Ugh. Als je het eens bent met Fox News en Ben Shapiro moet er toch een belletje gaan rinkelen dat je de film misschien niet helemaal goed hebt begrepen
Voor mij is iets zelden te feministisch, maar ik ben erg blij met de kwantiteit feminisme in de film waardoor het een echte blockbuster is. Ik denk dat we meer hebben aan feminisme light in PathƩ dan diepere films die uiteindelijk drie katten via Mubi kijken.
Het is meer dat ik dit soort onderwerpen niet leuk vind in films, ben ook meegesleept naar de film terwijl ik vantevoren al wist dat het niks voor mij was
Waarom dan?
Mijn schoonmoeder zei dit ook
Toen ik vroeg wat ze van de film vond zei ze ja wel leuk maar ook verdrietig. Dus ik was het daarmee eens zegt ze opeens āja verdrietig voor jongensā
Stel je voor je (hypotetische) kind erft een groot bedrag van een oudtante van je. Je kind heeft die oudtante alleen gezien dat die heel klein was, en kan haar dus eigenlijk niet herinneren.
Zou je dan een deel van erfenis vragen/eisen om bijvoorbeeld de tuin op te knappen?
Er blijft wel genoeg geld over voor op de spaarrekening.
- Nee, dat geld is van hem/haar
- Nee, maar ik zou wel een familievakantie voorstellen.
- Nee, maar als er iets in huis nodig aan vervanging toe is wel. Hij/zij kent haar niet eens?!
- Ja, dat vind ik best redelijk. Hij/zij kent haar niet eens?!
0 stemmers
Iemand wel of niet kennen staat echt helemaal los hiervan, er is echt nul recht om te eisen wat mij betreft. Echt de enige situatie die ik mij kan voorstellen (en dan nog zou ik vragen ipv eisen) is dat als de ouder in kwestie door bijv mantelzorg hoge kosten gemaakt heeft voor die tante.
Was meer scharrelen dan daten en ook niet met relatie als doel, hij was gewoon per ongeluk heel leuk
Recept voor grote familieruzie dit
Jaa ik vond dat ook zo leuk, mis het nog wel eens en zo jammer dat die fase niet meer terug komt. Zo mega verliefd, zo lang zoenen dat ik een schrale kin had van zijn baard en alleen maar aan hem kunnen denken
Ah nee dat geld is dan echt van het kind. Als kind zelf voorstelt om op een vette familie vakantie te gaan, dan prima natuurlijk.
Doet me denken aan mijn ex, hij had als kind een erfenis gekregen toen zijn opa en oma beide waren overleden. Blijkbaar hadden zijn ouders dat geld gebruikt om een ander huis te kopen. Kort daarna waren ze echter gescheiden. Later vroeg mijn ex aan zijn vader hoe het nou zat met die erfenis, want hij kon dat geld wel gebruiken ivm studeren en studieschuld etc⦠Toen zei zijn vader dat hij daar niet meer aan kon beginnen om dat te geven, want dat was dan niet eerlijk ten opzichte van de kinderen van nieuwe partner, die dat geld niet zouden krijgen. Heel bijzonderā¦
Jij geeft als antwoord op de poll dat je hem te feministisch/haatdragend naar mannen vindt, mijn vraag was waarom je dat vindt, niet wat je van de film zelf vond
Wauw, maar heeft die ex nergens zwart op wit staan dat hij dat geld geerfd heeft? Lijkt mij dat dat officieel zo werkt bij een erfenis. Als het zo is en die papieren zijn nog op te vragen dan zou dat voor mij echt een reden zijn om naar de rechter te stappen.
Ja precies, het is gewoon vragen om gezeik om ouders over te slaan als zij er niet al zorgeloos bijzitten. Enige wat ik me nog voorstellen is wanneer je een beperkt bedrag nalaat voor studiekosten.
Mja, dat is vaak het probleem. Ook met kinderen die niet in aanmerking komen voor bepaalde studieregelingen, omdat hun ouders te vermogend zijn en betalingsplicht hebben tot 21 jaar maar dat weigeren. Je gelijk halen bij de rechter is vaak een stap die mensen dan niet willen nemen.
Edit: @grace van alle advocatenkantoren waar ik heb gewerkt was degene met de erfenispraktijk de plek met de meeste drama. Versloeg zelfs de echtscheidingszaken.
Geloof me, kinderen dagen hun ouders niet snel voor de rechter en al helemaal niet om geld.
En Sander Schimmelpenninck
Bij oudere mensen, die vaak mentaal ook al een tijdje niet meer 100 waren gebeurde het ook echt vaak dat 1 van haar kinderen in de laatste jaren van hun leven al stelselmatig geld achterover drukten voor zichzelf. Als dat aan het licht komt bij het verdelen van de erfenis heb je echt oordoppen nodig.
Is in mijn familie trouwens ook gebeurd, echt walgelijk. Van je familie moet je het echt hebben.
Is wel echt een van de weinige punten waarop hij iets zinnigs zegt