Stel je persoonlijke vraag #45

Ik zie mijn ouders best regelmatig, maar zou hier ook totaal geen zin in hebben. Mijn grootouders zitten meerdere keren per maand bij de huisarts/het ziekenhuis. Dan moet hun huis nog schoongemaakt worden, heeft er 1 hulp nodig bij douchen, boodschappen moeten gedaan worden etc. Ik heb genoeg aan het regelen van mijn eigen leven

3 likes

Twijfel, want dat is letterlijk mijn baan alleen dan vreemde opa’s en oma’s en dat heeft toch mijn voorkeur denk ik

4 likes

Het lijkt mij vreselijk, 8 uur per dag vrij solistisch werken zonder collegas en dan ook nog je opa zijn piemel steeds wassen. No thanks, wellicht komt het doordat ik nooit een goede band met ze heb gehad en ze vooral zuur waren en ik geen leuke herinneringen aan ze heb haha

2 likes

Een van de grootste fouten van mijn leven geweest (in gematigde vorm). Ben na 7 jaar nog niet waar ik vermoedelijk zou zijn geweest als ik andere keuzes had gemaakt.

1 like

Blij dat ik geen opa en oma meer heb in deze hypothetische situatie

2 likes

Oke ik verander mn stem bedankt voor deze eye opener

19 likes

Nee want dan zou ik moeten stoppen met mijn huidige werk en dan gooi ik een vast contract weg. Als opa en oma dan dood zijn zit ik zonder centen.

Wel zou ik bij ze thuis kunnen werken (gewoon met mn laptop van mj huidige baan) en ondertussen helpen met dingen. Wel zou ik dat dan gratis aanbieden.

3 likes

Favoriete seizoen?

• Lente
  • Zomer
  • Herfst
  • Winter

0 stemmers

1 like

Ik vind winter in theorie m’n favoriete seizoen, maar in de praktijk is het niet sneeuw en ijs en schaatsen, maar zeikweer en blubber en deprimerend. Dus dan maar lente, haha.

10 likes

Het is heel confronterend en mentaal zwaar om voor familieleden te zorgen. Je hele leven draait dan alleen nog maar om je opa en oma.
Vond het ook lastig om mijn oma opeens als een fragiele vrouw te zien. Jarenlang was ze een sterke vrouw en zo iemand wil ik liever niet wassen etc. Dat “hoort” in mijn gedachten niet.

5 likes

Eigenlijk allevier en ik zou elk van de vier missen als we die niet hadden.
Ben ook blij op een plek te wonen waar het niet het hele jaar door hetzelfde klimaat is.

40 likes

Jaa helemaal met je eens! Ik heb lente gestemd want vanaf eind februari is het al zo vaak lekker weer en ik geniet daar echt van. Ben ook echt blij dat ik een baan heb waarbij ik zoveel buiten ben.
Maar de herfst vind ik ook heel leuk, en de winter ook. Enige jammere is dat m’n man lange wandelingen in die seizoenen niet zo leuk vindt. Ik zou met alle seizoenen wel buiten willen zijn.

1 like

Jaa ik kan van elk seizoen genieten en ook juist omdat het leuk is als je ernaar uitgekeken hebt, en in elk seizoen kan je weer andere leuke dingen doen, en dat maakt het afwisselend en leuk en fijne referentiepunten in het leven :green_heart:

6 likes

Dit heb ik ook! Hoewel herst mijn favo seizoen blijft, maar wel zonder alle meuk en prullaria die ik in het herfsttopic zie. Ik wil echte paddestoelen zien en niet een lillek nepding van de Action.

12 likes

Ja helemaal 100% eens met het anti-prullaria-offensief. (Maar geldt wel net zo goed voor opblaasflamingo’s en -palmbomen als voor pompoenmokken)

2 likes

Ja dit, jakkes :rofl:

1 like

Bij een vaatwasser heb ik liever een:

• Besteklade
  • Bestekmand/korf

0 stemmers

1 like

Echt geen voorkeur zolang ik maar een vaatwasser heb

28 likes

Heb jij een passie voor iets wat niet klassiek een hobby of creatieve bezigheid is, maar eerder aan werkachtige bezigheden gelinkt is?
Voorbeeld van hobby-gerelateerd: passie voor muziek
Voorbeeld van werk-gerelateerd: passie voor logistiek
(je kan uiteraard van muziek je werk gemaakt hebben, dus dat het voor jou ook werk is, dus het zijn niet hard 2 categorieën. Maar hopelijk is het idee duidelijk)

• Ja, ik heb een passie voor iets wat eerder werk-gerelateerd is
  • Nee, maar wel voor iets wat eerder hobby-gerelateerd is
  • Ik heb meerdere passies in beide categorieën
  • Nee, ik heb sowieso geen passies

0 stemmers

Geïnspireerd doordat ik vrachtwagens zag rijden met “passie voor logistiek” en dacht dit is een leugen want wie heeft er nou écht oprecht een passie voor logistiek.
Maar misschien heb ik het mis :articulated_lorry:

Heb jij wel eens tijdens een sollicitatiegesprek oid verteld dat je een passie hebt voor iets uit de baan?

• Ja en dat was ook echt zo
  • Ja en dat was een leugen
  • Nee maar dat had ik eigenlijk wel
  • Nee en dat had ik ook niet

0 stemmers

1 like

Lade want in zo’n korf moet je altijd goed opletten dat lepels elkaar niet… Lepelen? Dus dat alles uit elkaar staat. Bij een lade kun je dat veel makkelijker doen. En je hebt meer ruimte onderin. En ik vind dat een korf toch vaak nog een beetje nat blijft.

13 likes