sorry ff veranderd want ik ben te incapabel om gelijk alle polls goed in te stellen
Heb jij het gevoel alsof je het echt getroffen hebt met je partner als je het vergelijkt met partners van mensen om je heen?
- Ja zwaar
- Niet specifiek, de meeste partners van mensen om me heen zijn gewoon goed
- Nee eigenlijk juist minder
- Idk
0 stemmers
Als iemand jarig is en je ziet diegene nog diezelfde dag/avond, app je dan ook nog om te feliciteren?
- Vaak/altijd wel
- Soms
- Nee
0 stemmers
Mijn vrienden hebben gelukkig geloof ik allemaal goede partners, maar als ik het āleedā topic hier lees voelt het wel echt alsof ik het zwaar getroffen heb.
Voel me overigens vaker de man als ik de ergenissen lees
De meesten van mijn omgeving zouden naar (naar mijn mening) zo mee kunnen posten
ja same mijn vriend kan namelijk zelfstandig denken
Dat vind ik wel interessant, wil je uitleggen waarom?
Even specifiek voor hetero-relaties.
Wat vind je ervan als je partner (man) de grootste gezamenlijke uitgeven op zich neemt? Zoals uitjes, uit eten, vakanties etc.
- Een must voor mij in een relatie
- Een pre voor mij in een relatie
- Liever gewoon splitten
- Geen sprake van
0 stemmers
Indien je het een must of pre vindt, waarom?
- Dit vind ik bij een man-vrouw relatie horen
- Dit geeft me een gevoel van veiligheid
- Dit maakt me blij
- Anders, namelijk
0 stemmers
Als je liever split of het sowieso niet wilt, waarom?
- Ik wil niet āin het krijtā staan bij iemand
- Ik wil zelfstandig zijn
- Ik denk niet in termen als man-vrouw maar als individuen
- Anders, namelijk
0 stemmers
Anders: mijn inkomen is een stuk hoger dan dat van mijn vriend.
Edit* het maakt mij ook eigenlijk niet zoveel uit denk ik? Vind het fijn als hij mij mee uit eten neemt oid maar vind het ook fijn dat voor hem te kunnen doen.
Ik heb āliever gewoon splittenā al moet ik zeggen dat ik weet dat het in realiteit heel anders ligt. Maar dit komt omdat hij gemiddeld 3 keer zo veel verdient als wat ik verdien.
Deze vraag staat daar wat mij betreft los van. Het gaat meer om of je het belangrijk vindt dat je partner voor je kan zorgen (financieel).
Oh sorry dan las ik weer eens niet goed
Ik heb er geen doordachte uitleg voor, hoor! Even voorop gesteld dat ik ervan uitga heel oud te worden met mijn vriend en ik het allerliefst ons hartstikke conventioneel, huisje-boompje-beestje gezamenlijk toekomstbeeld nastreef, heb ik zelf dat toekomstbeeld nooit als het enige mogelijke voor mij gezien - ik ben er ook nooit actief naar op zoek gegaan, ook al werk ik er natuurlijk wel voor, steeds meer naarmate het duidelijker wordt.
Het zou natuurlijk kunnen dat ik, mocht het uitgaan tussen mijn partner en mij, toch iemand tegenkom met wie ik dezelfde dingen zou willen, maar ik acht de kans gewoon heel erg klein dat dat me nog eens toevallig zal overkomen. Zeker als deze relatie niet voor mij blijkt te hebben gewerkt!
Mijn partner betaald in feite alles omdat hij degene is die werkt en ik thuis ben. Het is geen pre of must in mijn ogen, maar we hebben bewust hiervoor gekozen om het zo te verdelen.
Mijn vriend verdient op dit moment echt meer dan ik terwijl we redelijk gelijk lopen met vaste lasten (we hebben redelijk stabiele lasten op dit moment dus niet dat dit heel oneerlijk voelt). Daardoor hebben we afgesproken dat hij dan de extra dingetjes betaalt zoals etentjes en vakanties. Zou dus voor mij in mijn situatie wel gek voelen wanneer we dit dus 50/50 verdelen. Ik vind niet in een traditionele rol dat een man maar alles moet betalen maar ik vind het wel heerlijk dat hij mij regelmatig toe stopt met geld.
Ik voel me daar extreem ongemakkelijk bij als een man 9 van de 10 keer betaald.
Als mijn man dat doet kan hij zijn deel van de hypotheek niet meer betalen dus liever niet ajb.
Het is voor mij niet perse een pre, maar ik zit nu in een relatie waar mijn vriend 90% van onze etentjes, uitjes etc betaald. Hij verdiend behoorlijk meer geld en hij vindt ook dat het hoort dat hij betaald. Dus na een aantal gesprekken samen hierover, 20x zeggen stuur je een tikkie die hij niet stuurt laat ik het maar gebeuren en gooi ik af en toe heel snel mijn pinpas of telefoon op het pin apparaat zodat ik toch ook af en ook betaal
En na mijn vorige relatie waar ik alles betaalde anders kon mijn vriend het financieel niet missen is dit ook wel lekker als iemand andere voor je āzorgtā
mja je kunt wel niet denken in termen als man-vrouw maar over het algemeen (!) verdienen mannen meer dan vrouwen, dus dan is helemaal splitten vaak ook niet eerlijk. in mijn vorige relatie verdeelden we de meeste grote dingen met een wegingsfactor, zodat het voor ons allebei een even groot deel van ons inkomen was
klinkt supersuf maar we hadden gewoon een excelbestandje dat dat automatisch berekende en het gaf me wel een goed gevoel zo
Ja splitten, maar wel āin verhoudingā van salaris. Dus in praktijk is dat (bij ons) dan zo dat hij meer betaald