Ik kreeg beschuit met druivensuiker als ik ziek werd. En als mijn moeder zelf ziek was moest ik voor haar een ligakoek prakken met een banaan en sinaasappelsap (babyeten uit de jaren 60)
Beschuitje met boter en appelstroop
Mijn moeder maakte dat nog voor mijn nichtje die in 2000 geboren is haha. Waarschijnlijk hebben veel mensen hier dat ook nog gegeten. Je kunt het ook nog steeds kopen, het is een specifiek soort liga namelijk.
Haha doet me eraan denken dat ik als kind tostiâs altijd zo cool vond klinken en jammer dat wij geen tostiâs aten thuis. Deden we wel maar wij noemden dit een warmekaasboterham
Dat babyeten kreeg ik ook als ik ziek was alleen dan met goedkope biscuitjes, dat werkt net zo goed. Ik eet het trouwens nog steeds als ik ziek ben.
@Takkie wij noemen het thuis dikke rijst maar volgens mij is dat een bekende term in Groningen/Friesland
Ik kreeg opgewarmde appelsap uit de magnetron haha.
Denk dat mn moeder vaag iets over warme appels had gehoord maar dacht dat is me echt teveel moeite, je neemt maar gewoon een mok gloeiendhete appelsap.
Dit dronken wij vroeger ook altijd! Hoort echt bij mijn jeugd, krijg er gelijk zin in
Rijstebrij! Ja mijn oma maakte dit vroeger altijd. Zo lekker
Hier altijd won ton soep, rasam , of idd bubur (hartig of zoet), of dal. Ik at vroeger beter toen ik ziek was dan ik nu soms doe op een random doordeweekse dag dat er niks mis met me is (behalve te lui om te koken). Of mân omaâs kippensoep, met veel gember en kurkuma.
Oh ik weet dat het nog steeds bestaat hoor, ik bedoelde gewoon dat dat ook al aan babyâs gegeven werd toen mijn moeder klein was
Daar word je toch juist kots en kotsmisselijk van?
Wij kregen beschuit met suiker.
Het idee is wel heel lief
Omg warmekaasboterham . Mijn ouders deden dat met spare ribs, dat werd âknabbelvleesâ (
) genoemd.
Ik kreeg als ik ziek was altijd een glas cola en bakje chips. Als ik nu ziek ben heb ik daar ook altijd zin in.
Mijn moeder zei later dat ik dan tenminste wat zout en suiker binnen kreeg.
Hahah ja geen idee?
Kreeg ook altijd kipsatĂ© stokjes uit de diepvries als avondeten als ik ziek was. Misschien vond mân moeder het gewoon irritant als we ziek waren en maakte ze het zo min mogelijk interessant voor ons om schoolziek te zijn?
huh?
Wij kregen ook altijd beschuit met suiker! En appelsap. Heb jarenlang geen appelsap gelust, omdat ik het associeerde met ziek zijn haha.
Eet nu trouwens nog steeds beschuit als ik ziek ben, maar dan met hagelslag.
Ik heb als kind ooit in het ziekenhuis gelegen en kreeg toen zwarte thee met suiker (om aan te sterken). Ik lust het wel, maar associeer dat ook nog steeds met ziekenhuis.
Al gelezen!