ik ben een chronisch overdenker dus ik heb me alle mogelijke scenario’s van ouder worden al eens voorgesteld
Maar dan ook niet elke week, want ik heb ook een leven
Ja herkenbaar! En ik vind het vooral heel eng om mezelf in te beelden dat ik op een stoel in zo’n gemeenschappelijke ruimte in het verzorgingstehuis zit. Dat je op dat moment denkt: ‘huh, hoe is de tijd zo snel gegaan?’ ‘Ik herinner me nog dat ik 30+ was en nadacht over dit moment en nu zit ik hier en kan ik niet meer terug in de tijd’. Word helemaal claustrofobisch van dat idee.
En dat je einde er dan aan zit te komen. Als ik daarover nadenk krijg ik een complete error. En dan bang dat m’n partner bijvoorbeeld 20 jaar eerder overleden is ofzo en ik daar alleen zit. Maar ja, heb niet voor niks verlatingsangst . En ben chronisch doemdenker.
Herkenbaar voor iemand?
Absoluut, alleen het verlatingsangst stukje niet. Maar die complete error zeker.
Nee, maar ik was chronisch (en actief) suicidaal tot verleden jaar. Nu zie ik wel hoe het leven loopt, probeer wat fijns van elke dag te maken nu ik niet meer zoals toen was.
Zo blij dat ik geen kinderen heb en ook niet hoef te dealen met verwachtingen tov kleinkinderen. Snap dat kinderopvang kneiterduur is, maar ik krijg echt jeuk van mensen die er vanuit gaan dat hun ouders wel een of meer dag(del)en per week oppassen als ze kinderen krijgen. Als ik met pensioen ga is de wereld waarschijnlijk al compleet naar de klote, maar zo niet ga ik lekker rondreizen en genieten, en wil ik echt voor geen goud elke week een vaste verplichting hebben.
Soms als ik naar mezelf kijk in de spiegel of terugdenk aan dat ik een tiener/begin twintiger was heb ik echt totale paniek van, hoe ben ik hier gekomen dit klopt niet.
Het idee dat ik alleen maar nog ouder ga worden klopt dat ook gewoon niet.
Misschien is deze poll al eens geweest, maar was er weer door gefascineerd door een insta filmpje over afantasie en allemaal mensen in de comments: WAT jullie zien beelden in je hoofd??
- Ik denk in beelden/kan dingen makkelijk ‘voor me zien’
- Ik zie niks van in beelden in m’n hoofd
0 stemmers
Eens hoor! Ondanks dat ik het Financieel natuurlijk jammer vindt dat we geen vaste opa/oma oppas hebben, ben ik wel heel blij dat m’n vader dat eerlijk zei.
In het najaar doet hij een vaste dag (wil ie zelf. Tenzij hij een uitje heeft of een etentje de dag ervoor haha, dan moet je kunnen uitslapen zegt ie dan ), maar hij heeft z’n seizoensplekkie op een camping , en zodra de zon schijnt is hij daar. En dat is soms weken niet en soms 4weken achter een.
En ben blij dat hij daar voor op komt.
Net als dat hij eerlijk zei toen we een tweede kregen, dat hij op 2 kinderen tegelijk passsn niet ziet zitten (noodgevallen oid daargelaten).
Maar financieel kan ik wel eens jaloers zijn als ik collega’s hoor die 3 dagen werken met 0 dagen opvang want… 1 dag de vader, 1 dag eigen ouders en 1 dag schoonouders - zooo dat zou een hoop geld schelen, lol
Dit is ook echt waarom ik dat denk ik ook wel zou willen. Heb nu totaal geen ouders in de buurt wonen en dat is echt best rottig. En dan ook nog eens een moeder die vaak moeilijk doet, zou mijn kinderen wel wat meer chillheid gunnen later.
Ik heb het hier wel eens met anderen over gehad en volgens mij zit ik er een beetje tussenin eigenlijk? Niet echt hele duidelijke beelden eigenlijk en volgens mij alleen dingen die ik eerder heb gezien. Ik kan me niet zo goed “nieuwe” dingen inbeelden
Edit: ooh plaatje gevonden om poll bij te maken en misschien heb ik dan toch afantasie als ik dit zie, haha:
Wat zie jij?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
0 stemmers
Ik kan wel dagdromen/fantaseren over dingen en heb daar dan soms wel een soort van beelden bij, hoewel misschien meer herinneringen van beelden ofzo… en dat kan wel een beetje een verhaal worden maar dan niet dat ik het ook visueel echt voor me zie
Dit klinkt wel tof haha zou ik ook wel eens willen ervaren
Als ik mijn ogen dicht doe zie ik of zwart of rood als het licht erop staat haha. Wel kan ik aan dingen denken en zo dagdromen bijvoorbeeld, maar iets zien kan ik niet.
Wel in mn dromen, dan ‘zie’ ik wel dingen
Misschien is dat ook wel waar het misgaat bij het manifesteren; als ik al niet fatsoenlijk dingen kan visualiseren
Haha grappig ik kan dus best beelden zien maar blijkbaar niet op commando
Kun jij goed gezichten voor je zien?
- Ja, van iedereen die ik ken
- Ja, maar alleen van mensen die dichtbij me staan
- Een beetje, van iedereen die ik ken
- Een beetje, maar alleen van mensen die dichtbij me staan
- Ik zie mensen niet voor me maar herken ze wel
- Ik ben gezichtsblind
0 stemmers
Meeste wel maar soms schuiven er twee gezichten over elkaar heen. Dan probeer ik aan A te denken maar B wordt daar dan overheen geschreven ofzo
Wow echt veel mensen 1! Ik hoef m’n ogen ook niet dicht te doen om iets te zien met m’n ‘minds eye’, dat kan soort van tegelijk met wat ik in de echte wereld zie haha.
Nu snap ik wel waarom ik mensen soms wat verward zie kijken als ik ze iets probeer uit te leggen en het al heeelemaal voor me zie
Oh ik kon mezelf ook zo tegen komen met tekenen of handenarbeid op de middelbare. Dan zag ik echt een prachtige tekening voor me, maar mijn tekentalent kwam niet verder dan een stickman.
Zo herkenbaar dit, alsof de schakel tussen mijn hersenen en handen dronken is. Ik zou echt een x een collage moeten plaatsen hier van mijn knutselprojecten van de basis-en middelbare school.
Of die periode in mijn studententijd toen ik getrapt was in de leugen dat je tekenen kan leren.