Gekke vraag maar waar koop jij het zout om in de molen te doen? Heb er ook een van Peugot maar het zout wat ik heb lijkt wel te grof waardoor het bijna niet lukt
Ik koop sel de guƩrande van de auchan in een bruin/doorschijnende zak. Heb grover zout maar dat vind ik niet aangenaam om mee te koken. Je weet ook dat je de grofheid van je molen kan instellen?
Ja en āvieeeeeessss Patrickā
Deze uitspraken kwamen me niet bekend voor, maar heb het net opgezocht en die uitzending zelf kan ik me verder nog wel goed herinneren. De grote lijnen dan. Het is ook wel echt een iconisch moment geweest en weet nog waar en met wie ik keek en vele anderen vast ook. Iedereen had het er ook over
Wie geen zin heeft om te zoeken:
De uitspraken zijn van Joran vd Sloot in de uitzending van Peter R de Vries
In aanvulling op @Daelyss je kan aan de knop bovenop draaien om de maling te bepalen. Bij nieuwere modellen zit er onderaan de molen een draairing.
@Kauai Ik heb ook verschillende soorten zout voor verschillende doeleinden. Dus een molen voor bij het koken, een bakje fijn zout om snel een schepje toe te kunnen voegen en op tafel een setje met twee bakjes. Een met peper die ik in de vijzel maal en de ander met zoutvlokken. En dan heb ik ook nog een stuk zout wat ik kan schaven.
Is dat maldonzout dat je kan schaven of ander?
Ik heb dus een blok kala namak om te schaven (en denk ook serieus nog 7 andere soorten zout in mān kast haha, als het al niet meer is).
Welke zijn dat? Ik heb eens flaky zout gehad, fleur de sel en himalaya. Ik wil maldon kopen want @george raadde dat eens aan, wil wat meer om gerechten af te werken.
Bij het koken van vloeibare gerechten in grote pannen doe ik gewoon tafelzout en werk ik af voor het opdienen soms.
Ehm even denken:
2 soorten Maldon (gewoon en gerookt)
Dat blok zwarte zout dus
Andere soort grovere zoutkristalen
Gewoon fijn tafelzout om mee te koken
Gewoon zeezout voor de molen
Truffelzout
Knoflookzout
Himalayazout
En fleur de wel camargue
Even uit mijn hoofd was dit het volgens mijā¦
Ja weet ik! Het lijkt wel alsof de stukken te groot zijn om überhaupt beneden in de molen terecht te komen. Had laatst de kleinere stukjes erin gedaan en toen werkte het wel prima
Waar koop je die maldon? Ik ben nu ook opeens benieuwd naar merkzout.
Ik heb het tot nu toe altijd bij de groothandel gekocht maar ik zag het laatst ook staan in een grotere AH (de gewone versie, niet de gerookte).
Allebei bij Appie gekocht! En ze hebben het ook bij Plus ed.
Ik vond het zeer lekker op een steak tartaar, de beste die ik ooit gehad heb. Bon ik ga mijn zout even aanvullen.
Verlovingsring is handgemaakt door mn favo juwelier en mn oorbellen zijn van een online winkel (atolea), maar blijven super goed ondanks dat ik ze altijd in heb met douchen/zwemmen. Maar is beetje in de categorie myjewelry denk ik.
Ik lees weleens mee op de Titanic reddit en daar was een heel gezeik over:
Deze te intense zombie cosplay incl dode baby
Ben best verbaasd over deze uitslag tbh. Vooral omdat het grootste gedeelte van de forummers mijn leeftijd of ouder zijn.