Stel je persoonlijke vraag #46

ik zou dat te veel moeite vinden want ik haat dingen retour sturen (5 minuten lopen en op 2 knopjes klikken) maar als je het geld nodig hebt zou ik het wel gewoon doen. ik vind het niet raar ofzo maar ik zou er gewoon geen zin in hebben

6 likes

Mijn oma overleed op mijn moeders verjaardag. Wij vonden dat allemaal niet erg, kan gebeuren, maar mijn opa gaf mijn moeder ineens hele rare dingen voor haar verjaardag (boeken over rouw bijv)

1 like

Is het ook een beetje een praktische winterjas? Veel winterjassen in Nederland zijn ook best nutteloos want hebben alleen knopen bijvoorbeeld etc.
Dus stel het wordt echt koud heb je er dan nog weinig aan is mijn ervaring.

Vaak als je de webshop mailt met dat je dat wilt doen verrekenen ze de korting met je. Scheelt hun ook kosten + CO2

4 likes

Ze geeft al aan dat de klantenservice niet bereidt is te helpen. Helaas, zou wel de beste optie zijn.

3 likes

Zéker :laughing:

@Rasmus ja had de klantenservice al gemaild.
@tuula ja dat zou inderdaad behoorlijk matig zijn. er hangt wel een extra kaartje aan met: als deze eraf is mag je niet retourneren, dus misschien als die er nog wel aan hangt dat ze m wel nog eens kunnen verkopen?

1 like

Ah sorry vroege maandag na een vakantie. In dat geval zou ik hem zelf toch wel retourneren, is een best groot bedrag

1 like

Het is 32 euro? Ik kan niet in iemand haar portemonnee kijken maar als ik het goed begrijp had @vitaminwater de jas al gekocht voor 129 euro (en voor haar dus betaalbaar) en issie nu ineens afgeprijsd. Dan zou ik het gewoon zo laten, zo zonde om terug te sturen en dan weer opnieuw te kopen

4 likes

Nee totaal niet. Mijn oma heeft de laatste paar dagen van haar leven erg veel pijn gehad en mocht ze toevallig op mijn verjaardag zijn overleden dan had ik daar vrede mee gehad. Je wilt toch dat iemand van die pijn verlost wordt en dat zou ik belangrijker vinden dan mijn verjaardag

4 likes

Niet zozeer dat het dan op mijn verjaardag is, maar wel dat mijn ouders wss verdrietig zijn oid.
Mijn dochter is jarig rondom de verjaardag van overleden schoonmoeder. En eigenlijk waren de 1e twee jaar dan toch dat weekend en een herdenk moment en haar verjaardag. Nu had ze dat niet door (want heel klein), maar dat zal met een sterfdag wellicht nog meer beladen zijn?
we wilden haar feestje vieren, maar er drukt toch een stempel op (voor ons dus meer als voor haar).

1 like

Hoezo is het cool doen als je verjaardag je niet boeit trouwens? @Shaaar

5 likes

Ja daarom, je wil toch niet iemand extra lang lang laten lijden of de sterfdatum in die zin bepalen. Iedereen wordt geboren en iedereen gaat dood. Ja kan toevallig op dezelfde dag zijn. Dat is zo egoistisch om dan zo te denken imo.

3 likes

Als ‘ie niet waterdicht is, zou ik dat niet praktisch genoeg vinden. I.c.m. het geld eigenlijk goed kunnen gebruiken, zou ik de jas retour sturen.

7 likes

Ik werd 7 of 8 en was niet heel close want ze was al dement. Dus ik vond t vooral vervelend dat mensen dus niet blij waren en ik een stom ouderwets horloge van haar kreeg. T was gewoon beetje een domper op mn verjaardag.

1 like

Oh niet op specifiek jou, maar op de poll. Steeds als dit soort vragen komen komen de ‘het is maar een verjaardag’ mensen. Terwijl: het is gewoon echt kut.

@PiuPiu ik geloof daar gewoon weinig van, zeker bij mensen die heeel luid laten weten dat het ze niet boeit.

12 likes

Opvallend dat 77% ja zegt, waar zijn de klimaatstrijders als er 30 euro te winnen is?

11 likes

Dan is überhaupt terugsturen zonde. Ligt de verantwoordelijkheid weer bij ons. Als ze het geld nodig heeft, de korting of het hele bedrag, gewoon doen.

5 likes

Hou oud dan wel jong zijn jullie?

• 15-20
  • 20-25
  • 25-30
  • 30-35
  • 35-40
  • 40-45
  • 45-50
  • 50-55
  • 55-60
  • 60-65
  • 65-70
  • 70-75

0 stemmers

Ik vind dat je het ook als iets moois kan zien eigenlijk. Dat het gewoon een cirkel is van leven en dood, geboren worden en sterven. Misschien een soort gevoel van “we zien elkaar wel weer”

Maar bedoel je met “het is gewoon echt kut”. Dat eigenlijk bijna alle mensen hun verjaardagen kut vinden? Of ik lees het verkeerd.

Ik heb gewoon niks met mn verjaardag. Ik vier het altijd wel, maar heel klein en met gezin + een paar anderen. Wat ik wel bijvoorbeeld heeeel kut zou vinden als iemand die echt heel dichtbij mij staat mijn verjaardag zou vergeten. Dat is tot op heden nog niet gebeurd gelukkig, maar dan zou ik me wel heel kut voelen.

Is iemand die heel belangrijk in jouw leven is voor je wel eens jouw verjaardag vergeten?

• Nee nog nooit
  • 1 keer
  • Meerdere keren

0 stemmers

2 likes