Stel je persoonlijke vraag #45

Waar vind je het dan naar smaken? Ik zelf vind namelijk dat je de ui en prei snaak dan in elk product terug proeft

ja dat maar het geheel is ook altijd net al een beetje aan het fermenteren? denk die combinatie

9 likes

Benzinekosten delen vind ik in dit soort situaties altijd een beetje ongemakkelijk. Je was toch al van plan om daar heen te rijden. Is het nou dat een vriend(in) je belt on te vragen of je diegene ergens naartoe wilt brengen, snap ik het.

Zou jij in deze situatie benzinegeld vragen?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

ik zal als lifter eerder een bedankje meenemen en hopen dat dat goed is :japanese_goblin: en anders aanbieden mee te willen betalen maar dat eigenlijk niet willen

9 likes

Die andere persoon was net zo goed al van plan heen te gaan

6 likes

? Ja. Wat is je punt?

1 like

Ja precies, en die heeft het nu gemakkelijk door ā€œniksā€ te hoeven doen.

10 likes

Rijd jij wel eens om om een lekker nummer in de auto af te luisteren?

• Ja
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

2 likes

Waarom zouden we dan niet allebei voordeel ervan mogen hebben ipv alleen degene zonder auto

28 likes

Ik rij op kosten van de baas dus zou het dan wel vreemd vinden om benzine geld te vragen maar anders, twijfel ik zou het zelf niet vragen maar als meerijder altijd wel aanbieden.

5 likes

Ik zou het als bijrijder logisch vinden om mee te betalen, anders zou ik me best ongemakkelijk voelen bij zo’n lange rit. Het is geen gratis taxi service ofzo

Andersom als chauffeur zou ik het dan waarschijnlijk weer niet vragen als diegene dat zelf niet aanbiedt haha, dat vind ik dan ook weer awkward

17 likes

Vrienden hoeven van mij nooit mee te betalen, maar als iemand die ik niet ken mee wil rijden dan sowieso wel.

5 likes

Ik doe dit wel soms op de fiets met muziek of een podcast haha

2 likes

Ah ja oke. Ik weet niet, ik heb altijd zoiets van die kosten had ik zonder jou ook gehad, dus prima als je meerijd. Ik voel mij dan altijd gierig als ik er wĆØl om vraag ofzo.
Laatst had ik wel een wildvreemde een heel stuk weggebracht (3 kwartier in de ā€œverkeerdeā€ richting) en die bood ook niks aan ofzo. Dan denk ik wel oke dat hoef ik ook niet meer te doen. Waarschijnlijk had ik toch nee gezegd maar het is meer het idee.

1 like

maar in dit geval is het toch ook geen totale vreemde maar een mutual? vind het dan echt stom om erop te gaan kapitaliseren

7 likes

Dat sowieso!

1 like

Voorgesneden groenten uit de diepvries vind ik echt super handig. Vooral de sperziebonen, broccoli en bloemkool. Gaat toch meestal in een curry / stoofpot / saus, dan kan ik alles gewoon in de pan bij elkaar gooien.
En van die groentepannetjes met wat kruidenboter vind ik ook lekker als we een keer avg eten.

10 likes

Ja daar denken we dan anders over, kapitaliseren ook als je de kosten eerlijk deelt. Ik vind dat mijn ongemak om een onbekende mee te laten rijden (4 uur was het toch in totaal), wel gecompenseerd mag worden doordat diegene zijn/haar deel van de kosten draagt.

5 likes

Ja, door een Nederlandse tv-serie die ik ooit heb gezien waarin de vrouw dood eraan gaat.

2 likes

Ik vind het nogal wat, iemand die je niet kent (zo stond het in de eerste post) 2 uur mee heen en 2 uur mee terug nemen. Het is niet dat het een goede vriendin is of iemand die je regelmatig ziet dat je denkt oke jij rijdt de volgende keer wel weer.

Natuurlijk is het zo dat je toch die kant op gaat, maar dat geldt net zo goed voor de persoon die met je meerijdt dus waarom is het dan raar om elkaar daarin tegemoet te komen?

Ik heb een vriendschap waarin ik altijd moet rijden en als we dan een weekendje weggaan tank ik vooraf en achteraf en deel ik die kosten door twee. Anders zouden de bezinekosten altijd bij mij terecht komen. Misschien dat ik daarom ook zo over dit geval denk. Ik ben juist verbaasd over de reacties dat het raar is om iets te vragen.

6 likes