Stel je persoonlijke vraag #46

We hebben beiden überhaupt nog nooit een schenking gekregen, maar ik zou dit mega raar vinden en ook weigeren.

3 likes

En vervolg poll

Zou je het raar vinden als je schoonouders jou niets geven maar je partner wel

  • Ja
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

1 like

Wij kregen altijd samen 1 bedrag, we deelden ook alle financiën dus sowieso was alles gezamenlijk.

4 likes

Ja met hun huwelijksjubileum kregen de kinderen en aanhang een x bedrag in een envelopje. Vond het een beetje ongemakkelijk en we hebben het gewoon op de gezamenlijke rekening gestort.

1 like

Mijn oma schenkt ons elk jaar en mn broer deelt dat geld gewoon met z’n vrouw en ik in mn eentje. Niet dat zij dubbel wat ik krijg krijgen.

Zou het ook best raar vinden als zij ineens ook dat bedrag zou krijgen.

5 likes

Haha ja toch, ik heb zelf geen partner maar dit gaat om mijn eigen ouders die moeilijk doen over het geld wat ze aan ons + aanhang willen geven

Oké het is hun geld maar ik vind het dus ook een beetje raar

1 like

Ik doe gewoon :sparkles: professional :sparkles: denk ik

2 likes

Ik oefen voorlopig wel met studenten. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik had vanmiddag nog een interessante ‘discussie’ gehad met een collega die waarschijnlijk VVD gaat stemmen. Was eigenlijk wel een fijn gesprek.

Scherm­afbeelding 2023-11-22 om 18.13.28

Ik heb “ja” gestemd door een specifieke situatie met m’n ex. Zijn ouders gaven z’n broer en zijn vrouw heel specifiek samen een x aantal duizend euro. Echt in de trant van “voor jullie samen”. En toen ook los mijn ex “voor jou”, waarbij ik er niet bij hoorde omdat we niet getrouwd waren. Prima als je in je hoofd dat onderscheid maakt, maar ik vond dat zo ongemakkelijk en onnodig onaardig. Zeg gewoon hier Henk en Piet, enjoy. Ga er dan niet iemands partner bij betrekken en de andere partner expres niet.

5 likes

Heb jij wel eens mogen stemmen voor een exit poll?

  • Nee
  • Ja, vandaag
  • Ja, andere keer

0 stemmers

3 likes

nee ik geloof hierdoor ook bijna niet dat ze bestaan :japanese_ogre::japanese_ogre::japanese_ogre:

(oké wel natuurlijk maar heb nog nooit gehoord dat iemand heeft moeten stemmen hiervoor haha)

7 likes
Wie maakte vroeger de kutste surprises?
  • Dilan Yesilgöz
  • Rob Jetten
  • Frans Timmermans
  • Geert Wilders
  • Henri Bontenbal
  • Lilian Marijnissen
  • Thierry Baudet
  • Esther Ouwehand
  • Mirjam Bikker
  • Laurens Dassen
  • Joost Eerdmans
  • Stephan van Baarle
  • Caroline van der Plas
  • Pieter Omtzigt
  • Edson Olf

0 stemmers

Wie plast er stiekem in het zwembad?
  • Dilan Yesilgöz
  • Rob Jetten
  • Frans Timmermans
  • Geert Wilders
  • Henri Bontenbal
  • Lilian Marijnissen
  • Thierry Baudet
  • Esther Ouwehand
  • Mirjam Bikker
  • Laurens Dassen
  • Joost Eerdmans
  • Stephan van Baarle
  • Caroline van der Plas
  • Pieter Omtzigt
  • Edson Olf

0 stemmers

Wie parkeert zijn e-bike (fatbike/VanMoof/Stella) asociaal?
  • Dilan Yesilgöz
  • Rob Jetten
  • Frans Timmermans
  • Geert Wilders
  • Henri Bontenbal
  • Lilian Marijnissen
  • Thierry Baudet
  • Esther Ouwehand
  • Mirjam Bikker
  • Laurens Dassen
  • Joost Eerdmans
  • Stephan van Baarle
  • Caroline van der Plas
  • Pieter Omtzigt
  • Edson Olf

0 stemmers

Wie komt een kleinigheidje brengen als je nieuwe buren bent?
  • Dilan Yesilgöz
  • Rob Jetten
  • Frans Timmermans
  • Geert Wilders
  • Henri Bontenbal
  • Lilian Marijnissen
  • Thierry Baudet
  • Esther Ouwehand
  • Mirjam Bikker
  • Laurens Dassen
  • Joost Eerdmans
  • Stephan van Baarle
  • Caroline van der Plas
  • Pieter Omtzigt
  • Edson Olf

0 stemmers

1 like

Ja ik vorige keer!! Ipsos stond bij de uitgang ik dacht echt wow ik doe een dubbele democratie vandaag

12 likes

Ik word elke keer onvrijwillig politieke discussies ingesleurd en ik hoef niet van mensen die ik toch op regelmatige basis moet zien horen wat ze van alle gelukzoekers vinden maar dat ik de uitzondering ben. Dus zodra zoiets neigt op te komen ga ik even naar de wc of gewoon weg. Poltiieke discussies met mensen met vergelijkbare normen en waarden maar die toch net iets anders denken vind ik wel interessant of mensen die anders kunnen denken zonder racistische denkbeelden er op na te houden.

9 likes

Ik vind dit eigenlijk best logisch. Een huwelijk of een andere vorm van verbintenis is financieel ook een andere situatie dan een relatie zonder verdere juridische verbintenis. Je ex had natuurlijk gewoon kunnen kiezen om het geld met jou te delen, maar ik snap wel dat zijn ouders hem de keuze geven. Vind het tegelijkertijd niet het meest tactvol

1 like

Diegene gaat iig stemmen. Heb liever dat iemand wel stemt en niet goed weet waarop .

1 like

Vind ik wel heel kort door de bocht eigenlijk. Wat als het een langdurige serieuze relatie is, en ze samenwonen en gedeelde financiën hebben, maakt dat papiertje dan echt zoveel uit? Ja, voor bureaucratische shit, maar toch niet voor familie/ouders mag ik hopen?

7 likes

Dat mag:) Ik denk dat het voor veel mensen wel verschil maakt.

2 likes

Nee maar ik heb wel eens bij zo’n moment gezeten en dat was zo ongemakkelijk :joy: Die oma van mijn ex wilde dus wat vertellen en begon direct keihard te huilen, dus iedereen dacht dat ze ernstig ziek zou zijn, maar nee, ze ging geld uitdelen van de erfenis van haar overleden man, want ze wist niet wat ze zelf met de centen aan moest, vet lief natuurlijk. Alle kleinkinderen kregen 1000, haar eigen kinderen allemaal 5000. Maar het gebeurde allemaal op een hele random manier en ik wist nou niet of ik blij moest zijn voor iedereen of ze moest troosten want geluk en verdriet stond heel dicht bij elkaar. Zat daar echt zo van 🫠

I

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #46 (Deel 27).