de bloem
opent
en ik ga dicht
Ik ben vrij laat ontmaagd dus zou nooit tienermoeder geweest zijn
Tienermoeder zijn is een mindset! Ik ben ook tienermoeder
Ik lees het graag maar het is denk ik wel een beetje beginner poëzie. Misschien een beetje zoals Einaudi met klassieke muziek. Maar juist door Rupi Kaur ben ik wel geïnteresseerd geraakt in andere poëzie ook dus dat vind ik wel goed van haar. Ze maakt het toegankelijker
Ik vind Lois Kruidenier echt de Nederlandse versie van dit (sorry @Blush jij noemde haar net als inspiratie haha timing) die zegt ook heel weinig met weinig maar doet alsof er nog iets diepers achter zit.
Dacht eerst dat ik iets miste, maar nu denk ik dat haar werk iets mist: kwaliteit.
Ja daarin heb je eigenlijk wel een punt
Wat doen jullie met spullen van jullie ex(en)?
- Bewaren
- Weggooien
- Weggeven
- Andersā¦
0 stemmers
Hebben jullie nog spullen van je ex(en) liggen?
- Ja, kleding
- Ja, verzorgingsproducten
- Ja, knuffelbeer etc.
- Ja, Andersā¦
- Nee
0 stemmers
Haha ik begrijp het hoor! Ik vind zeker niet alles goed, daarom koop ik ook geen volledig boek. Toevallig een paar gedichtjes die op dit moment waarde hebben voor mij.
Ik ook, al voel ik me soms nog steeds een tiener (ben 27)
ik herken dit gewoon omdat dit in mijn poeziealbum stond geschreven door mān moeder
Wat zijn jullie aanraders qua poƫzie? Ik wil het wel lezen, maar het meeste voel ik idd niet helemaal. Jules deelder vind ik wel leuke hebben, maar ben er ook niet zo bekend mee
Haha ziek. Die van mij zou nu 17 zijn hemeltjelief, moet er niet aan denken, net eindexamen gedaan en nu op zuipvakantie š«
Ik snap de hype niet zo rond haar eerlijk gezegd, ik ben nooit echt warm geworden van haar boeken
we hebben idd geen kleuterschool meer.
Geen kleuterschool in Nederland.
Meteen basisschool vanaf 4 jaar in groep 1.
Belgische kinderen gaan in vergelijking met andere landen erg vroeg naar school.
Lieke Marsman! Ik moet altijd huilen van deze (context: ze is ongeneeslijk ziek)
https://www.de-gids.nl/artikelen/in-mijn-mand
Gewoon teruggeven?
En spullen als in cadeaus die ik heb gekregen houd ik.
We hebben wel de peuterspeelzaal van 2 - 4, maar die is niet verplicht. En we hebben kinderopvang vanaf 3 maanden - 4 jaar en als zij een voorschools educatie programma hebben vervangt dat vaak ook de peuterspeelzaal. Sommige mensen doen combinatie van peuterspeelzaal en kinderopvang ook nog. En er zijn ook wel mensen die hun kinderen inderdaad tot 4 jaar thuis houden.
En als kinderen met 4 jaar naar de basisschool gaan, zijn de eerste twee (meestal) jaar wel se kleuterklas: groep 1 en 2. Maar dat is dus geen aparte kleuterschool meer, maar de eerste groepen op de basisschool, @Eddie
Ik heb nog best wat spullen van mijn laatste ex. Die is momenteel een beetje zoekende en woont tijdelijk bij zijn moeder, gaat misschien reizen (want waarom zou je wat aan je problemen doen als je ze ook kunt ontvluchten ), dus hij gebruikt het toch niet. Gebruik de Japanse messenset bijvoorbeeld dagelijks, en ben ook nog vaak blij met de PlayStation 5 (maar die houd ik sowieso ook gewoon, hij was me nog wat geld schuldig) en de stille ventilator
Er ligt ook nog een zak met kleren en wat kleine dingen in de kelder, ligt me niet in de weg, dus
En heb ook jaren een hoodie van mijn ex hiervoor gedragen, die zat zo lekker. Laatst wel weggedaan omdat er nu echt wat te veel gaten in zatenā¦