Stel je persoonlijke vraag #45

Maar het is ook niet erg als je niet ‘gegroeid’ ben. Ik vind het woord ook niet helemaal kloppen bij mijn situatie. Ja, mijn omvang, schuld en gezin zijn gegroeid, maar ik vind niet dat ik als mens ben gegroeid door deze dingen. Maar de vraagsteller had het meer over dat soort dingen dus heb ik maar gezegd dat ik enorm gegroeid ben. Of ik als mens gegroeid ben denk ik nooit echt over na eerlijk gezegd.

5 likes

Ik heb een jaar lang therapie gehad en ik ben daardoor wel echt enorm veranderd en gegroeid vind ik. Ik had echt zoveel issues eigenlijk waar ik me niet bewust van was en het heeft me echt geholpen om daar inzicht in te krijgen en ermee te kunnen omgaan. Ik herken mezelf soms ook echt niet meer terug als ik denk hoe ik was 3 jaar geleden ofzo.

9 likes

Nou als ik kijk naar dat ik weer een opleiding volg, ik eindelijk verhuisd ben naar een plek waar ik voor altijd kan blijven mocht ik alleen blijven en financiëel weinig te klagen heb dan ben ik flink gegroeid.

Maar de keerzijde is wel dat ik nog steeds met psychische klachten moet dealen waarvan ik me momenteel afvraag of dat ooit minder zal worden.

4 likes

Ik ben vlak voor corona uit elkaar gegaan met mijn ex waar ik 10+ jaar mee samen was. Het was mijn eerste vriend, waarmee ik onmiddellijk toen ik uit huis ging ben gaan samenwonen. We hadden een koophuis samen en waren over kinderen aan het nadenken. De eerste maanden na de breuk deed ik niets anders dan vluchtgedrag: vluchten in mijn werk en sociaal leven om maar niet alleen thuis (in mijn toen nieuwe huurappartement) te moeten zijn en de realiteit onder ogen te moeten zien. De lockdown was keihard voor me (was hier in België op het begin ook strenger dan in NL, je mocht helemaal niemand zien) en ik heb mezelf echt leren kennen toen. Was een enorme zware kutperiode. Maar ik heb wel ontdekt wie ik ben zonder mijn ex, wat IK leuk vind, hoe IK wil leven, wat mij passioneert in het leven… en vooral: de dingen die ik ‘for granted’ nam moest ik opeens missen tijdens corona. Nu besef ik heel erg dat ik dankbaar mag zijn dat ik die mensen en dingen rond mij heb, en geniet ik dubbel zo hard en veel bewuster van elk moment. Een soort besef van de écht belangrijke dingen in het leven. Ik sta daar vaak bij stil. Ook heb ik sinds corona meer balans gevonden in mijn professioneel leven, maar ook dat was een proces met vallen en opstaan. Sindsdien heb ik ook een huis kunnen kopen alleen, en het gevoel dat mijn leven in zijn plooi is gevallen (terwijl ik toen het gevoel had dat mijn leven uit elkaar was gevallen).

25 likes

Haha kom er nu achter dat hij dezelfde gast is als eenhoornjoost. Wtf.

2 likes

hahaha dat klinkt heel raar, hij is het gewoon

2 likes

Droge noedels:

• Lekkere snack
  • Geen idee
  • Nee joh

0 stemmers

Groetjes van iemand die instant noodles aan het klaarmaken is voor lunch maar net een halve verpakking droog heeft opgegeten

3 likes

Die losse brokjes die altijd in zo’n zakje zitten eet ik altijd zo op, heerlijk.

2 likes

Kijken jullie graag politieseries (zoals CSI of die Britse BBC-series etc)?

• Ja
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

Om te slapen, :sleeping: vooral de oude Midsomer Murders, etc.

Ik had een tijdje last van slapeloosheid en toen droomde ik “directed by Dick Wolf”, was wel een signaal om over te stappen naar luisterboeken.

8 likes

Jaaaa ik hou van dat kneuterige sfeertje in Midsomer murders! Ook is ‘detective Barnaby’ , gewoon te leuk om te zeggen :joy:

10 likes

CSI Miami was echt m’n fave

6 likes

JA! Brits en Scandinavisch en laatst ook een paar leuke Ierse. Wel wat meer actie dan Midsommer Murders graag.

4 likes

Dat is dus al gefrituurd hoorde ik in een podcast

Als ik nul hersenactiviteit wil kijk ik Dr. House of CSI. En altijd erger ik me er ook een beetje aan, maar toch werkt het.

2 likes

Waar maak je jou blijer mee?

• Museumjaarkaart
  • Cinevillepas (of van een andere bios)

0 stemmers

Waarom? Ga je ze aan ons geven?

18 likes

Relatiemensen; heb jij wel eens een sleur met je partner dat je niet zo goed weet wat je nu weer eens samen kan doen ipv altijd dezelfde dingen

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor iedereen;
Ervaar je weleens een sleur in de relatie met je vrienden, dus dat je even zat bent van de activiteiten die je normaal gezien vaak samen doet en weer eens iets nieuws wilt (maar je weet niet wat)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik heb ze allebei en ben met allebei heel blij, maar een museumkaart vind ik een betere deal (zeker als je kijkt naar hoe duur hij is). Hij is een jaar geldig, je kunt er zoveel veelzijdige dingen mee en je hebt bijna altijd en overal wat te doen.

9 likes

Ik houd echt van mijn museum jaarkaart, hij is echt op zoveel plekken geldig en ga nu een stuk vaker naar musea dan voorheen!

4 likes