Aah ja precies. Ja nou voor dat soort types was ie dus prima feministisch genoeg haha. Ik vind het ook wel knap hoe ze echt wel een statement maken met het script, zonder dat het té activistisch is waardoor een grote groep misschien weer afhaakt. En het laat juist mooi zien dat ook mannen last hebben van het patriarchaat en dat feminisme hen ook helpt
Feministischer is misschien niet het juiste woord, ik miste vooral intersectionaliteit en ik vond die feministische speech van Gloria die ook nog eens de ‘oplossing bleek’ nogal leeg.
En de hele film bleef toch soort reclamefilm om veel Barbies te verkopen, wat niet te vermijden was met Mattel als producent. Ze deden erg hun best om alle kritiek voor te zijn met een soort van tongue-in-cheek zelfkritische grapjes, maar ik vond het als geheel/statement niet helemaal werken.
Los daarvan wel een hele leuke film en echt fantastisch gemaakt en geacteerd (en alleen daarom al de moeite waard), maar alle lof over de inhoud heeft hij voor mij niet echt verdiend. Heus wel leuk, maar niet briljant.
Ik niet, maar mijn vriend is developer en heeft daar echt ‘een passie’ voor dus kan me die passie voor logistiek ook wel inbeelden.
ik vond het prima maar had het wel activistischer verwacht door alle reacties overal
Artikel mbt de fiscale eenheid uit de vennootschapsbelasting 🥹
Maar je kan wel echt erg geven om klimaatverandering en dat inzetten op het gebied van duurzame energie, dus ik vind dit best een realistische leugen haha!
@erato hm goeie, dat zit tussen mijn zwart-wit tegenstelling in misschien?
@espoir bedankt voor het ontkrachten van mijn aanname wel fijn voor die mensen dan dat ze daar oprecht zoveel plezier uit halen
Ja echt helemaal eens met deze korte recensie
Wat vond diegene er dan ‘te’ feministisch aan?
Ook @Lemongrab & @YangBo die op die optie gestemd hebben (als dat serieus was)
Zij vond het te haatdragend naar mannen toe en te extreem. En dat het overkwam alsof mannen echt helemaal niks waard zijn.
Ugh. Als je het eens bent met Fox News en Ben Shapiro moet er toch een belletje gaan rinkelen dat je de film misschien niet helemaal goed hebt begrepen
Voor mij is iets zelden te feministisch, maar ik ben erg blij met de kwantiteit feminisme in de film waardoor het een echte blockbuster is. Ik denk dat we meer hebben aan feminisme light in Pathé dan diepere films die uiteindelijk drie katten via Mubi kijken.
Het is meer dat ik dit soort onderwerpen niet leuk vind in films, ben ook meegesleept naar de film terwijl ik vantevoren al wist dat het niks voor mij was
Waarom dan?
Mijn schoonmoeder zei dit ook
Toen ik vroeg wat ze van de film vond zei ze ja wel leuk maar ook verdrietig. Dus ik was het daarmee eens zegt ze opeens “ja verdrietig voor jongens”
Stel je voor je (hypotetische) kind erft een groot bedrag van een oudtante van je. Je kind heeft die oudtante alleen gezien dat die heel klein was, en kan haar dus eigenlijk niet herinneren.
Zou je dan een deel van erfenis vragen/eisen om bijvoorbeeld de tuin op te knappen?
Er blijft wel genoeg geld over voor op de spaarrekening.
- Nee, dat geld is van hem/haar
- Nee, maar ik zou wel een familievakantie voorstellen.
- Nee, maar als er iets in huis nodig aan vervanging toe is wel. Hij/zij kent haar niet eens?!
- Ja, dat vind ik best redelijk. Hij/zij kent haar niet eens?!
0 stemmers
Iemand wel of niet kennen staat echt helemaal los hiervan, er is echt nul recht om te eisen wat mij betreft. Echt de enige situatie die ik mij kan voorstellen (en dan nog zou ik vragen ipv eisen) is dat als de ouder in kwestie door bijv mantelzorg hoge kosten gemaakt heeft voor die tante.
Was meer scharrelen dan daten en ook niet met relatie als doel, hij was gewoon per ongeluk heel leuk
Recept voor grote familieruzie dit
Jaa ik vond dat ook zo leuk, mis het nog wel eens en zo jammer dat die fase niet meer terug komt. Zo mega verliefd, zo lang zoenen dat ik een schrale kin had van zijn baard en alleen maar aan hem kunnen denken