Stel je persoonlijke vraag #46

I know, ik weet dat ik daarmee geluk heb qua sector. Al stelt het niet zoveel voor want mag maar op 1 plek loonheffing toepassen waardoor ik bijna niks van de stagevergoeding over houd.

Echt sinds ik dit Romeinse rijk-gedoe hier gelezen heb zie ik het continu voorbij komen op ig en fb, zoals deze net weer

19 likes

Ik denk wel dat in het Romeinse rijk het normaler was om te tongen met je nicht of neef. :upside_down_face:

Welke schoenen heb jij gehad (beetje zoals de style op de foto)?

2 likes

Ja waarom denk je dat het er hier over ging hahah

Exact!!!

Ik zapte even langs een praatprogramma en daar zei een vrouw “ja de meeste mensen weten wel wie Caesar was, maar bijna niemand weet hoe hij aan zijn einde is gekomen”

Terwijl ik dacht dat hij best wel fameus neergestoken is, zelfs mean girls refereert aan zijn dood haha.

12 likes

Ik heb er los van mijn telefoon geen want nooit een reden gehad om er een op te geven in het ziekenhuis. Andersom weet ik wel 99% zeker dat ik nog steeds het noodcontact ben voor mijn ex. Hij is in ieder geval (nog) niet bewusteloos/aanspreekbaar binnengekomen.

Nav het andere topic. Ben jij ooit alleen naar een concert geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik nog nooit, maar wil graag naar fever ray in februari en weet dat niemand mee wil. Ik doe nooit dingen alleen en ik zit het veel te erg te analyseren. Dat ik daar dan sta voordat het begint en zo sta te staan en niks te doen heb. Ik wil ook niet binnenkomen als het bijna begint want wil wel een goed plekje hebben haha.

2 likes

Ja exact dit en toen ik er alleen stond viel me op hoeveel mensen om me heen ook overduidelijk alleen waren (echt veel meer dan ik dacht!). Naja dat is ook wel af te lezen aan de pol, als meer dan de helft hier wel eens alleen is geweest!

4 likes

Doen! Ik was alleen naar de sugababes en idd wat @kali zegt: in het begin is het gewoon wachten en beetje ongemakkelijk misschien maar dat zat vooral in mn eigen hoofd. Als het eenmaal is begonnen merkte ik er niets van!

5 likes

Neem er nog drie en je hoeft niet meer te solliciteren.

Heel regelmatig. Ik vraag ook vaak niemand mee want ik vind het dus niet leuk als ik helemaal into iemand ben en mijn gezelschap kent diegene niet, dan deel je de voorpret en het plezier niet ofzo? Beetje rare tik van mij maar dan ga ik liever alleen :sweat_smile:. Lekker a-sociaal.

Ik vind het wel eigenlijk altijd ongemakkelijk. Ik ben zo zelfbewust als je moet wachten tot het begint. Allemaal mensen om je heen gezellig aan het keuvelen en groepselfies maken. Maar ik geniet wel heel erg bewust van de muziek. Zit er dan wel goed in als het is begonnen.

Een keer voelde ik me wel helemaal alleen: toen zei artiest iets van geef een hand aan degene die naast je is, ook als het een onbekende is en voel de liefde voor elkaar. Voel de verbinding!! Voel de liefde!
Maarja, mensen gingen toen natuurlijk allemaal hun gezelschap omarmen en grappen en grollen en degene naast zich aanstoten “hahah grappig he, iedereen elkaar een hand geven”
stond ik er echt zo bij :))))))) toen voelde ik me wel koos vriendloos haha.

6 likes

Ik ben altijd alleen naar concerten geweest en ik kan je garanderen dat dit niet gebeurd! Er zijn echt altijd wel mensen die een praatje komen maken of ook zelf alleen zijn!

2 likes

Ik heb bijna nooit een praatje gemaakt :d mensen zijn toch vaak druk met hun gezelschap. Maar het is maar net waar je zelf behoefte aan hebt denk ik? Ik zal er niet zo benaderbaar uit hebben gezien whaha.
Maar ligt misschien ook aan de soort muziek, bedenk ik me nu? Met meer feest/dansconcerten is dat contact leggen wel sneller! Ik ben vooral naar soul/singer songwriter/“slow pop” concerten geweest in mijn eentje.

4 likes

En @Negativ ik er niet vanuit dat ik word aangesproken voor het en praatje, ben voor m’n gevoel ook niet zo benaderbaar. Hoop vooral dat ik me een beetje comfortabel kan voelen in mn eentje voordat het concert begint.

Vind het wel tof om te zien dat zo veel alleen gaan! En @ellegirltalk knap dat je je niet laat weerhouden ondanks die ongemakkelijkheid elke keer.
En omg dat van die handen vastpakken, please dont. Alsof je groepjes in de les moet maken en niemand kent.

3 likes

@Marsepein al vaker alleen naar concerten geweest en ik ga voor de muziek dus hoef tijdens een concert niet met iemand te praten en van te voren hou ik mezelf wel bezig met mensen kijken of op m’n telefoon :tipping_hand_woman:. Vind er persoonlijk niets ongemakkelijks aan, juist een ideale bezigheid om alleen te doen!

2 likes

Ben ook vaker alleen gegaan, mijn main tip is vooral een boek op je telefoon zetten. Ongemakkelijkheid vind ik altijd meevallen maar als je lang moet wachten en je hebt geen internet (of er zijn geen forumrellen om bij te lezen) dan is dat wel kut.

1 like

Vind jij naar een concert gaan over het algemeen leuk?

Ik vind het echt niks aan, maar ik heb dan ook geen favo artiesten. Haal me er weg :joy:

• Ja vind ik echt heel leuk/m’n passie
  • Ja ik kan er van genieten als het een artiest is die ik leuk vind
  • Hmm nee

0 stemmers

Naar festivals gaan vond ik dan wel weer heel leuk

Ik merk dat ik wel veel focus heb op mensen die in mijn zicht staan (zo enorme lengte precies voor je, of iemand die steeds meer ruimte inneemt of hele tijd elkaar knuffelen. Of zoenen! helemaal erg) of heel erg aan het kletsen zijn. Ik ga dan soms op alle irritante dingen om me heen zitten letten ipv dat ik focus heb op de muziek/artiest zelf. (Off topic maar mocht iemand daar tips voor hebben; welkom!)

4 likes

Ik heb ja ik kan er van genieten als het een artiest is die ik leuk vind gestemd maar het is heeeeeeeel wisselend :joy: ik vind het heel vaak mega saai of irritant omdat het geluid niet goed is/ik het niet goed kan zien of horen/mensen staan te praten door muziek waarbij het fijner is als je stil bent omdat het bijvoorbeeld wat zachter en rustiger is/mensen als een standbeeld stilstaan terwijl het super dansbare muziek is en je dus zelf niet goed kan bewegen omdat je dan tegen iemand aanbotst.

Ook met artiesten die ik heel leuk vind vind ik het soms dus saai/stom. Dan luister ik het liever thuis. Meestal als er veel energie in de muziek zit (bijvoorbeeld met hiphop) dan vind ik een concert vet en een grote toevoeging. En ik was een tijdje terug naar Alexandra Savior en dat vond ik ook echt geweldig, omdat die muziek ook echt veel voor mij betekent en ik zat er echt goed in.

2 likes

Een verrekijker. Nee maar ik vind het zelf veel te overdreven. Om 1 zo’n persoon met z’n allen zo te bejubbelen. Bij een festival heb je iig nog keuze in artiesten etc. Al zou ik wel naar een concert van Celine Dion gaan denk ik :joy: maar ook weer niet.

2 likes