Stel je persoonlijke vraag #45

zeg jij:

• fietswinkel
  • fietsenwinkel

0 stemmers

en zeg jij:

• boekwinkel
  • boekenwinkel

0 stemmers

of zeg jij:

• boekhandel
  • boekenhandel

0 stemmers

ik reed net langs een gemeentebord waarop stond: fietswinkel bereikbaar en dat klopt echt niet in mijn hoofd. het is fietsenwinkel :joy: maar toen ging ik nadenken en bedacht ik dat ik dus wel boekwinkel zeg, en niet boekenwinkel want dat klinkt juist raar. en in het centrum zit bijvoorbeeld boekhandel de groot, daar zeg je ook niet boekenhandel. ik probeer te begrijpen waarom mijn brein bij het ene gebruiksvoorwerp wƩl een meervoud wil en bij het andere weer niet :nerd_face:

8 likes

Dus alle statushouders zijn malloten?

1 like

Volgens mij is dat precies niet wat ze zegt?
Sommige huidige buren juist

9 likes

Ja dat hoop ik! Ik las het denk ik verkeerd.

2 likes

Mijn vriend zegt ā€˜tandenpasta’, dat vind ik ook zo achterlijk klinken.

Ik snap taaltechnisch ook niet waarom het ene woord wel afgeleid is van het meervoud en het andere niet.

6 likes

Aah terwijl iedereen toch weet dat je dat uitspreekt als tampasta

71 likes

Haha, artiest klinkt wel heel mooi voor zo’n plaatje.

Ik vind vooral de koffie er heel vies uitzien.

2 likes

Haha nee de knuffie is een oprechte uiting van liefde denk ik, want de naam van de ā€œartiestā€ staat boven ā€œliefdevolle dagā€ā€™:wink:

4 likes

Belgische badplaatsen zijn sowieso niet de moeite waard.

4 likes

Moet er nog steeds van bijkomen dat ik daar een keer €35 heb betaald voor een spaghetti die kant en klaar uit de magnetron leek te komen :smiling_face_with_tear:

6 likes

Alleen om die mensen te irriteren zou ik er heen willen incl. dikke blote pens, coolbox vol met halve liters bier en een boombox.

8 likes

Ik denk dat ik m’n vader erheen kan sturen, die weigert korte broeken te dragen zelfs als het 40+ graden is ā€œwant dat wil niemand zien bij een manā€.

Maar ik vind deze vrouwen zelf eigenlijk best wel volks ogen, zou ze niet bepaald omschrijven als chique.

9 likes

Ik vind jou altijd echt heel lief reageren en je lijkt me echt een leuke buurvrouw en vriendin!

29 likes

Hebben jouw buren of buurtgenoten een ultrasone kattenverjager?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Hoor jij zo’n apparaatje?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

3 likes

Wat is een isisgeluid?

3 likes

O ja kende het begrip niet

2 likes

Oh wat een leuk compliment, dank je wel!

2 likes

Mijn schoonouders en het is echt alsof je hersenen gefrituurd worden. Maar ze horen het zelf uiteraard niet. Echt zo’n intens naar geluid.

7 likes

Ja en ik haat die apparaten met heel mijn hart. Wat een kut dingen. Dat geluid is vreselijk. Ze zouden verboden moeten zijn. Helaas hebben steeds meer mensen die dingen in de tuin.

5 likes

Dacht dat ik de enige was…

1 like