Ik gebruik als Nederlander het woord namiddag niet. Heb hem nu ingevuld als zijnde “het einde van de middag”, maar ik kan me ook voorstellen dat iemand hier het moment letterlijk na de middag (12 uur) mee bedoelt, dus vanaf 1 of 2 ofzo.
Eigenlijk rond 15:30 voor mij (Nederlands) haha dus ik heb 15:00 gekozen.
Ik heb een tijd met veel Belgen samengewerkt en dan hingen er wel eens briefjes op de deur van kantoren “Voormiddag afwezig” of zelfs “V.M. afwezig” en dan stond ik daar om 10:30 en dacht ik “waarom ben je er nu al niet dan??”
I am confusion
Een jaloezielat is
- Een graadmeter om te kijken hoe jaloers je bent
- Een lamel
0 stemmers
Ik was gisteren met een Zweedse puzzel bezig en ik kwam er gewoon NIET uit. Ik dacht “huh wat een gek woord, is dat een soort persoonlijke grens wanneer je jaloers wordt ofzo?”
Dus ik die puzzel aan m’n ouders laten zien, die zeiden meteen “lamel” en lachten me uit haha
Ben eigenlijk wel benieuwd of ik de enige met deze hersenkronkel ben
Ik zou het zelf niet vragen maar als ik zou meerijden zou ik het wel aanbieden.
Uh nee ik vind m’n standpunt helemaal niet overdreven, dat hebben mensen wel vaker met hun eigen standpunten
@Evert als je nog nieuwsgierig was;
Alleen de plukken haar heb ik niet meer
@Soy.peor ik dacht echt dat dit gewoon normaal was, totdat ikzelf een wildvreemde in de auto had die daar schijnbaar anders over dacht
Memories! Ik had die Barbie ook en ik gebruik de schaar tot op de dag van vandaag nog steeds haha
Ik ook!! Ik gebruik hem nu soms om mn dochter haar pony te knippen
Oh ja ik onthoud hele random dingen soms. Maar ik zou niet snel vergeten dat mn huisgenoot naakt flessen aan het kapot slaan is. Ik zie dan echt zo’n possessed persoon voor me haha fuckin eng.
Haha ja is die daar nog scherp genoeg voor?
Ik heb hem boven liggen, vooral om lusjes en etiketjes uit kleding te knippen dus haha
Ja werkt prima! Maar andere optie is een keukenschaar, dus dit werkt net even wat beter. Is ook alleen voor tussen de knipbeurten door.
Zitten vaak vooral vol met Kool en prei. Goedkope producten. Vind het ook goor omdat groente nooit dezelfde bereidingstijd hebben. Zit je met slappe kool is de broccoli nog rauw. Bovendien lust ik geen prei dus dan zijn 9/10 van die zakjes al af.
Als Nederlander gebruik ik wel de woorden ‘voor de middag’ en ‘na de middag’, maar de ‘namiddag’ is dan weer iets anders. Terwijl de voormiddag wel ongeveer hetzelfde is als ‘voor de middag’. In mijn hoofd:
Voormiddag: 10-12u
Voor de middag: 11-12u
Na de middag: 12-14u
Namiddag: 15-17u
En nu vraag ik me af hoe ik tussen 14-15 dan noem
@Luzarl jij tipte in het vorige topic die Get Sorted app voor het uitzoeken van foto’s en dat is echt een supergoede tip! Heb de app nu zelfs gekocht en in niet al te lange tijd en vooral met weinig moeite al bijna 2600 foto’s (!) weggegooid, terwijl ik dacht dat ik mijn foto’s nooit meer zou gaan uitzoeken. Dus ook al reageerde je niet op mij: dankjewel!!
Tip van hier! Goed he!
Ja op iPhone! Balen dat hij er niet voor Android is
Omg you saved my life.
Waar heb je het meeste trek in
- Roti
- Pizza
- Shoarma
- Chinees
- Wok
- Pokebowl
0 stemmers
Hoe snel pak jij je spullen uit na een grote vakantie
- Dat doe ik meteen
- In de week die volgt
- De maand erop
- Tegen de tijd dat ik weer op vakantie ga is nog steeds een deel ingepakt
0 stemmers
Voel jij je ook zo’n technicus als je zelf je poll aanpast naar zichtbaar voor iedereen (of iets anders met codes)
- Ja, absoluut
- Nee dat kan iedereen toch
- Ik heb nog nooit iets met codes gedaan
0 stemmers
Jij toch ook
Niet vragen en ook niet aannemen als die persoon het voorstelt.
Ik zou dan weer wel (in stilte) een beetje verontwaardigd zijn als die persoon het niet voorstelt.