Stel je persoonlijke vraag #45

ik twijfel juist of ik ergens in geloof eigenlijk, ik ben niet religieus oid maar omdat er zo veel culturen enzo zijn die wel in een soort van spirits/geesten/magie geloven denk ik: waarom zou onze ‘overtuiging’ de juiste zijn? dus ik blijf liever gewoon bij zulke dingen uit de buurt voor het geval dat het wél iets doet. net als met ouija borden bijvoorbeeld.

6 likes

Hier echt precies hetzelfde, je zult net zien dat het bij mij ineens wel werkt

4 likes

Oh jee, gelukkig maar. Doet me er ook aan herinneren dat ik een brandblusser voor de bovenverdieping moet hebben. En nog over inbreken gesproken, de eerste nachten dat ik hier sliep hadden we de matrassen op de grond gelegd en het bed moest nog geleverd worden. Midden in de nacht schrok ik wakker en mn vriend zat ook half overeind. Het klonk echt als voetstappen. Toen heeft hij met een honkbalknuppel het huis doorgezocht hahaha. En ik moest blijven liggen. Het bleek het geluid te zijn van de nieuwe rolgordijnen die wapperden. Je moet echt aan de geluiden van je huis wennen :joy:

@anon50301661 klinkt echt heel kut.

Zit jij in een buurtapp?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

1 like

Ik zat eerst in een buurtapp want het leek me fantastisch. Maar je mocht niks zeggen, behalve als je iets verdachts in de buurt zag, dan mocht je dat melden. Als mensen dat deden sloten ze af met

NIET OP DEZE APP REAGEREN DIT IS SLECHTS EEN MEDEDELING.

En als mensen het toch deden zei de moderator NIET REAGEREN! Soms in de vorm van een plaatje. En als men dan toch iets wilde zeggen en ze zag dat je aan het typen was dan zette ze die functie voor iedereen uit. Haha echt vreselijk.

Daarna werd er een meer casual-app aangemaakt voor andere zaken maar daar mocht je ook nauwelijks iets in zeggen. Toen ben ik er maar uit gegaan.

Ik wilde gewoon zo’n leuke app met petty ruzietjes erin of dat je kon appen ‘heeft er iemand een ui voor mij?’ Of whatever. Jammer.

35 likes

Buurt-app’s zijn echt mijn favoriete guilty pleasures

10 likes

Wij hebben wel een oprecht leuke buurtapp haha. Zoals @ZusjevanJoost al zei, waar je gewoon in kan vragen of iemand iets te leen heeft. Of foto’s van buurtfeestjes, grapjes enzo.

6 likes

Wij hadden een oud vrouwtje in de buurt wonen die echt élke vraag die in haar opkwam in de Facebookgroep gooide “Weet iemand de dichtstbijzijnde brievenbus?” “Is er hier ergens een dierenarts?”
tot ook vragen van “Heeft er iemand zin om een avondje te klaverjassen?” en “Ik kan helaas niet naar de supermarkt vanavond is er iemand die toevallig nog eten over heeft en een bakje kan komen brengen”

9 likes

Hier probeerde een buur ook zo’n discussie uit te lokken, maar iedereen zei toen tegen hem dat die mensen ook gewoon een woning nodig hebben. Toen was hij snel weer stil.

3 likes

Aaw ja dat bedoel ik! Ik zou met liefde boodschappen voor haar gaan halen.

3 likes

Ja! Zij was ook het pakketpunt van de buurt omdat ze altijd thuis was en het is zo’n vrouwtje die dingen als Thuisbezorgd een beetje spannend vind. Heb toen met vriendinnetje ook direct een bakje met eten langs gebracht, kon het niet over m’n hart verkrijgen.

11 likes

Hahah kom bij mijn buurtapp, er is om de haverklap ruzie! Laatst was er zieke lekkage met allemaal gedupeerde buren en een vrouw die aan de andere kant van de flat woont ging keihard lopen rellen. In die week van ellende, geen stroom, wateroverlast en kapotte spullen zijn er gewoon 5 hele ruzies geweest onderling :joy: Ik ken ook alle namen van die lui maar ik heb geen idee wie het zijn.

Edit : het is ook altijd de kopers vs de huurders. We hebben ook een app over alleen nieuws over de flat, een app voor alleen de huurders en een app voor iedereen samen.

2 likes

Bij ons is de buurtapp Hoplr. Is een aparte app op je telefoon en het werkt een beetje zoals Facebook maar dan enkel met je buren. Ik vind het een hele handige app, alleen wat de buren soms posten is mijn favoriete ergernis/guilty pleasure.

Er is één boomer buur die eerst elke dag “Goeiemorgen”, “Fijn weekend”… postte met bijhorend boomer glitterplaatje.

Toen begon iemand zich eraan te ergeren, dat was een heel drama met vooral fans van de postende boomer (hij zorgde voor zoveel ~positiviteit~), en nu is het compromis dat hij nu elk weekend “Fijn weekend” mag posten. Maar soms post hij dat al op donderdag :stuck_out_tongue:

Verder wordt het vooral gebruikt om te klagen. Bv. iemand ziet een blikje op de grond, neemt er een foto van en post het dan met HET LIGT HIER ALWEER VOL MET VUILNIS!!! Ik kan me hier wel aan ergeren omdat ik dan denk: raap gewoon zelf dat blikje op, of meld het aan de afvaldienst die het vuilnis kan komen ophalen. Nu ik dit zo typ snap ik de boomer ~positiviteit~ wel.

40 likes

zeg jij:

• fietswinkel
  • fietsenwinkel

0 stemmers

en zeg jij:

• boekwinkel
  • boekenwinkel

0 stemmers

of zeg jij:

• boekhandel
  • boekenhandel

0 stemmers

ik reed net langs een gemeentebord waarop stond: fietswinkel bereikbaar en dat klopt echt niet in mijn hoofd. het is fietsenwinkel :joy: maar toen ging ik nadenken en bedacht ik dat ik dus wel boekwinkel zeg, en niet boekenwinkel want dat klinkt juist raar. en in het centrum zit bijvoorbeeld boekhandel de groot, daar zeg je ook niet boekenhandel. ik probeer te begrijpen waarom mijn brein bij het ene gebruiksvoorwerp wél een meervoud wil en bij het andere weer niet :nerd_face:

8 likes

Dus alle statushouders zijn malloten?

1 like

Volgens mij is dat precies niet wat ze zegt?
Sommige huidige buren juist

9 likes

Ja dat hoop ik! Ik las het denk ik verkeerd.

2 likes

Mijn vriend zegt ‘tandenpasta’, dat vind ik ook zo achterlijk klinken.

Ik snap taaltechnisch ook niet waarom het ene woord wel afgeleid is van het meervoud en het andere niet.

6 likes

Aah terwijl iedereen toch weet dat je dat uitspreekt als tampasta

71 likes

Haha, artiest klinkt wel heel mooi voor zo’n plaatje.

Ik vind vooral de koffie er heel vies uitzien.

2 likes

Haha nee de knuffie is een oprechte uiting van liefde denk ik, want de naam van de “artiest” staat boven “liefdevolle dag”’:wink:

4 likes