Stel je persoonlijke vraag #45

Nee gewoon een pot Remia als bord eigenlijk

3 likes

Er moet dan worden vastgesteld wat het huis waard is, op het moment van overlijden. Dat moet terug te halen zijn, want als iemand overlijdt, moet er een beschrijving van de nalatenschap worden gemaakt.

Wat doe jij als je wakker wordt van een mug?

• Ik probeer gewoon verder te slapen
  • Ik ga op jacht, net zo lang tot ik hem vind
  • Ik ga ergens anders liggen
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Ik spray muggen repellent overal en ga verderslapen

4 likes

Wel absoluut er naast

1 like

Ik geef m’n auto telkens een naam (nouja, ā€˜telkens’: dit is m’n tweede)

4 likes

Ik slaap ook altijd met mijn raam open, heb twee keer een inbraak gehad en de ene keer was ik niet thuis en zat alles dicht en de andere keer was dus bij mijn huisgenoot die alles dicht had (en toen stond bij mij mijn balkondeur open open een kier).

1 like

Ik twijfel dus heel erg of ik kan slapen met een kiepraam open. Ik woon aan een druk fietspad op de begane grond en het kiepraam opent een stukje naar binnen. Dat zou toch wel moeten kunnen, toch?

2 likes

Ik maak mijn vriend wakker. Lekker allebei als blinde vink zonder lenzen met licht aan proberen de mug te spotten.

2 likes

Met een raam wat naar buiten opent iig niet, ik heb een keer een inbreker betrapt die daar doorheen klom terwijl ik in bed lag. Toen zei de politie tegen me dat ramen die naar buiten openen heel erg makkelijk te forceren zijn. Als ik google is een kiepraam naar binnen ook inbraakgevoelig. Politie waarschuwt: dieven hebben enkel een touwtje en een rol keukenpapier nodig om uw raam te openen (Lokeren) | Het Nieuwsblad

2 likes

Mijn scooter heet Josephine en iedereen noemt het ook zo haha. En mijn auto heet Suzie. Suzie de Suzuki :joy:

10 likes

Omg nu crave ik spaghetti met ketchup en geraspte kaas door jou 🫢

1 like

Iets wat een uur geleden gebeurde

• Is daarnet gebeurd
  • Is toenstraks gebeurd

0 stemmers

1 like

toenstraks is een niet-bestaand woord, gewoon een rare samenvoeging van toen en straks?

18 likes

Het is wat @Oprah net ergens schreef haha, maar meer mensen kennen het dus het is wss spreektaal/regionale taal?

1 like

ik haat dit woord zo erg, lees het ook alleen hier

14 likes

Oh bah wat naar. Bij mn ouders werden ook een tijdje de banden leeggeprikt van de auto’s. Echt wtf bezielt mensen. Vervolgens stonden er maandenlang wel politie om te controleren wie dat had gedaan.

Ieee vind dat allemaal maar eng hoor, ben jij bang voor inbraak in jouw huis?

• Ja
  • Nee
  • N.v.t.

0 stemmers

3 likes

Heeft je moeder een SUV?

6 likes

Ja xiomara

2 likes

Oh ik vind het juist een leuk woord! Ik gebruik het zelf niet en waar ik woon hoor ik het eigenlijk ook nooit maar ik vind het wel een lief woord. Ik heb sowieso wel een zwak voor regionale taalvariatie trouwens, zal ook wel iets met mn opleiding in de taalkunde-hoek te maken hebben haha

@the.rebel.club ik weet ook niet zeker of het zomaar een ā€˜gekke samenvoeging’ is eigenlijk, daarstraks is volgens mij een vrij breed geaccepteerd wordt dus ik zou eerder denken dat het daar een variatie op is

7 likes