Stel je persoonlijke vraag #45

Ik had verwacht naar een gezellige familie romcom te gaan, maar in plaats daarvan was het hoofdthema feminisme (lijkt me dat ik dat niet uit hoef te leggen) en dat vind ik gewoon geen leuk thema voor een film. In die zin was het voor mij te feministisch. Ik weet niet zo goed wat je anders wilt horen?

3 likes

“Ja maar ik deed de boodschappen voor ma hù!”
Ja, en pinde stelselmatig een paar honderd euro, terwijl het beste mensje dr bed allang niet meer uit kon :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: “ja ik weet ook niet wat ze daar mee deed!!1!!” Hmhmhmmm

Ik snap ook niet dat je zo met je ouder om kan gaan overigens. Maar hier gebeurde dat ook bij m’n oma en wat een gezelligheid inderdaad. Pfff

7 likes

Nee ik zat kinderachtig te doen

2 likes

Ik wist niet dat je daarvoor naar de rechter kon? Kan dat ook met terugwerkende kracht :sweat_smile:

1 like

Soms heeft het dus wel voordeel om skere ouders te hebben, geen gezeik over erfenis want die is er niet :joy:

25 likes

Of om enig kind te zijn :relieved:

4 likes

Ik zou het zelfs een minder erge belediging vinden als iemand me psychopaat noemt dan :clown_face: hoogsensitief :clown_face: :skull:

25 likes

Wat een onzinnige vergelijking (niet naar jou maar naar die onderzoeker)

6 likes

Haha dan ben je misschien ook echt een psychopaat.

5 likes

Inderdaad :sweat_smile:

Eens! En als toevoeging, hoogsensitiviteit gaat over zogenaamd gevoeliger zijn voor signalen uit de omgeving, het heeft niets te maken met hoe ze die dan interpreteren. Misschien kun je heel goed/beter dan anderen aanvoelen dat een ander verdrietig is, maar dat betekent niet automatisch dat je dan meer empathie voor die ander hebt, het zou je ook niets kunnen schelen dat de ander verdrietig is.

Psychopathie (wat overigens een verouderde term is) gaat over gewetensfunctie, ‘hoogsensitiviteit’ over prikkelverwerking.

14 likes

Zeer ongevoelig dit van je inderdaad. Ik ga niet beweren dat HSP echt bestaat. Maar regelmatig geven mensen zichzelf dit label omdat ze daadwerkelijk afwijken van de norm (neurodivers zijn) maar niet goed worden gediagnosticeerd. Helemaal bij vrouwen wordt ADHD of Autismespectrumstoornis slecht herkend.
Special snowflakes even daargelaten.

9 likes

Geven zichzelf dit label - daar zit exact het probleem

12 likes

Ik zeg ook niet dat we het moeten toejuichen dat mensen zichzelf moeten gaan labellen. Maar de felheid van @Evert en veel anderen op dit forum omtrent dit onderwerp vind ik best pijnlijk. Gezien de struggle die veel vrouwen sowieso al ervaren als het gaat om psychische zorg en serieus genomen worden in de medische wereld.

18 likes

Oke iedereen is het dus unaniem eens over de erfenis kwestie. Dit is namelijk bij ons in de familie gebeurd. Mijn broertje had een groot geld bedrag geĂ«rfd van een oudtante van zijn moeder dus. En zij vond dat belachelijk omdat hij haar nooit gekend heeft. Het was ook niet specifiek dat er in het testament stond dat (naam) de erfenis moest ontvangen. Maar volgens mij was het iets als “de jongste jongen in de familie aan die kant krijgt de erfenis” ofzo. En toevallig was hij dat.
Op dat moment hadden we net onze jaarlijkse familieweekendje geplant, dus had mijn stiefmoeder voorgesteld dat we die daar van zouden betalen. Al mijn tantes gingen in verzet, want het was zijn geld.
Uiteindelijk hebben ze van een deel van het geld de tuin wat opgeknapt. Mijn broertje was destijds nog minderjarig.

13 likes

Wat een bizarre situatie ja. Ik snap ook de “drang” (even tussen aanhalingstekens, zo klinkt het een beetje namelijk) om dat geld dan gelijk uit te “moeten” geven niet zo goed. Je had dat geld helemaal niet, je hebt er letterlijk geen recht op maar het is alweer gealloceerd aan de tuin? Ik snap dat niet

12 likes

Jezus neem dan in ieder geval de jongste vrouw :cry:
misschien heb ik niet genoeg ervaring met erfenissen want die zijn er niet echt bij ons in de familie maar ik vind dit ook wel echt raar/ongepast om te doen, alsof het uit een boek uit de 19e eeuw komt.

34 likes

Mja, eigenlijk helemaal niet. Tuurlijk had ik het geld ook goed kunnen gebruiken, maar hij heeft dat geld ontvangen, en die oudtante is van mij al helemaal geen familie. Hij is 7 jaar jonger dan ik. Dus hij moest zijn rijbewijs nog halen, nog studeren, nog op vakanties gaan met vrienden. Ik had dat allemaal al gedaan, dus ik “gunde” hem dat geld ook wel.

13 likes

Hoezo? Als het goed is is het een half broertje of niet. Dus die oud tante is niet van jou in dit geval. Dusja jammer dat jij niks krijgt maar het is dan ook niet jouw fam.

5 likes

Ja, bloedtechnisch gezien is het mijn halfbroertje

2 likes