Stel je persoonlijke vraag #45

Of nog beter wil ik gewoon samen een villa met m’n eigen vleugel.

6 likes

Ik ben geen expert maar vroeger deed ik wel eens een eitje erop voordat het de oven in ging, en extra kaas.

3 likes

Meestal als ik nog restjes heb van iets. Beetje geraspte kaas of paar plakjes salami of overschotje blauwe kaas kaas

1 like

Ja strenge werkgevers gewend denk ik, maar ik wist niet dat werkgevers daar hele dagen konden noteren. Kiwi begon over calamiteitenverlof, ik snapte al dat dat ding bestaat. Maar blijkbaar zijn er dus ook werkgevers die gewoon niks noteren + je ademruimte geven zonder dat het administratief verwekt moet worden. En daar ging ik op in. Niet op de calamiteiten verlof. @grace verder nul boeiend :+1:t4:

2 likes

Ik zou mocht ik een relatie krijgen echt super graag willen dat we beide ons eigen huis hebben.

3 likes

Volgende keer gewoon zeggen dat je ziek bent en niet meer details geven.

4 likes

Een van mijn beste vriendinnen is mijn directe buurvrouw geweest en dat was echt zo ontzettend leuk. We waren net huisgenoten, zonder de bijbehorende ergernissen.

11 likes

Wat is het verschil tussen
“nee ik heb nooit alleen gewoond”
en “ja met huisgenoten”

Of

“Nee ik heb nooit alleen gewoond”
en “nee ik woon nog thuis”

Ik heb namelijk nooit alleen alleen gewoond. Altijd met huisgenoten of nu met partner. Dus die zou ik beide kunnen kiezen. Zelfde geldt voor als je nog bij je ouders woont en dus nooit alleen hebt gewoond.

1 like

Oh zo ja. Die optie had ik ff over het hoofd gezien excuus!

1 like

De twee bovenste allebei. Dus eerst vanuit huis met huisgenoten, daarna eigen plek voor mezelf alleen.

Gewoon nee

2 likes

In een woongroep met vrienden lijkt me echt het leukst. Wel gewoon allemaal onze eigen woning, maar in een gebouw(encomplex), en dan met een grote gedeelde woonkeuken ook waar we uren kunnen tafelen, en een tuin waar we met mooi weer kampvuur kunnen bouwen en kunnen chillen. Maar dus wel de optie om je terug te trekken in je eigen woning die ook gewoon een keuken heeft, dus niet verplicht elke dag samen eten. Woongroep met vreemden lijkt me dan weer minder.

27 likes

Ik heb in een studentencomplex gewoond waar iedereen zn eigen studio had, maar ook veel gemeenschappelijke ruimtes waren. Dat was zon chille constructie. Ik heb daar heel veel vrienden gemaakt en het voelde echt als wonen met huisgenoten, maar dan zonder de lasten.

8 likes

Dat zijn dan geen strenge werkgevers, maar werkgevers die de wet niet naleven. Calamiteitenverlof is ook helemaal niet bedoeld voor een begrafenis, maar voor een calamiteit zoals een waterleiding die is gesprongen en meteen opgelost moet worden.

Nee voor een begrafenis kun je een beroep doen op bijzonder verlof (als je hier recht op hebt, staat in je cao handboek of eigen arbeidsovk).

Wanneer heb ik recht op bijzonder of buitengewoon verlof? | Rijksoverheid.nl.

En als dat niet extra geregeld is, val je wel terug op coulance werkgever of hij er evt een verlofdag voor wil hebben denk ik?

Ken jij iemand die altijd wel wat heeft? Vlucht gemist, overval meegemaakt in de winkel waar ze net boodschappen doen, beetje zulke dingen (ook positieve dingen)

• Nee eigenlijk niet
  • Ja ik ken wel een paar mensen
  • Ik ben zelf die persoon

0 stemmers

Niet iets van je genoemde voorbeelden maar ik heb tot mijn eigen ergernis wel “altijd” wat.

3 likes

Ik ken iemand die altijd pech heeft/te laat is door random dingen. Bijv te lang in de zon gezeten en dan een zonnesteek heeft, en dan diezelfde week struikelt en een enkel verzwikt, en dan is de autoband lek, etc etc. Van die dingen waar ze niet echt zelf iets aan kan doen maar zo opgestapeld wel echt zo ‘altijd pech’ zijn

2 likes

Ik ken mensen én ben die persoon :sweat_smile:

4 likes

Oww oeps haha

1 like