Ik woonde met 17 niet meer thuis en met 18 helemaal op mezelf, dus ze hadden daar niks meer over te zeggen. Zie nu bij stiefkinderen van een vriendin van 14 en 16 wel echt een wereld van verschil. Ze worden overal heen gebracht met de auto terwijl ze ook makkelijk met de trein kunnen. En ze mogen ook niet alleen thuis blijven ofzo…? Vriendin is er de weekenden dat die kinderen er zijn de hele dag door druk mee.
Ja en wat wel scheelt daaraan is dat het meerendeel van de jongeren die daarheen gaat van eenzelfde leeftijd is. Op een meerdaags festival kom je m.n. twintigers en dertigers tegen. Dat zou ik als ouder wel anders vinden
Haha ja maar op zich is dat wel binnen de normale perken van puber onverantwoordelijk denk ik? Ze wisten bijv wel dat ik wrs niet iedere avond mijn kop helemaal eraf zou zuipen. En ik voelde me ook altijd heeel snel schuldig over alles dus ik ging ook niet echt de perken te buiten.
Maar mijn ouders lieten mij sws altijd wel heel erg gaan, ik moest ook door school vanaf mijn 9e alleen met de trein naar Amsterdam dus ze dachten wrs altijd ‘die red zich wel’
Ik hoorde laatst wat jonge jongens over een meisje praten wat coke gebruikte. Dat vonden ze te ver gaan enzo. Om vervolgens later dingen te zeggen als " ik stond laatst strak van de miauw" ohja want dat is heel anders. Ik schrik er echt van wat die jongeren allemaal gebruiken en ook doen alsof t normaal is. En dan kom ik nog uit de middel of no where.
Ik heb er mijn maagdelijkheid verloren aan iemand die ik die dag had leren kennen en voor het eerst harddrugs gebruikt, dus de meesten zullen wel vinden van absoluut niet, maar ik had het voor geen goud willen missen, en ik vind dat ook geen slechte dingen
Volgens mij was ik 15 toen ik voor het eerst een dagje naar Pukkelpop mocht en toen kwam de moeder van mijn vriend destijds ons om 02:00 in de nacht ophalen vanuit Nederland haha.
Toen ik 16 was 2 dagen rock werchter.
En op m’n 18e ging ik voor de full experience 3 dagen naar Lowlands en dat is nog steeds mijn favoriete herinnering!
Haha deze fase heb ik om eerlijk te zijn ook gehad toen ik jonger was. Op dat moment praat je miauw/xtc etc nog goed omdat het niet zo verslavend of schadelijk zou zijn als coke (onzin natuurlijk) En miauw was heel lange tijd nog legaal dus dat was natuurlijk helemaal oké om te gebruiken. Ook die wijsheid komt met de jaren.
Is wel een vertekend beeld. Weet niet hoe oud deze ‘jonge jongens’ waren, maar zeker onder tieners geldt dat de grote meerderheid geen drugs (alcohol uitgezonderd) gebruikt. In veel gevallen is het ook echt geen gebruiken alsof het normaal is.
Wat is miauw? Mdma?
Ik mis het drugstopic best wel soms, vond dat altijd superinteressant.
Ook al heb ik al 7 jaar geen drugs gebruikt
Miauw is 4mmc, net als 3mmc nog steeds populair nu.
@grace Ja dat ook en dat is (van wat ik zie onder jongeren met wie ik spreek zie) nog steeds zo. Uitzonderingen daargelaten want er zijn altijd de roekelozen. Die zijn ook het engst.
Ja en je kijkt tegen sommige dingen nu anders aan; toen vond ik het echt lauw nog om als 16jarige met mensen in de twintig te zoenen, nu vind ik dat vooral heel sneue mannen.
In mijn omgeving is het dus heel normaal om coke te gebruiken. Vrijwel iedereen die ik ken heeft wel eens coke gebruikt of gebruikt het vaker in weekenden/op feestjes. Ik weet nog dat ik ervan schrok toen ik ouder werd omdat ik nooit door had dat het zo ‘normaal’ was in mijn omgeving. Daarom gelijk maar een poll om bij het topic te blijven.
Ken jij veel mensen die coke gebruiken?
- Ja
- Nee
- Ik ken meerdere mensen die het gebruiken, maar het is niet normaal in mijn omgeving
0 stemmers
Normaal is misschien een groot woord want zit gelukkig niet in een omgeving waar mensen het wekelijks gebruiken, maar wel eens in de zoveel tijd
Ik was op Werchter dit jaar en het viel me helemaal op dat er zoveel pubers waren, voelde me echt zo’n oud wijf. Toen besefte ik dat ik op m’n 15e voor het eerst naar Pinkpop ging en dus net zo’n jong kind was Was ook de eerste en enige keer volgens mij dat mijn moeder echt regels stelde, ze wilde me echt verbieden om te gaan. Maar toen bleek m’n vriendengroep allemaal te mogen en toen was zij dus de uitzondering en dat wil ze ook weer niet dus toen mocht ik toch
Lol ik heb mijn nichtje van 18 aangeraden om nog maar een paar jaar te wachten met Lowlands want je bent op je 18e gewoon veruit de jongste daar. Niet omdat ik haar niet vertrouw maar de gemiddelde leeftijd ligt veel hoger.
Tussen de 17 en de 20. Ik merk dat het hier wel speelt. Veel jongeren hier gaan ipv aan de alcohol aan de miauw. Maar misschien valt het mij op omdat ik iemand ken die t gebruikt en dat het me daarom steeds meer opvalt.
Bij ons op school was LL vanaf je 15/16 wel echt een trend en echt veel (van de coole) kinderen gingen! Ik zelf niet want hield niet van uitgaan en drinken, hahaha dat kwam pas later
I can’t dat witte cadeau is toch niet ingepakt? Dat is gerold in papier en er is toevallig tape op terecht gekomen
Mijn ex was een junk en in die tijd vond ik het wel normaal, weet nog dat we bij zijn vrienden waren en dat de coke die hij achter zn klok had verstopt weg was. Waren echt wausketels die lui.
Ik heb het nooit gebruikt maar die hele scene zat er vol mee (gabbers)
Maar nu als ik hoor dat mensen het gebruiken denk ik echt you do you maar heb er echt nare ervaringen mee door die lui.
Edit : Ik zit in een festival groepschat van een familielid + haar vrienden en ik verbaas me er altijd over dat mensen altijd zo stoer doen om drugs en er soms een wedstrijd van willen maken wie er het meest gebruikt. “Ja vanavond ben ik kleine speler man sorry, heb morgen mn baby” en dan reageert de ander “hahaha lekker waus op je kind passen jatochhh. Gelukkig ben ik wel grote speler vanaaf man, altijd toch” echt wat de fuck