Ik ben op mijn 15e/16e (werd die zomer 16) een week thuis gebleven omdat ik niet mee wilde kamperen . Ik werkte veel bij de Jumbo en kon altijd bij mijn oma eten als ik dat wilde.
1,5e dag moet je dus zien als dag en nacht? Of begrijp ik het dan verkeerd? Een dag zou ik namelijk geen moeite mee hebben, maar een nacht vind ik wel een ander verhaal denk ik.
Lowlands is het enige waar ik aan zou twijfelen. Bij dat shoppen neem ik aan dat je als ouders afspreekt dat er iemand standbye staat en ze zijn met drie. Alleen thuis is er een back-up persoon en ik vind 16-18 jaar geen groot verschil.
Ja inclusief een nacht alleen zonder ouders.
Dit heb ik allemaal mogen doen van m’n ouders, alleen was lowlands 1 dag Pinkpop en dat maakt dat ik die optie lastig vind. 1 dag is wel net wat anders dan een aantal dagen.
Ik ben als 15 (bijna 16) jarige met een vriendin van 1 jaar ouder naar Lowlands gegaan en heb daar ook geslapen en zou mijn kind dat absoluut niet laten doen.
Waarom niet? Oprechte vraag want zou er zelf ook moeite mee hebben hoor.
Door wat ik daar gezien en meegemaakt heb. Je heb zo’n bandje om dat aanduidt of je minder of meerderjarig bent. Toch krijg je overal drank van iedereen (mannen vooral) aangeboden. Mannen die me lastigvielen. Een man van 32!! Die me wilde zoenen en me bijna dwong om een likje uit zijn zakje met MDMA kristallen te nemen. Die me vervolgens achtervolgde naar mijn tent en zei dat ie met me meekwam.
Ik heb het overleefd hoor en vond het aan de andere kant ook heel gaaf, maar ik vind 15/16 echt te jong.
Verschilt ook echt per kind. Er zijn kinderen die op hun 14e al de hele toko zelf runnen en kinderen die 16 zijn en nog 0,0 verantwoordelijkheidsgevoel hebben, niet weten hoe je het gas aandoet, oven gebruikt etc. Die laat ik niet alleen thuis. Zouden sowieso niet mijn kinderen zijn.
Ja echt goor want hij kon aan mijn bandje dus gewoon zien dat ik minderjarig was.
Dus Sacha met een kaal hoofd die nu zo’n 40 jaar zal zijn, fuck youuu.
Ik ging op mijn 14e voor het eerst 1 dag naar Werchter (met broer van 18) en vanaf mijn 16e elk jaar met vrienden naar meerdaagse festivals zoals Werchter en Pukkelpop. Dat is toch gewoon deel van je jeugd en opgroeien?? Was ook heel normaal in mijn omgeving
Enige logische antwoord wat mij betreft: naar bevind van zaken handelen.
Je groeit prima op als je dat niet doet hoor.
Eensch!
Hoe oud was je toen je naar je eerste meerdaagse festival ging?
- Jonger dan 12
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- Ouder dan 18
- Ben ik nog nooit naartoe geweest
0 stemmers
Moest vroeger naar bijbel festivals, heb daar meer foute dingen gezien (seks, veel drank, drugs) dan ooit
Ik ben wel eerder naar een meerdaags festival geweest maar dat was bij mij in de buurt, dus dan sliep ik thuis. Dus ik heb geteld vanaf het eerste festival dat ik ook daar sliep
ik ging op mijn 15e voor het eerst naar solar en op mijn 16e voor het eerst naar lowlands (en vanaf toen elk jaar meerdere festivals)
zou mijn hypothetische kind ook mogen maar ik zou wel een goed eerlijk gesprek hebben over drank en drugs van tevoren, want ik wist idd niet wat ik zag daar en met mijn ouders kon ik daar echt niet over praten want die werden meteen boos als ik het woord al noemde
Naar ieperfest weet niet of mensen dat kennen maar dat is een hardrock/hardcorefestival in Ieper. Echt niks voor mij maar wel heel cool, super links, alles vegan en met een eigen ruileconomie
Ik mocht op mijn 16e voor het eerst naar Lowlands. Achteraf vind ik dat best wel jong en snap ik mijn ouders niet helemaal, maar ergens hadden ze ook helemaal gelijk want ik heb me superbraaf gedragen (maar het wel echt heel leuk gehad)