Stel je persoonlijke vraag #45

Ik heb eens bij een sollicitatiegesprek de vraag gekregen “wat mijn favoriete wetsartikel was” :smiling_face_with_tear: hier heb ik overigens, geheel gelogen, een heel betoog over gehouden.

20 likes

Ja een passie voor duurzame energie :upside_down_face: werd wel aangenomen dus goed gelogen

5 likes

Bestek lade. Heb het gevoel dat het dan schoner wordt. Zo’n korf/mandje gooien mensen het ook vanuit alle richtingen in en kan vast gaan zitten.

1 like

Lade! Sinds de verhuizing hebben we een andere (inbouw) vaatwasser en nu hebben we zo een mand en ik vind het helemaal niks. Neemt veel ruimte in, waardoor ik minder kwijt kan in mn vaatwasser en ik heb ook het idee dat mn bestek minder goed schoon wordt. Volgende vaatwasser heeft weer een besteklade.

6 likes

Ja zo’n mand neemt idd veel meer ruimte in dan je denkt terwijl zo’n lade echt niks inneemt.

1 like

Ik werk in de logistiek en geloof me, er zijn echt mensen die leven voor hun baan/vrachtwagen.

5 likes

haha ik vind het ook altijd zo grappig als mensen dan hun vrachtwagen of schip ofzo als profielfoto hebben en dan helemaal van ‘prachtig ding!’

13 likes

Haha welk artikel?

3 likes

Voor iedereen die de Barbie film al heeft gezien:

• Hij had nog veel feministischer gekund
  • Hij was prima zo
  • Ik vond hem te feministisch en te haatdragend naar mannen toe

0 stemmers

3 likes

Hij had nog veel feministischer gekund, maarrrr ik vond het alsnog prima zo. Gewoon een goed instapniveau voor als je nog nooit van het patriarchaat hebt gehoord :smiley:

20 likes

Ja exact dat inderdaad! Maar ik had het er net met iemand op kantoor over (een vrouw) en die vond hem te feministisch dus ik was wel benieuwd wat iedereen hier vond.

1 like

Aah ja precies. Ja nou voor dat soort types was ie dus prima feministisch genoeg haha. Ik vind het ook wel knap hoe ze echt wel een statement maken met het script, zonder dat het té activistisch is waardoor een grote groep misschien weer afhaakt. En het laat juist mooi zien dat ook mannen last hebben van het patriarchaat en dat feminisme hen ook helpt :woman_shrugging:

6 likes

Feministischer is misschien niet het juiste woord, ik miste vooral intersectionaliteit en ik vond die feministische speech van Gloria die ook nog eens de ‘oplossing bleek’ nogal leeg.
En de hele film bleef toch soort reclamefilm om veel Barbies te verkopen, wat niet te vermijden was met Mattel als producent. Ze deden erg hun best om alle kritiek voor te zijn met een soort van tongue-in-cheek zelfkritische grapjes, maar ik vond het als geheel/statement niet helemaal werken.

Los daarvan wel een hele leuke film en echt fantastisch gemaakt en geacteerd (en alleen daarom al de moeite waard), maar alle lof over de inhoud heeft hij voor mij niet echt verdiend. Heus wel leuk, maar niet briljant.

17 likes

Ik niet, maar mijn vriend is developer en heeft daar echt ‘een passie’ voor dus kan me die passie voor logistiek ook wel inbeelden.

1 like

ik vond het prima maar had het wel activistischer verwacht door alle reacties overal

3 likes

Artikel mbt de fiscale eenheid uit de vennootschapsbelasting 🥹

6 likes

Maar je kan wel echt erg geven om klimaatverandering en dat inzetten op het gebied van duurzame energie, dus ik vind dit best een realistische leugen haha!

@erato hm goeie, dat zit tussen mijn zwart-wit tegenstelling in misschien?

@espoir bedankt voor het ontkrachten van mijn aanname :joy: wel fijn voor die mensen dan dat ze daar oprecht zoveel plezier uit halen :raised_hands:

3 likes

Ja echt helemaal eens met deze korte recensie :gift_heart:

1 like

Wat vond diegene er dan ‘te’ feministisch aan?

Ook @Lemongrab & @YangBo die op die optie gestemd hebben (als dat serieus was)

2 likes

Zij vond het te haatdragend naar mannen toe en te extreem. En dat het overkwam alsof mannen echt helemaal niks waard zijn.