Stel je persoonlijke vraag #45

ja klopt! ben deze week teruggekomen. zit nu nog heel erg in de regelstand (opslagbox voor meubels, inschrijven bij de gemeente, zorgverzekering afsluiten etc) dus heb nog niet echt tijd om na te denken wat er allemaal veranderd is en gaat veranderen. het voelt nu nog als een soort vakantie, heel gek.

1 like

Ja alleen wonen met relatie. Love it :massage_woman:t3:

6 likes

Volgens mij wordt de najaarskleur knalrood. Maar ik ben team paars.

2 likes

Beter kan echt niet

2 likes

Wat is er op jouw werk dan geregeld als je bijvoorbeeld naar een uitvaart moet? Dan ben je niet ziek, maar het is toch ook geen vakantie? Maar duurt vaak wel een hele dag.

2 likes

Bedoel je latten, dus ieder z’n eigen huis? Lijkt me ook eigenlijk best fijn ja.

6 likes

Bij sommige overdreven strenge werkgevers krijg je alleen vrij (calamiteitenverlof) als de uitvaart van je directe familielid dus dan maakt het ze niet uit of het je oudtante is waar je heel close mee bent of andere dierbare vrienden, voor die rest moet je wel vakantie inzetten.

Sommige fijne werkgevers weten dat het maatwerk is en kunnen gewoon een dag zonder je.

2 likes

Nee ja weet ik, ik vraag het me vooral specifiek af in het geval van @ellegirltalk omdat ze zo verbaasd is dat mensen hele dagen calamiteitenverlof kunnen opnemen.

Sowieso zou ik niet voor een werkgever willen werken die zo wantrouwig/streng is. Dat werkt denk ik alleen maar averechts, want juist daarvan gaan mensen veel eerder mogelijkheden aangrijpen om wanneer het ook maar even kan hun ruimte te nemen.

2 likes

Oh ja ik neem dan aan dat het bij haar werkgever inderdaad van haar vakantiedagen af moet.

Maar helemaal eens met je inderdaad.

2 likes
Pimp je wel eens je kant-en-klare diepvriespizza met bijvoorbeeld extra groente, kappertjes en/of kaas?
  • Ja, ik ben de expert pimp-je-diepvriespizza en ik ga je nu de beste combinatie vertellen:
  • Gewoon ja
  • Nee maar wel een goed idee
  • Gewoon nee

0 stemmers

4 likes

Heb laatste 7 weken niet gewerkt en was niet ziekgemeld en geen idee hoe ze het HR technisch hebben gedaan (wel gevraagd) dus volgens mij gewoon niet gewerkt en niks ingeleverd. Voordeel van een relatief klein familiebedrijf denk ik :upside_down_face:. En van te voren duidelijk dat het om een waarschijnlijk relatief beperkte periode zou gaan.

Weet niet hoe dat geregeld zou zijn bij m’n vorige werkgever. Denk dan wel ziekmelden?

2 likes

Of nog beter wil ik gewoon samen een villa met m’n eigen vleugel.

6 likes

Ik ben geen expert maar vroeger deed ik wel eens een eitje erop voordat het de oven in ging, en extra kaas.

3 likes

Meestal als ik nog restjes heb van iets. Beetje geraspte kaas of paar plakjes salami of overschotje blauwe kaas kaas

1 like

Ja strenge werkgevers gewend denk ik, maar ik wist niet dat werkgevers daar hele dagen konden noteren. Kiwi begon over calamiteitenverlof, ik snapte al dat dat ding bestaat. Maar blijkbaar zijn er dus ook werkgevers die gewoon niks noteren + je ademruimte geven zonder dat het administratief verwekt moet worden. En daar ging ik op in. Niet op de calamiteiten verlof. @grace verder nul boeiend :+1:t4:

2 likes

Ik zou mocht ik een relatie krijgen echt super graag willen dat we beide ons eigen huis hebben.

3 likes

Volgende keer gewoon zeggen dat je ziek bent en niet meer details geven.

4 likes

Heb jij ooit in je eentje gewoond (mag met huisgenoten)?

• Ja, helemaal op mezelf
  • Ja, met huisgenoten
  • Nee, ik heb nooit alleen gewoond
  • Nee, ik ben direct uit huis gaan samenwonen
  • Nee, ik woon nog thuis

0 stemmers

2 likes

Een van mijn beste vriendinnen is mijn directe buurvrouw geweest en dat was echt zo ontzettend leuk. We waren net huisgenoten, zonder de bijbehorende ergernissen.

11 likes

Wat is het verschil tussen
“nee ik heb nooit alleen gewoond”
en “ja met huisgenoten”

Of

“Nee ik heb nooit alleen gewoond”
en “nee ik woon nog thuis”

Ik heb namelijk nooit alleen alleen gewoond. Altijd met huisgenoten of nu met partner. Dus die zou ik beide kunnen kiezen. Zelfde geldt voor als je nog bij je ouders woont en dus nooit alleen hebt gewoond.

1 like