Stel je persoonlijke vraag #45

Ja echt goor want hij kon aan mijn bandje dus gewoon zien dat ik minderjarig was.

Dus Sacha met een kaal hoofd die nu zo’n 40 jaar zal zijn, fuck youuu.

6 likes

Ik ging op mijn 14e voor het eerst 1 dag naar Werchter (met broer van 18) en vanaf mijn 16e elk jaar met vrienden naar meerdaagse festivals zoals Werchter en Pukkelpop. Dat is toch gewoon deel van je jeugd en opgroeien?? Was ook heel normaal in mijn omgeving

8 likes

Enige logische antwoord wat mij betreft: naar bevind van zaken handelen.

2 likes

Je groeit prima op als je dat niet doet hoor.

13 likes

Eensch!

1 like

Hoe oud was je toen je naar je eerste meerdaagse festival ging?

• Jonger dan 12
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ouder dan 18
  • Ben ik nog nooit naartoe geweest

0 stemmers

1 like

Moest vroeger naar bijbel festivals, heb daar meer foute dingen gezien (seks, veel drank, drugs) dan ooit

24 likes

Ik ben wel eerder naar een meerdaags festival geweest maar dat was bij mij in de buurt, dus dan sliep ik thuis. Dus ik heb geteld vanaf het eerste festival dat ik ook daar sliep

1 like

ik ging op mijn 15e voor het eerst naar solar en op mijn 16e voor het eerst naar lowlands (en vanaf toen elk jaar meerdere festivals)

zou mijn hypothetische kind ook mogen maar ik zou wel een goed eerlijk gesprek hebben over drank en drugs van tevoren, want ik wist idd niet wat ik zag daar en met mijn ouders kon ik daar echt niet over praten want die werden meteen boos als ik het woord al noemde

4 likes

Naar ieperfest :joy: weet niet of mensen dat kennen maar dat is een hardrock/hardcorefestival in Ieper. Echt niks voor mij maar wel heel cool, super links, alles vegan en met een eigen ruileconomie

8 likes

Ik mocht op mijn 16e voor het eerst naar Lowlands. Achteraf vind ik dat best wel jong en snap ik mijn ouders niet helemaal, maar ergens hadden ze ook helemaal gelijk want ik heb me superbraaf gedragen (maar het wel echt heel leuk gehad)

Oke, je dochter van 17 is fan van een band en besluit alleen naar een concert in Brussel te gaan.

• Ze mag gaan
  • Ze mag niet gaan
  • Twijfel

0 stemmers

Omdat je het eng vind reis je je dochter (met je vriend) achterna, dit weet zij op dat moment niet. Maar mocht er wat gebeuren, dan weet je dat je iniedergeval dichtbij bent.

• Zou ik als ouder doen
  • Zou ik als ouder niet doen
  • Vind ik normaal
  • Vind ik niet normaal

0 stemmers

Je familie krijgt hier lucht van en is laaaaiend. Want hoe durf je je dochter alleen te laten gaan en dan zelf in een hotel te zitten met je vriend. Dit kan echt niet!!

• Heel overdreven dit allemaal
  • Ik snap de familie
  • Anders (geef toelichting)

0 stemmers

Dit is destijds bij mij gebeurd en ik kan nog steeds kwaad worden om de hele situatie :joy: Ik was al heel zelfstandig, mijn moeder kwam mij nog achterna voor de zekerheid (dit wist ik een dag later pas, toen zijn we met zn alle brussel in gedoken) en alsnog deed mijn familie alsof ik een of andere kneus was alleen op de wereld :sob:

4 likes

Ze zou dit mogen maar ik denk op de voorwaarde dat ik ook in brussel ben. Niet stiekem, gewoon duidelijk gecommuniceerd. Of ik zou dr halen en brengen zoiets.

54 likes

Op alle festivals ben ik super braaf geweest! De minder brave dingen heb ik voornamelijk in mn eigen saaie dorp of thuis gedaan :sweat_smile:

1 like

Hangt er voor mij echt compleet vanaf wat voor kind het is. Toen ik 17 was woonde ik op mezelf en had ik het prima gekund. Maar als je je kind daarmee niet vertrouwt zou ik her alleen toestaan onder begeleiding (bijv. samen naar Brussel en dan kan zij naar dat concert). Stiekem nareizen vind ik echttt niet kunnen

9 likes

Tienertoer! Zo leuk was dat vroeger! Ik was denk ik 13 toen ik met een vriendin daarmee naar Amsterdam reisde en Antwerpen.

3 likes

Dat stiekem nareizen doet me er trouwens aan denken dat er ooit een tv-programma was waarin tieners op (zuip)vakantie gingen en het dan allemaal stiekem gefilmd werd voor de ouders. Die ouders confronteerden hen er dan later mee of zo :exploding_head::exploding_head::exploding_head: Echt zooo bizar

32 likes

Ik zou haar niet achterna reizen, dat vind ik best wel een grens overgaan. Ik zou daar denk ik duidelijke afspraken over maken. Je mag gaan, maar ik/wij gaan mee en desnoods maken we er een weekend/week van. Van en naar het concert kunnen we eventueel brengen en ophalen. Met een vriend/vriendin erbij is het misschien al anders.

8 likes

Mocht jij vanaf je 18e alles van je ouders of had je toen nog steeds regels en toestemming nodig?

• Ja na mijn 18e mocht ik alles
  • Ja maar dat was voor mijn 18e ook al
  • Ik woonde toen al niet meer thuis
  • Nee had nog steeds toestemming nodig voor bijv een vakantie of festival

0 stemmers

1 like

Hahaha ja dat keek ik ook altijd! Die reacties ook als die ouders dan ineens aan kwamen lopen :joy::sob:

Maar ik was ook wel boos hoor, want ik had het liever ook geweten. Ten eerste had ik dat zelfs gezellig gevonden en nu leek het wel alsof ze er geen vertrouwen in hadden vond ik destijds en dat vond ik echt naar.

Maar ik vond de reactie van mijn familie naar haar toe echt niet terecht haha

@Eddie Ik vond het daar overdag prima te doen, maar in de avond waren er echt sketchy mannen buiten. Gelukkig zat mijn hotel naast het concertgebouw en hoefde ik niet ver. Ik was ook niet het type dat nog ff de stad in zou gaan ofzo

1 like