Stel je persoonlijke vraag #45

Ik ben in shock als mensen via de voordeur komen haha, die gebruiken we echt nooit. Denk misschien 2 x per jaar! Toen we hier net woonden gingen we wel altijd via de voordeur, geen idee waar dat opeens veranderd is.

1 like

Ik heb wel een achterdeur maar die komt uit im de tuin. En achterin de tuin ga je eruit via de schuur. Die ook op slot zit. Dus niemand komt hier via de achterdeur binnen.

Het mag wel maar in de praktijk kan het niet. Want je komt nog twee poorten tegen voordat je bij de achterdeur bent. En die buitenpoort van de straat is altijd op slot.

Bij mijn opa en oma was de achterdeur altijd standaard open. Maar zij verhuurden ook garageboxen dus mensen liepen daar de hele dag in en uit om te kletsen en koffie te drinken.

3 likes

Maar stel een familielid die je 1 keer per jaar met kerst ziet, zou ik toch wel een beetje onprettig vinden als die niet aanbellen denk ik. Mn ouders kunnen bijvoorbeeld ook alleen maar via de voordeur komen als ik er niet ben. Ga echtniet de sleutel van de garagedeur ook nog geven leave me alone :joy: als ik dan de klemmen erop heb bij de voordeur kunnen ze dus al niet naar binnen. Moet echt nog wennen aan de garagedeur op slot doen.

1 like

Had toch verwacht dat hier meer mediameiden zouden zitten, aangezien half EGF Media, Informatie en Communicatie of Media & Cultuur ging studeren.

3 likes

Hahaha ja, heel onverwachts. :joy:

1 like

ik vind het altijd kut om door mensen hun achterdeur te komen want vroeger toen ik kind was moest dat altijd bij een vriendin dus ik ben daar meerdere keren binnengestapt terwijl die ouders volledig om elkaar heen gestrengeld aan het muilen waren dus heb jeugdtrauma

5 likes

Bij mij was dit in mn jeugd totaal geen ding en ook bij vrienden en familie niet, dus totaal niet gewend. Moest vorig jaar met mn werk (ggz) ook regelmatig huisbezoeken doen, veel in dorpen enzo waar dit dus wel een ding was. Maar ik gewoon aanbellen bij de voordeur en kreeg dan altijd dat ik de volgende keer wel door de achterdeur mocht. Deed ik dan ook, maar vond het zo ongemakkelijk, sta je dan opeens in hun bijkeuken te roepen ‘eh hallo is er iemand? Meneer Jansen? Ik ben er, acquiesce van de ggz!’ :joy:

11 likes

Mijn tante had tot voor kort zelfs altijd de voordeur standaard los. Iedereen en zn moeder kon daar gewoon naar binnen lopen. Volgens mij heeft ze inmiddels wel ingezien dat dat niet echt meer van deze tijd is.

Vind het echt vreselijk, ik noem bijkeuken trouwens berging. Deze is al vaak geweest, ik ben rond de 1.60 en die vriend is veel groter en dan ineens in de keuken en ik woon hier nog maar 2 maanden. Ik schrok zo dat ik gerustgesteld moest worden en al moest huilen van de schrik. Maar het is allemaal goed.

Moest jij lang wennen aan je nieuwe huis/woning/appartement/flat/wat het ook is?

• Ja dit duurde wel een aantal maanden
  • Nee binnen een paar weken
  • N.v.t.
  • Nah een maand

0 stemmers

Nee een dag ofzo

9 likes

Ja ik vond het echt direct helemaal top haha

6 likes

Ik ben op vakantie ook meteen ‘gewend’? Dit is mijn huis nu, dit is mijn leven

30 likes

Haha, ik denk dat het jaar of 2/3 duurde voor ik echt gewend was hier.

1 like

Aan een paar weken maar dat kwam omdat er echt geklust moest worden maar ik nieuwe buren ook heel spannend vind door bepaalde gebeurtenissen.

1 like

Ik kwam meteen in lockdown. Dus die samenloop was niet zo fijn. Ik werkte niet, je kon niks, het huis was nog rommelig en niet af. Mijn vriend werkte wel maar dan thuis en het was de eerste keer samenwonen. Dus we zaten letterlijk 24/7 op elkaars lip en konden niks.

4 likes

Tijdens de bezichtiging van het huis al. Ik stapte binnen (via de achterdeur :rofl:) en het voelde meteen alsof ik er al jaren kwam. Een gevoel dat ik bij geen enkele andere bezichtiging had, en wat de doorslag gaf voor de aankoop van het huis.

Ik heb wel moeten wennen aan de gemeente, ik kwam vanuit een stadse, drukke, grijze omgeving in een heel groene en bosrijke omgeving te wonen. De eerste maanden voelde dat als vakantie.

14 likes

Is jouw leven erg veranderd de afgelopen 3 jaar? Ik zie echt mensen die heel anders zijn en leven dan in 2020 en ook echt gegroeit zijn, een gezin hebben, eigen bedrijf etc. Voor mijn gevoel ben ik precies dezelfde persoon als toen, mijn leven is (buiten dat ik nu op mezelf woon en covid geen rol meer speelt) nog precies hetzelfde. Er is echt niets maar dan ook niets veranderd :joy:

• Ik ben in de afgelopen 3 jaar enorm gegroeit
  • Ik zit nog steeds in hetzelfde vaarwater als 3 jaar terug
  • Ik ben een beetje gegroeit

0 stemmers

4 likes

@de enorm gegroeiden; waarin zijn jullie gegroeid?

2 likes

Same :joy:

4 likes