Stel je persoonlijke vraag #45

Klopt, maar de kans is groter omdat meer jaren. Dus ik heb geen luizenleventje gehad maar het ook niet zwaar voor mijn kiezen gehad in 20 jaar tijd. Beetje allebei en wat meer uitgesmeerd over 40 jaar.
En zaken als overlijdens van dierbaren en dergelijke is de kans gewoon groter als je ouder wordt.

Maar wat jij zegt is zeker waar, ik heb ook mensen in mijn omgeving die 40+ zijn en nooit echt shit hebben meegemaakt. Die schrikken overigens wel vaak erger als er dan wel iets gebeurt.

2 likes

Zodra mensen over presidenten, geschiedenis en jaartallen beginnen, voel ik me zo’n n00b

7 likes

Wat beĆÆnvloedt hoe jij iemands intelligentie ziet?

• Opleidingsniveau
  • Baan
  • Religieuze overtuiging
  • Interesses van die persoon
  • Taalgebruik
  • Uiterlijk
  • Sociale kring van die persoon
  • Niks van dit

0 stemmers

1 like

Hmm de vraag is toch niet per se of je ook denkt dat deze dingen daadwerkelijk iets erover zeggen?

2 likes

Nou ik vind dat opleidingsniveau en taalgebruik niet 0,0 zeggen over je intelligentie maar er zijn nog veel meer dingen bepalend en die staan niet in de poll

15 likes

Eens. Taal is als enige wel een onderdeel van intelligentie op bv een iq test (al meet dat ook maar een klein deel van een bepaald soort intelligentie). Maarja ik was op mijn iq test best goed in de taalgerelateerde opdrachten, maar is in mijn dagelijks leven niet te merken :joy:

3 likes

Hmmm ja misschien maak ik het nu ook allemaal te moeilijk hoor, maar vaak zijn er allerlei factoren die je beĆÆnvloeden waarvan je je helemaal niet bewust bent. Dat ik dan wel kan denken dat ik iets niet meeweeg, maar het onbewust wel gebeurt.

Wat @Eddie ook zegt hierboven!

3 likes

Het is niet netjes, maar ik zie mensen die religieus zijn eigenlijk automatisch als minder intelligent/minder kritisch.

33 likes

verwacht jij dat klimaatacties gewelddadig gaan worden?

• ja
  • nee
  • anders

0 stemmers

1 like

Ja, maar niet door de kant van de klimaatrebellen. Het zou me niet veel verbazen als er op een gegeven moment iemand het gaspedaal intrapt of dat de politie, zoals nu ook al, steeds harder en grimmiger in gaat grijpen.

19 likes

Ik zie het eigenlijk wel van beide kanten gebeuren. Emoties lopen hoog op. Vind het eigenlijk ook heel onverantwoord dat mensen zulke jonge kinderen mee nemen. Hoe nobel het doel ook is.

Kan er ook nog steeds niet bij waarom er bij de boeren zoveel wordt toegelaten, en bij deze acties steeds heftiger wordt opgetreden.

7 likes

ER is in hun hele visie en acties geweldloos. Tenzij er dus een aantal lone wolfs opstaan die agressief worden, zie ik het niet snel gebeuren dat die groep geweld gaat gebruiken.

En inderdaad, dat de boeren afval etc op de weg in de brand hebben gestoken en daar geen consequenties aanzaten, terwijl mensen nu opgepakt worden voor een vreedzaam protest, vind ik echt wel scheef.

8 likes

Ja de vraag is meer gewelddadig vanuit welke hoek misschien. Aan de kant van de actievoerders denk ik niet, maar optreden van de politie zou ik nu al niet geweldloos noemen.

9 likes

Dat verwachtte ik hier ook al wel, daarom zette ik m ertussen :joy:

1 like

Ik denk dat de actiegroepen heel goed begrijpen dat ze elke kans op bredere maatschappelijke steun verspelen als ze geweld gebruiken. Zit iets heel krachtigs in altijd kunnen zeggen dat jij dat nooit gedaan hebt. Zag je ook bij kozp

7 likes

Vind mezelf niet per se extreem intelligent (weet ook dat ik dat niet ben), maar ik denk wel dat ik meer doe met dat beetje intelligentie dat ik extra heb gekregen dan sommige anderen

1 like

Gebruik jij Find my Friends?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Ja en dan vooral door de wappies die nu ook opduiken. Liepen er al een paar tussen die ik herkende van eerdere anti-alles-demonstraties. Mensen die uit zijn op stevige confrontatie met de politie en dus alles gaan kapen. Zo kut is dat, want dan gaat het straks dus niet meer over wat zo belangrijk is.

1 like

Gemiddeld is een iq van 100 he. Heb je niet eerder een te rooskleurig beeld van die 100?

7 likes

Je schrijft kerstpuzzel ook los.

3 likes