Tja, ik vind opvoeden geen gunst naar die kinderen eigenlijk. Het geld is gewoon niet van jou, klaar. Mochten er nu nijpende financiële omstandigheden zijn, dan hoop ik dat de opvoeding zo goed is dat er vast wat valt te regelen. Maar eisen en gewoon doen, bah. Vind dat echt verwerpelijk. Dat zij een ouwe gek is, zou ik niet afreageren op mijn eigen kind. Hoogstens ervoor zorgen dat hij er geen 2000 Pokemon kaarten van koopt.
Ja dat bericht is gekomen terwijl ik een ander bericht aan het schrijven was zie ik nu. Ik reageerde oorspronkelijk op dit stukje uit een eerdere post
Wat me triggerde. Hier klinkt het namelijk alsof je voor het 18e jaar van het kind zelf al zou besluiten dat dit lelijk is en je het geld voor iets anders zou uitgeven. En dat vind ik echt niet kunnen.
Ik vind de tuin van het huis waar jij met je gezin woont verbouwen echt niet iets als het ‘afreageren’ naar je eigen kind. Val echt in herhaling, ik zou zelf ook mijn tuin er niet van gaan doen, maar ik vind het dat gewoon veel minder verwerpelijk dan jullie.
Ja ik denk gewoon dat wij hier heel anders in staan haha. Gelukkig heb ik geen kinderen. Of familie met geld voor that matter.
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat je blijkbaar als ouders zomaar de erfenis die je minderjarige kind krijgt uit kan geven? Ik had verwacht dat dat op een beschermde rekening zou komen o.i.d., waar het kind bij kan als het meerderjarig is. Ik denk eigenlijk dat stiefmoeder zich overgeslagen voelde, mogelijk was zij een van de wettige erfgenamen. Maar goed, als de oudtante dat zo bepaald heeft dan heb je je daar gewoon naar te schikken, ook al is het vrij random om je erfenis op die manier aan 1 iemand toe te wijzen die je nog nooit hebt gezien.
Als ik in de schoenen van je broertje stond (even ervan uitgaande dat het geld netjes voor hem bewaard was tot hij meerderjarig was) had ik me trouwens wel vrij ongemakkelijk gevoeld hierbij en waarschijnlijk ook voorgesteld om iets van het geld te doen waar het hele gezin van meeprofiteert, zoals een vakantie of weekendje weg. Al is het ook een beetje afhankelijk van het bedrag en de financiële situatie van de overige gezinsleden. Als het om een paar duizend euro gaat en je broertje bevindt zich financieel gezien in de minst gunstige situatie zou ik ook zoiets hebben van prima, fijn dat hij een keer een financiële meevaller heeft.
Dat is ook de reden waarom ze in eerste instantie voorstelde om het familieweekendje er van te betalen. Dan had iedereen er wat aan. Nu was de tuin ook wel echt heel oud en vervallen, maar goed. Ik vond het vooral heel lullig voor mijn broertje destijds. Ookal bleef er genoeg geld voor hem over.
Wat vindt je broertje er eigenlijk zelf van?
Omdat je jezelf met een label als HSP niet helpt, maar jezelf juist kan saboteren. Je hebt nergens recht op, je weet niet wat de oorzaak van je prikkelgevoeligheid is en het is geen eindpunt. Als je echt last van verwerking van licht, geluid, emoties etc hebt, dan is het echt verstandiger om hulp te zoeken.
Voor vrouwen is er de afgelopen jaren heel veel hulp en informatie bijgekomen. Zelfs sinds mijn diagnose (4 jaar geleden) kan je bij veel meer punten terecht. Met een echte diagnose kan je ook professionele hulp krijgen. Ja, het is en blijft lastiger dan voor een man, maar dit is geen reden om jezelf te diagnosticeren met iets waar geen gerichte therapie/medicijn/professionele praatgroepen voor bestaan.
Ik ben dus ook niet voor, maar ik begrijp dat mensen het doen.
Eigenlijk nooit zo met hem over gehad. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij er over denkt. Hij is heel lief en begripvol, dus ik verwacht eigenlijk dat hij het wel prima vindt allemaal.
Zou er nog bij moeten komen. Ik zet jou op de wereld omdat ik dat graag wil, maar die opvoeding daar wil ik wel wat voor terug. Echt opbokken hoor, dan moet je niet aan kinderen beginnen.
En wat überhaupt niet bewezen is.
Ugh eigenlijk bestwel enorm moe van dat hele diagnostiseren en labelen van mensen. Ja kan handig zijn maar ook vaak juist helemaal niet.
Even iets anders, kan jij paardrijden?
- Nah een beetje
- Nee echt niet
- Ja ben echt een goede ruiter
- Geen idee ik heb nog nooit op een paard gezeten
0 stemmers
geen idee, laatste keer dat ik op een paard heb gezeten is 100 jaar geleden en toen viel ik er vanaf.
Misschien kan ik het magische wijs nu ineens wel mega goed, maar daar gaan we nooit achterkomen.
Ik heb 10 jaar lang paardgereden inclusief wedstrijden enzo dus ik kan prima paardrijden. Ik heb het alleen wel al jaren niet meer gedaan omdat ik manegepaarden zielig vind. Maar ze zeggen altijd dat het net als met fietsen is en dat je het nooit verleert.
Hahaha ik ook hersenschudding aan overgehouden ook
Haha weet jij veel, misschien heb je de betreffende familie nog nooit ontblote / gezien / en blijk je ineens de 4e in de kinderrij van 11 kinderen te zijn. Zo random kan het dus gaan
Nieuwe discussie paardrijden.
Even wat saaie polls
Wanneer leeg jij de droger?
- Ik leeg de droger gelijk
- Ik leeg de droger pas als er een volgende lading in moet
- Nvt
0 stemmers
Soep uit blik/pak
- Kan echt nie ik judge je als je dat eet
- Niet mijn ding maar go ahead
- Er zijn een paar goeie
- Love it
0 stemmers
Vind die vegetarische groentesoep van de unox gewoon zo lekker. Zal wel erg ongezond zijn maar toch
Mosterd soep van unox