Ik ben afgestudeerd en gaan werken, dat is deels wel hoe het “normaal” gaat dus of dit als “gegroeid” telt weet ik niet?
In alles eigenlijk. Relatie verbroken, weer alleen gaan wonen, ruim een jaar lang intensieve therapie gevolgd, uit een burnout gekomen, carrièreswitch gemaakt, en van daaruit vanalles in mijn leven weer opgebouwd en nu krijg ik een baby, kijk ik uit naar de toekomst en heb ik het gevoel dat ik mezelf ineens ken en weet wat ik wil en hoe ik wil dat dingen zijn. Heb veel meer de regie ofzo ipv dat ik een soort volger ben in mijn eigen leven, hoe idioot of zweverig of kwakzalvercoach-achtig dat misschien ook klinkt.
+1
Oh in dat opzicht heb ik ook een flinke groei gemaakt
Master afgerond, daardoor nieuwe vaste baan ipv zzp’er en student. 2e kind gekregen, zwanger van de 3e, nieuwe woning.
Samenwonen, huis, kind. En nog knapper geworden
Heeft Joost Klein potentie om het songfestival in 2024 te winnen mocht hij mee gaan doen?
- Ja denk het wel
- Nee denk het niet
- Wie?
0 stemmers
Ik denk het namelijk wel, juist vanwege zijn recente doorbraak ook in Duitsland en zijn muziekstijl. Love it
3 jaar geleden studeerde ik nog, woonde ik thuis en was ik enorm aan het struggelen met eetbuien/eetstoornis. In de afgelopen drie jaar ben ik afgestudeerd en heb ik fulltime als freelancer gewerkt waardoor ik inmiddels weet dat ik dat niet meer (op deze manier iig) wil. Ik heb een relatie gehad waar ik het ook heel leuk mee heb gehad maar ook heel kut waardoor ik weet wat ik absoluut niet meer wil. Ik heb véél minder eetbuien dan ik had en ik weet waar ze vandaan komen.
Het klinkt een beetje diepzinnig, maar ik heb mezelf wel een stuk beter leren kennen (niet gek op deze leeftijd natuurlijk haha). En ik heb veel meer kunnen accepteren dat je niet altijd de hokjes af kunt vinken zoals heel veel leeftijdsgenoten dat soms wel doen.
Ik zou wel stemmen ja maar denk niet dat het heel veel kans heeft
Ja dit. In de afgelopen jaren heb ik grote life events meegemaakt, zoals overlijdens maar dus niet in positieve zin en dus ook niet gegroeid wat mij betreft
Gescheiden, dus uit een nare relatie gestapt, m’n huis gekocht, rijbewijs gehaald, auto, goed sparen, zit lekker in m’n vel, ben blijven hardlopen ipv steeds een winterpauze en ben over all gelukkig
Ik heb een seksspeeltje liggen thuis dat mijn expartner voor ‘ons’ had gekocht om ons toen al ten dode opgeschreven relatie en dus ook seksleven nieuw leven in te blazen. Hij wilde het niet terug (ik heb het gevraagd ja :D) en heb het zelf nog één keer gebruikt nadien (solo) maar zelfs dat voelt verkeerd. Dus het ligt nu te verstoffen.
Hier precies andersom gevoelsmatig 🫣. Chronische ziekte gekregen, postnatale depressie, +20 kilo erbij, zwangerschapsdiscriminatie op het werk waar ik zo van hield en dus gewisseld van baan, corona en mogelijk long covid / chronisch vermoeid en nu al 1,5 jaar in de ziektewet. Gaat lekker .
Wel een prachtig tweede kindje op komst en mentaal gegroeid. Weet nu beter wat ik wel en niet wil, waar mijn grenzen liggen etc. Bepaalde vriendschappen weggedaan en andere juist verdiept.
Dus of het groei is, geen idee . Voelt ergens namelijk heel erg alsof ik na deze zwangerschap/eerste jaar moet gaan nadenken hoe ik met een chronische ziekte mn leven ga inrichten. Wat voor soort baan? Hoe ga ik ooit sporten en hoe bouw ik dat op? Blijft mn ziek zijn stabiel of weer chaos? Etc. Mn toekomst is 180 graden gedraaid voor mn gevoel sinds het ziek worden.
Ja enorm, ik ga NOOIT meer zelf een muurtje schilderen lol. Maar verder ja best wel denk ik. Had een erge paniek/angstoornis en die is wel bijna verdwenen. Dat vind ik het belangrijkst voor mezelf.
Ik woon hier 5 jaar en nog altijd niet gewend
Mijn leven is heel anders dan voor corona, maar ik weet niet of ik het zie als groei. Op werkgebied wel trouwens (want super onzeker door mijn laatste kut stageplek, toen ik ben geswitcht ben ik echt helemaal opgebloeid en zelfverzekerd afgestudeerd met hoge cijfers), maar mijn thuissituatie bijvoorbeeld is gewoon ‘anders’ dan een paar jaar geleden.
@chiren Hoe komt het dat je na zolang nog niet gewend bent aan je woning?
Ik zou het niet per se gegroeid noemen, maar heb wel een kind gekregen het afgelopen jaar, dus mijn leven is zeker wel veranderd.
Ik woon vlakbij een route waar hulpdiensten langsgaan en kan niet wennen aan het geluid van de sirenes. Daarnaast zijn er wat buren waarvan de achtertuin aan de mijne grenst die constant keiharde bass aan hebben waardoor het zelfs hier trilt. Of gewoon kei veel lawaai maken in hun tuin.
Ben chronisch ziek waardoor ik weinig energie heb en een prikkel verwerkingsstoornis, door die combinatie icm veel ‘geluiden’ voel ik me weinig ontspannen en ik denk dat ik me daarom niet echt thuis voel.
Het is verder echt een prima woning, sta met 40 minuten op Amsterdam CS. Ik woon in een best groene omgeving met alle voorzieningen vlakbij. Maar het is wat zuur ofzo omdat ik uit Amsterdam ben weg gegaan voor meer rust en mijn gezondheid.
Letterlijk gegroeid als in: spieromvang maar ook vet waardoor ik geen ondergewicht meer heb en veel van mijn oude garderobe niet meer pas, figuurlijk gegroeid want hbo afgerond, masteropleiding afgerond en een nieuwe vaste baan, angststoornis overwonnen en over 2 weken verhuizen naar de binnenstad. En een dozijn grijze haren rijker.
Edit: oh ja en ik ben mijn bookstagram begonnen en heb mezelf leren haken
Ik ben milder geworden naar anderen (elk mens is anders en iedereen heeft recht op z’n eigen waarheid/problemen) maar wel harder/duidelijker naar wat ik wil in mijn leven en waar ik tijd en energie aan besteed.
Volgens mij hoort het gewoon bij ouder worden.