Stel je persoonlijke vraag #45

Weet ik veel schat gewoon dr in.

29 likes

Ik weet nog dat het destijds op het forum regelmatig over Dour ging! Gingen jullie toen ook niet meeten met andere ellegirls? @En_17_Anderen @kali

3 likes

In juli 2021 ging het in dit topic ook over festivals als 15 jarigen. Zomeronderwerp :sweat_smile:

2 likes

:sweat_smile: ik ging op mijn zestiende naar een meerdaags metalfestival met vier gesmeerde boterhammen en een doosje keelsnoepjes (???) en gaf op de eerste middag meteen de helft van mijn geld uit aan een vleermuisring, waardoor ik nog nauwelijks geld had voor eten terwijl ik wel met een groep was die heel veel blowde. Ik sloeg daar een jongen aan de haak die enorm veel eten mee had (oa een heel krentenbrood en een teil huzarensalade) maar ik durfde hem niet te vragen of ik ook wat mocht. Het is echt een godswonder dat ik dat weekend zonder kleerscheuren ben doorgekomen. Ik liep daar ook best veel in m’n eentje, bv. als ik naar een band ging die de rest niet wilde zien

17 likes

Ja de meerderheid doet het verkeerd!

8 likes

Ik weet niet of mijn ouders er veel invloed op hadden (bleef vaak bij vrienden slapen dan) maar ik ging vanaf mijn 13e al bijnq wekelijks uit. Dat had achteraf niet gehoeven.

2 likes

Als je puur kijkt naar waarom een verhoging gunstig zou zijn vind ik het een goed idee. Vanuit de Nederlandse alcoholcultuur gedacht (zeker onder jongeren) denk ik dat de weerstand een stuk groter gaat zijn dan 16->18 en zoiets er nooit door komt.

8 likes

Tegenwoordig mag je in Nederland vanaf je 18e trouwen zonder toestemming van je ouders nodig te hebben.
Tot 1970 hadden zowel mannen als vrouwen onder de 30 jaar toestemming nodig van hun ouders om te kunnen trouwen, van 1970 tot 1985 was dat onder de 21 jaar. Daarna is ouderlijke toestemming dus voor alle leeftijden komen te vervallen (m.u.v. uitzonderlijk nog jonger trouwen ivm zwangerschap :clown_face: )

Los van toestemming nodig hebben van ouders:
Denk jij dat een 18-jarige over het algemeen een goede beslissling kan maken over of ze in het huwelijk willen treden en met wie? (sorry geen optie met ‘hangt van de situatie/persoon af’ etc)

• Ja hoor, dat kan prima
  • Nee, maar vanaf 19 jaar wel
  • Nee, maar vanaf 20 jaar wel
  • Nee, maar vanaf 21 jaar wel
  • Nee, maar vanaf 22 jaar wel
  • Nee, maar vanaf 23 jaar wel
  • Nee, maar vanaf 24 jaar wel
  • Nee, maar vanaf 25 jaar wel
  • Niemand kan die beslissing maken :skull:

0 stemmers

Nu is scheiden tegenwoordig natuurlijk een stuk gebruikelijker en is trouwen wat dat betreft minder ‘zwaar’ dan vroeger, maar ik vond het wel grappig om te bedenken dat juist daarvoor de leeftijdsregels op een bepaalde manier losser zijn geworden door de tijd heen. (Toestemming van ouders nodig hebben kan sowieso hele nare situaties opleveren dus goed dat dat niet meer bestaat)

1 like

Ik maakte er alleen geen gebruik van :joy:

2 likes

Stel je hebt nog een oma en opa die beide ziek zijn en niemand hebben die voor hen kan zorgen. Ze zijn rijk en ze willen jou hebben als zorgverlener en ze zouden je goed betalen.
Je zou ongeveer 8 uur per dag zorg aan hen verlenen, af en toe een nacht logeren als het slechter gaat en je moet voor ze koken, huishouden doen etc. Je verdient evenveel of misschien iets meer dan dat je doet met je huidige baan.

• Tuurlijk doe ik dat dan!
  • Tuurlijk doe ik dat dan niet!
  • Ik twijfel

0 stemmers

2 likes

de tweede keer dat ik naar solar ging (toen was ik 16) was ik zo in shock dat de groep waarmee ik ging (vrienden van een vriendin die wat ouder waren) allemaal drugs gebruikten dat ik op dag 2 mijn ouders heb gebeld of ze me op konden komen halen

heb toen tegen die mensen gezegd dat ik ziek was haha

vond dat toen echt niet fijn (wel superlief van mijn ouders dat ze me kwamen halen)

12 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor beide partijen beter is om gewoon een professional in te huren. Dat soort zorg doe je niet ff.

61 likes

Ja dit dacht ik ook, als ze rijk zijn kunnen ze toch professionele zorg betalen? Ik heb helemaal geen zorg skills of ervaring.

4 likes

Vinden ze ongezellig. Ze willen jou.

4 likes

Lekker werken voor je erfenis

4 likes

We willen allemaal wel wat

17 likes

Ja dus. Dan is ‘nee’ nog steeds een antwoord.

1 like

Als ze me zoveel kunnen betalen kunnen ze ook iemand inhuren. Dag hoor.

Maar, en dit hoort misschien in het onpopulaire meningen topic, ik vind het sowieso een stom gebeuren dat er wordt verwacht dat je je ouders (of evt grootouders) verzorgt als ze ouder worden. Snap dat als je een hechte familie hebt dit vast anders ligt, maar ik zie mijn vader 2x per jaar en dan moet ik straks wel mee naar z’n ziekenhuisafspraken en thuiszorg regelen en weet ik veel wat. Echt geen zin in.

16 likes

Niet per se ‘tuurlijk doe ik dat niet’, maar ik zou wel nee zeggen. Ik kan best af en toe (gratis) helpen, maar ik ga niet 8 uur per dag zorg verlenen. Daar ben ik niet voor opgeleid/kan ik niet/wil ik niet. Lijkt me ook vele malen zwaarder dan mijn chille kantoorbaan.

5 likes

En als je veel geld hebt, krijg je het meestal wel voor elkaar

2 likes