Stel je persoonlijke vraag #45

Hoeveel geef je per jaar ongeveer uit aan vakanties? En dan bedoel ik vervoer van/naar locatie, vervoer daar, overnachtingen en eventuele uitjes of extras.

• €0
  • €0 - €500
  • €500 - €1000
  • €1000 - €1600
  • €1600 - €2300
  • €2300 - €3100
  • €3100 - €4000
  • €4000 - €5000
  • €5000 - €6100
  • €6100 - €7300
  • €7300 - €8500
  • €8500 - €9800
  • €9800 - €11000
  • €11000 - €12300
  • €12300 - €13700
  • €13700 - €15200
  • €15200 - €16800
  • €16800 - € 18500
  • Meer dan €18500

0 stemmers

1 like

Een tipje. Koop als het kan een fiets met een normale frame. Ik heb momenteel een fiets met een frame die bij mijn lengte (1.60m) past, en dit ziet er echt belachelijk uit :smiling_face_with_tear: .

Elke keer als ik naast iemand fiets dan voel ik mij een tweederangs burger omdat ik echt 20 cm lager zit dan de ander.

18 likes

Houden mensen dit bij? :sweat_smile: ik heb eigenlijk nooit een budget, dus zou echt geeeeen idee hebben.

15 likes

Oke miljonair

19 likes

Ja door die vakanties dus niet meer!! :sob:

2 likes

Nouja ik ga één keer per jaar en dan kom ik ongeveer op dat bedrag uit.

Maar lekker hoor, geen budget hebben voor vakantie(s).

Tja, ik ben een klein mens op een kleine fiets :woman_shrugging:t3:

5 likes

Per persoon? Of per gezin/huishouden?

@sjern nee wij houden dat ook niet strak bij… wel wat we aan accommodatie en reis uit willen geven (dus tol+camping plaats in ons geval). Maar niet exact wat we dan aan boodschappen uitgeven daar ofzo (want die doe je thuis weer niet dus die kosten bestaan niet in mijn hoofd haha. Wat onzin is want je doet vaak wel duurdere boodschappen maar goed. Hoe hou je jezelf voor de gek hè).
Maar we zijn ook geen mensen om 3x per week uit eten te gaan, misschien als we dat wel zouden zijn we wat minder “budget loos” zouden moeten leven op vakantie

2 likes

Ik zou wel meer dan 18 ruggen willen uitgeven maar helaash heb ik (nog) geen sugardaddy

6 likes

Ik ben Limburgs, dusja lekker mysterieus :joy:

6 likes

Ik hou wel alles bij om zo eind van het jaar ook weer een begroting te kunnen maken, vind ik ook leuk om elk jaar te vergelijken. Scheelt wel dat ik een gezin heb dus qua skipassen waren we al ruim 1500 euro kwijt waar je normaal in je eentje veel minder kwijt voor bent. Dan loopt alles snel op

4 likes

Ja ik snap ook echt wel dat het met een gezin anders is en dat je dan misschien vooraf een bedrag in je hoofd hebt wat bijvoorbeeld vervoer en hotel mag kosten. Maar bij een budget denk ik meer aan mensen die de hele tijd bezig zijn met hoeveel ze nog kunnen uitgeven en jezelf echt een limiet geven. En ik ga meestal op reis vakanties waarbij je rondreist en op verschillende momenten verschillende dingen boekt en betaald dus dan verdeeld het zich over meerdere maanden en heb ik echt geen idee wat het in totaal heeft gekost.

En om het achteraf na te rekenen: daar wordt je toch niet blij van :sweat_smile: en ik zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten doen, hahah

Maar again: makkelijk gezegd als single met genoeg geld.

3 likes

Omdat er ook mensen zijn die door vakantie(s) andere dingen moeten laten dus graag overzichtelijk willen hebben wat iets daadwerkelijk heeft gekost.

4 likes

Ja snap ik nu! Sorry beetje onbenullig van mij ik ging te veel uit van mijn eigen situatie!

2 likes

Ik ook niet. Ik heb gegokt. Voor komende trip ben ik 1000 eu kwijt aan reizen en verblijf. Wat ik daar uitgeef… hangt van mijn bui af.

Ik vind onze buurman mysterieus, niet qua uiterlijk, maar ik woon al jaren naast die man en nog nooit een gesprekje mee gehad. Heeft altijd alles dicht in huis, zit nooit buiten, de tuin is een verwilderd grasveld, gaat altijd om vaste tijden van huis en weer terug, ook in het weekend. Ik ben zo benieuwd hoe het er binnen uit ziet!

1 like

Ik hoor het vaak van mensen om me heen dat ik mysterieus ben, ik ben ook heel gesloten, dat hangt er wel mee samen.

5 likes

Daar heb ik niet heel diep over na gedacht, maar kinderen betalen waarschijnlijk niet zelf hun vakantie dus die zou ik bij het bedrag optellen.

@Sjern ik hou heel erg van overzicht in mijn financiën en op vakantie gaan dus ik geef mijzelf een budget van 5k per jaar om uit te geven aan vakanties maar een aantal jaar geleden deed ik dat nog niet en zou ik ook niet kunnen zeggen hoeveel ik uit gaf

3 likes

Kun je ontspannen zitten/niksen als je in je ooghoek een keuke bovenkastje wijd open ziet staan? Met klapdeur

• Tuurlijk ik heb daar geen last van
  • Nee Ugh oncomfortabel gevoel en straks sta ik er ineens per ongeluk mijn kop te stoten ofzo
  • Rare vraag ik heb hier nog nooit over nagedacht rot op met je rare vraag

0 stemmers

Ja en @Pop.deluxe ? Echt nieuwsgierig :face_holding_back_tears:

2 likes