Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat je blijkbaar als ouders zomaar de erfenis die je minderjarige kind krijgt uit kan geven? Ik had verwacht dat dat op een beschermde rekening zou komen o.i.d., waar het kind bij kan als het meerderjarig is. Ik denk eigenlijk dat stiefmoeder zich overgeslagen voelde, mogelijk was zij een van de wettige erfgenamen. Maar goed, als de oudtante dat zo bepaald heeft dan heb je je daar gewoon naar te schikken, ook al is het vrij random om je erfenis op die manier aan 1 iemand toe te wijzen die je nog nooit hebt gezien.
Als ik in de schoenen van je broertje stond (even ervan uitgaande dat het geld netjes voor hem bewaard was tot hij meerderjarig was) had ik me trouwens wel vrij ongemakkelijk gevoeld hierbij en waarschijnlijk ook voorgesteld om iets van het geld te doen waar het hele gezin van meeprofiteert, zoals een vakantie of weekendje weg. Al is het ook een beetje afhankelijk van het bedrag en de financiële situatie van de overige gezinsleden. Als het om een paar duizend euro gaat en je broertje bevindt zich financieel gezien in de minst gunstige situatie zou ik ook zoiets hebben van prima, fijn dat hij een keer een financiële meevaller heeft.