Ik weet niet echt of je het mysterieus zou noemen, maar ik heb wel vaker gehoord dat ik vrij gereserveerd ben en dat mensen niet echt hoogte van me kunnen krijgen (hoorde ik vroeger wel vaker dan nu). Als ik mensen niet ken ben ik ook best wel stil… ik ben niet echt goed in smalltalk en moet mensen eerst beter leren kennen voor ik echt loskom.
Maar nu ik het zo opschrijf en nalees zou je het misschien eerder introvert of zo noemen dan mysterieus.
Sorry foutje, dit is voor mij + partner.
als nederlander (zonder caribische achtergrond) met de kennis van nu verhuizen naar aruba/bonaire/curacao
- neokolonialisme
- kan gewoon, geen ethische bezwaren
- anders
0 stemmers
ik ben vooral benieuwd wat mensen (met hun roots) daar ervan denken! ik ben vorig jaar op vakantie geweest naar curaçao om iemand te bezoeken en dat voelde al een beetje bezwaard, maar toen ik het vroeg aan curaçaose kennissen en collega’s zeiden die allemaal van ‘neejoh gewoon gaan is superleuk!!!’ en die vonden het juist heel leuk dat ik ‘hun’ eiland bezocht.
verhuizen is totaal anders dan vakantie maar die reacties die ik toen kreeg maken me daarom wel extra benieuwd. en ik vind het ook niet aan mij om dat te beoordelen maar ik neig zelf wel naar neokolonialisme
@Sedana klinkt ook als mij, maar mijn huis is van binnen dan wel weer altijd redelijk netjes en leuk ingericht enzo (al zeg ik het zelf haha)
Ja maar dit is dus wel hele gezin (ik+partner+ twee kinderen van 1.5 en 4) en hele vakantie.
Ik vind vakanties een van de beste dingen om mijn geld aan uit te geven dus, naast woonlasten, denk ik ook wel de grootste uitgavenpost.
Sinds we aan de vakantieperiodes vast zitten geven we zowat drie keer zoveel uit aan vakanatie. Echt janken.
Haha doet me denken aan de keer dat ik een leenfiets meekreeg van de fietsenmaker, en toen kreeg ik zo’n puberfiets mee wtf Ik denk dus zo’n frame als wat jij hebt. Maar bij die fiets kon je duidelijk zien dat het niet voor een volwassene was. Maar idd veel fietsen zijn voor mensen onder 1.65 gewoon veel te groot en kan je als het zadel op het laagst zit misschien net met je tenen de grond raken.
Betaal je dan ook voor je partner, of hebben jullie geen eigen geld? Anders zou het denk ik logischer zijn om de helft van dit bedrag in te vullen.
Classificeer jij dit als snurken of zwaar ademen?
- Snurken
- Zwaar ademen
0 stemmers
Maak je dan ieder jaar een grote reis? Want 5000€ de man is toch alsnog heel veel geld?
Is dit jouw partner?
Nee, we betalen wel samen en dan ook samen voor de kinderen, dus als je echt naar inleg voor mijzelf zou kijken, zou het anders zijn. Maar het is sowieso een heel globaal iets, want ik heb dus 2 kinderen waardoor de reis en verblijfkosten veel duurder zijn, dan wanneer je met zn 2en gaat (en het door 2 deelt). Plus wij zijn toevallig dit jaar samen een week naar New York geweest, wat ik hierin meeneem maar wat ik niet per se jaarlijks doe (al zou ik dat geld dan in gezamenlijke vakanties steken).
Overigens weet ik alleen wat onze vakanties (met en zonder kids) in totaal ongeveer kosten, ik heb echt geen idee wie welke kosten precies heeft betaald.
Niet elk jaar, maar meestal wel. Vorig jaar 2 citytrips (binnen Europa), 1 vakantie binnen Europa en 1 vakantie buiten Europa (VS, dus duur). We doen eigenlijk nooit iets geks op vakantie, geen luxe hotels of zo. Maar gaan inderdaad wel vaak.
Heb je wel eens dat je je een dag heel down voelt maar eigenlijk geen idee weet wat precies de reden is?
- Nooit
- Regelmatig
- Af en toe
- Zelden
0 stemmers
Ik heb dat dus vandaag, al denk ik ook dat het door vitamine d tekort komt. Moet dat echt heel consequent blijven slikken.
Soms denk ik dat ik de reden niet weet maar 99/100 keer is het m’n cyclus/pms.
Nee dit ben ik
Ja pms lijkt me heel vervelend. Ik ben tijdens mn menstruatie vooral meer chagrijnig en sneller geirriteerd maar zou het niet me down voelen noemen.
Ik ook vandaag, verdrietig en boos op alles. Maar waarom
Haha ik had je uit bed geduwd. Nee gekheid maar ik ben zo’n lichte slaper, ik kan echt niet tegen snurkers.