Stel je persoonlijke vraag #45

Nou, je kunt toch ook begeleid wonen bv. Dat vind ik niet per se huisgenoten.

2 likes

Oh zo ja. Die optie had ik ff over het hoofd gezien excuus!

1 like

De twee bovenste allebei. Dus eerst vanuit huis met huisgenoten, daarna eigen plek voor mezelf alleen.

Gewoon nee

2 likes

In een woongroep met vrienden lijkt me echt het leukst. Wel gewoon allemaal onze eigen woning, maar in een gebouw(encomplex), en dan met een grote gedeelde woonkeuken ook waar we uren kunnen tafelen, en een tuin waar we met mooi weer kampvuur kunnen bouwen en kunnen chillen. Maar dus wel de optie om je terug te trekken in je eigen woning die ook gewoon een keuken heeft, dus niet verplicht elke dag samen eten. Woongroep met vreemden lijkt me dan weer minder.

27 likes

Ik heb in een studentencomplex gewoond waar iedereen zn eigen studio had, maar ook veel gemeenschappelijke ruimtes waren. Dat was zon chille constructie. Ik heb daar heel veel vrienden gemaakt en het voelde echt als wonen met huisgenoten, maar dan zonder de lasten.

8 likes

Dat zijn dan geen strenge werkgevers, maar werkgevers die de wet niet naleven. Calamiteitenverlof is ook helemaal niet bedoeld voor een begrafenis, maar voor een calamiteit zoals een waterleiding die is gesprongen en meteen opgelost moet worden.

Nee voor een begrafenis kun je een beroep doen op bijzonder verlof (als je hier recht op hebt, staat in je cao handboek of eigen arbeidsovk).

Wanneer heb ik recht op bijzonder of buitengewoon verlof? | Rijksoverheid.nl.

En als dat niet extra geregeld is, val je wel terug op coulance werkgever of hij er evt een verlofdag voor wil hebben denk ik?

Ken jij iemand die altijd wel wat heeft? Vlucht gemist, overval meegemaakt in de winkel waar ze net boodschappen doen, beetje zulke dingen (ook positieve dingen)

• Nee eigenlijk niet
  • Ja ik ken wel een paar mensen
  • Ik ben zelf die persoon

0 stemmers

Niet iets van je genoemde voorbeelden maar ik heb tot mijn eigen ergernis wel ā€œaltijdā€ wat.

3 likes

Ik ken iemand die altijd pech heeft/te laat is door random dingen. Bijv te lang in de zon gezeten en dan een zonnesteek heeft, en dan diezelfde week struikelt en een enkel verzwikt, en dan is de autoband lek, etc etc. Van die dingen waar ze niet echt zelf iets aan kan doen maar zo opgestapeld wel echt zo ā€˜altijd pech’ zijn

2 likes

Ik ken mensen Ʃn ben die persoon :sweat_smile:

4 likes

Oww oeps haha

1 like

Ohh dat lijkt me wel een combi haha heft elkaar wel op

Wij hebben ooit lootjes getrokken wie een anoniem remspoor moest verwijderen :pinched_fingers:t3:

4 likes

Ja ik had ook het poeplootje getrokken, maar ik heb het uiteraard geheel in lijn met mijn karakter alsnog geweigerd en toen heeft de Verantwoordelijke Vriendin het toch maar gedaan.

*niet dat die vriendin verantwoordelijk was voor het remspoor, dat weten we nog altijd niet, maar zij was altijd de enige die verantwoordelijk en volwassen kon zijn.

2 likes

Dit zijn toch precies dingen waar je zelf iets aan kunt doen? Vind dat niets met pech te maken hebben

Net zoals een vlucht missen

Ik heb een jaar samengewoond met een goede vriendin en ik mis haar nog steeds als huisgenoot hahaha, wij zaten echt goed op een lijn en was zo gezellig!! maar zou het met de meeste andere vriednen ook echt niet doen inderdaad haha

3 likes

Ik had hetzelfde met een goede vriend. Hebben elkaar nadat ik was verhuisd echt een hele tijd maar weinig gesproken, maar gelukkig is het wel weer goed gekomen en kunnen we er nu om lachen. We zitten op bijna alles wel op een lijn, behalve in het samen in een huis wonen :sweat_smile:

2 likes

Ken je iemand die altijd geluk aan zijn/haar zijde heeft? Bijvoorbeeld altijd een parkeerplek vinden zonder veel gedoe, bij iets kwijt raken het altijd terug krijgen of gewoon de loterij winnen?

• Ja, zo’n iemand ken ik
  • Nee
  • Ik ben zelf de geluksvogel

0 stemmers

Mijn partner is dus zo’n geluksvogel… Laatst was de auto van een vriend van hem gestolen. Zijn portemonnee lag in de auto (met geld). 2 weken later bleek de auto ergens uitgebrand te staan, maar de portemonnee lag er ongeschonden naast inclusief geld? En een keer waren we een dag in stad in en vergat hij zijn telefoon op 2 plaatsen en telkens kwam die telefoon weer terug, zonder dat hij überhaupt gerealiseerd had dat zijn telefoon weg was :dizzy_face:

7 likes