Stel je persoonlijke vraag #45

Een familielid is 3,5 maand terug plotseling overleden, zelf was ze best spiritueel aangelegd. Nu hoor je dat vrienden en collega’s van haar afgelopen weekend met een paranormaal begaafd iemand contact hebben geprobeerd te leggen met haar. Dit vind je (buiten het feit of het echt is om) :

• Prima/ respectvol
  • Niet respectvol
  • Geen mening
  • Alleen oke als het familie zou betreffen
  • Zou ik doen als ik er in zou geloven
  • Zou ik niet doen als ik er in zou geloven

0 stemmers

Ik vind het namelijk echt geen repsect op een of andere manier. De vrouw is net overleden, heeft een verschrikkelijk druk leven met veel werkstress gehad en dan voelen ze zich geroepen om contact te gaan zoeken met haar. Vragen stellen over het bedrijf, over eigen problemen etc. Hallo? En haar kinderen dan? En de familie?

Bizar

1 like

Ze was naar de conciërge gegaan en die heeft ons een nieuw hoesje gegeven en we hadden een 8,5 of 9 dus eind goed al goed.

Maar ik had wel gelijk vind ik nog steeds.

7 likes

Als in, gaan ze nog vragen stellen over het werk, zo van waar op de gemeenschappelijke schijf staat bestand x? Haha dat lijkt me wel ver gezocht eigenlijk dat ze daarvoor een paranormale gids inschakelen?

28 likes

Wie is “de familie?”

Buiten mijn ouders en broer ben ik met al mn vrienden veel closer dan met “de familie”. Zou me echt nul boeien als m’n tantes/achterneven/zus van oma vinden dat mijn eigen gekozen vrienden verkeerde keuzes maken. Wie de fuck zijn zij dan.

7 likes

Nee ik hoop niet dat ze zo ver zijn gegaan. Maar ik vind het gewoon heel gek dat ze sit buitem familie om doen ofzo? Ik weet eigenlijk ook niet wat me er zo door raakt. Maar laat iemand even rusten denk ik dan

@Zemraluani Haar man, kinderen en naaste broer en zus met wie ze heel close was.

4 likes

Ik ben nog steeds boos dat iemand destijds Char heeft ingeschakeld na het overlijden van m’n beste vriend en dat dat mens het lef had om z’n zusje gerust te stellen met de opmerking dat ie altijd wel wist dat ie jong zou overlijden en het goed was zo.
Dat stond zo haaks op wie hij was. Ik vind mediums, het geld dat ze verdienen over de rug van rouwende mensen en de onzin die ze uitkramen echt walgelijk en schadelijk.

32 likes

Ik ben begonnen op het VWO en heb uiteindelijk mn VMBO-T diploma gehaald. Neem geen voorbeeld aan mij, kinderen.

4 likes

Nou noem je ook wel iemand met een reputatie… Persoonlijk vind ik het wel verschil maken of het je overkomt of dat je gericht gaat lopen poeren in het hiernamaals

1 like

Hoezo, je bent er niet dood aan gegaan toch.

6 likes

Damn, krijg je zelfs nog een burnout in het hiernamaals.

16 likes

Tja, denk dat je er niet veel controle over hebt en wie weet was het minder respectloos dan het voelt maar snap wel dat het raar voelt! Als je er überhaupt in gelooft, hoe ben je hier eigenlijk achter gekomen?
En idd wat @anon86562306 zegt lijkt me heel rot dat iemand namens de overledene dan allerlei uitspraken doet

1 like

Echt de audacity dat je collega’s je in het hiernamaals lastig komen vallen…

33 likes

Nee hé hé ik leef nog :joy: maar erg verstandig was het ook niet. Heb daarna überhaupt niks meer afgemaakt dus had het nu op zich best leuk gevonden om wel een vwo diploma te hebben.

3 likes

Ik zou echt bij ze gaan spoken als wraak.

7 likes

Ja moet je dat tegenwoordig ook al in je testament op laten nemen.

2 likes

Lijkt me vooral weggegooid geld van die vrienden en collega’s, zie niet hoe de kinderen en familie daar verder last van zouden hebben

5 likes

Wat verschrikkelijk! Lijkt me zo’n machteloos iets. Helemaal als zijn zusje er zo in gelooft.

@Hihalarisch

Ik hoorde het van een ander familielid. Die was die collega/vriendin tegen gekomen en die had verteld dat ze een paragnost hadden ingeschakeld.

1 like

Denk je dat iemand op dit forum bij hetzelfde bedrijf als jij werkt?

• Ja, ik weet dat zeker
  • Ik heb een vermoeden
  • Nee, denk het niet
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik geloof niet in deze dingen, maar dood lijkt me ook maar zo dood dus misschien vindt diegene het nog wel gezellig om wat aanspraak te hebben.

4 likes

Ik heb geen (concreet) vermoeden maar ik werk bij een dusdanig groot bedrijf dat de kans wel serieus aanwezig is

34 likes