mezelf nou nooit als 20er voorstellen en nu heb ik dat nog als ik aan de toekomst denk. Het idee dat ik (hopelijk) ooit 70+ ben lijkt mij echt onmogelijk en zie ik gewoon niet voor me.
- Herken ik
- Herken ik niet
0 stemmers
Ik vind het al moeilijk om me voor te stellen wat ik volgend jaar in september aan het doen ben, laat staan op mān 70ste haha.
Ik heb een stoomapparaat een tijdje geleden aangeschaft. Gewoon een klein ding die je onderweg nog kan meenemen.
Vind dit echt goed werken.
het vuilnis wegbrengen