Stel je persoonlijke vraag #45

Naar aanleiding hiervan dacht ik aan mijn studententijd (en toen ik mijn eerste baan had) toen ik met vriendinnen samenwoonde, dat was altijd echt superleuk. Alleen wonen leek me altijd saai.

Wat lijkt je een leuke woonsituatie?
  • Met partner
  • Met vriend(en) of vriendin(nen)
  • Met huisgenoten (faciliteiten delen)
  • In een woongroep (eigen faciliteiten)
  • Met broer(s)/zus(sen)
  • Met je ouders
  • Alleen
  • Anders

0 stemmers

4 likes

Ik vond het wonen met huisgenoten echt heel leuk tijdens m’n studie, maar ik ben nu zo gewend aan alleen wonen dat ik er echt niet naar terug wil. En met een potentiĆ«le partner heb ik nog nooit samengewoond maar lijkt me ook niet per se heel leuk, ik wil gewoon m’n eigen plek hebben.

6 likes

Het lijkt me allemaal wel leuk maar kan helaas maar voor maximaal vijf kiezen…
Heb nooit met huisgenoten gewoond maar lijkt me wel gezellig ja!

2 likes

Ik heb altijd het gevoel dat als je met huisgenoten woont er altijd 1 freak is haha .zo hadden wij 1 die gewoon nooit gedag terugzei en naar zn kamer rende. Ook als we HALLO schreeuwden. En ik kan me herinneren dat @monkeyslut ooit een huisgenoot had die 's nachts naakt flessen stond kapot te slaan?!?!?

3 likes

Hahaha, wij hebben wel een tijdje een huisgenoot gehad die een totaal ander leven en ritme had en dat matchte niet heel lekker, maar echt vreemde snuiters zijn er niet geweest. Die ene huisgenoot is na een klein jaar ook weer vertrokken.

2 likes

Alleen mƩt schoonmaak- en opruimdienst en maaltijdservice

1 like

Maar krijg je dan wel uitbetaald over die dag?
Op mijn werk zou dat niet kunnen. Geen uren maken/werk verrichten maar niet ziek zijn of verlof opnemen.

2 likes

Ja, je wordt gewoon uitbetaald als iedere andere werkdag. Uiteraard is het anders als dit vaak aan de hand is. Maar stel je kat is overleden/je relatie is net uit/je voelt je mentaal even minder en je hebt 1 dag nodig om even op adem te komen, dan wordt dat bij ons gewoon door de vingers gezien. Verschilt bij ons ook wel per manager denk ik.

4 likes

Ja dit kan ik opgeven bij een doktersbezoek dat tijdens een werkdag moet (maar vaak haal ik dat gewoon in qua uren), maar een hele dag dat opnemen is niet gebruikelijk?

1 like

ja klopt! ben deze week teruggekomen. zit nu nog heel erg in de regelstand (opslagbox voor meubels, inschrijven bij de gemeente, zorgverzekering afsluiten etc) dus heb nog niet echt tijd om na te denken wat er allemaal veranderd is en gaat veranderen. het voelt nu nog als een soort vakantie, heel gek.

1 like

Ja alleen wonen met relatie. Love it :massage_woman:t3:

6 likes

Volgens mij wordt de najaarskleur knalrood. Maar ik ben team paars.

2 likes

Beter kan echt niet

2 likes

Wat is er op jouw werk dan geregeld als je bijvoorbeeld naar een uitvaart moet? Dan ben je niet ziek, maar het is toch ook geen vakantie? Maar duurt vaak wel een hele dag.

2 likes

Bedoel je latten, dus ieder z’n eigen huis? Lijkt me ook eigenlijk best fijn ja.

6 likes

Bij sommige overdreven strenge werkgevers krijg je alleen vrij (calamiteitenverlof) als de uitvaart van je directe familielid dus dan maakt het ze niet uit of het je oudtante is waar je heel close mee bent of andere dierbare vrienden, voor die rest moet je wel vakantie inzetten.

Sommige fijne werkgevers weten dat het maatwerk is en kunnen gewoon een dag zonder je.

2 likes

Nee ja weet ik, ik vraag het me vooral specifiek af in het geval van @ellegirltalk omdat ze zo verbaasd is dat mensen hele dagen calamiteitenverlof kunnen opnemen.

Sowieso zou ik niet voor een werkgever willen werken die zo wantrouwig/streng is. Dat werkt denk ik alleen maar averechts, want juist daarvan gaan mensen veel eerder mogelijkheden aangrijpen om wanneer het ook maar even kan hun ruimte te nemen.

2 likes

Oh ja ik neem dan aan dat het bij haar werkgever inderdaad van haar vakantiedagen af moet.

Maar helemaal eens met je inderdaad.

2 likes
Pimp je wel eens je kant-en-klare diepvriespizza met bijvoorbeeld extra groente, kappertjes en/of kaas?
  • Ja, ik ben de expert pimp-je-diepvriespizza en ik ga je nu de beste combinatie vertellen:
  • Gewoon ja
  • Nee maar wel een goed idee
  • Gewoon nee

0 stemmers

4 likes

Heb laatste 7 weken niet gewerkt en was niet ziekgemeld en geen idee hoe ze het HR technisch hebben gedaan (wel gevraagd) dus volgens mij gewoon niet gewerkt en niks ingeleverd. Voordeel van een relatief klein familiebedrijf denk ik :upside_down_face:. En van te voren duidelijk dat het om een waarschijnlijk relatief beperkte periode zou gaan.

Weet niet hoe dat geregeld zou zijn bij m’n vorige werkgever. Denk dan wel ziekmelden?

2 likes