Stel je persoonlijke vraag #46

Ik ben altijd alleen naar concerten geweest en ik kan je garanderen dat dit niet gebeurd! Er zijn echt altijd wel mensen die een praatje komen maken of ook zelf alleen zijn!

2 likes

Ik heb bijna nooit een praatje gemaakt :d mensen zijn toch vaak druk met hun gezelschap. Maar het is maar net waar je zelf behoefte aan hebt denk ik? Ik zal er niet zo benaderbaar uit hebben gezien whaha.
Maar ligt misschien ook aan de soort muziek, bedenk ik me nu? Met meer feest/dansconcerten is dat contact leggen wel sneller! Ik ben vooral naar soul/singer songwriter/“slow pop” concerten geweest in mijn eentje.

4 likes

En @Negativ ik er niet vanuit dat ik word aangesproken voor het en praatje, ben voor m’n gevoel ook niet zo benaderbaar. Hoop vooral dat ik me een beetje comfortabel kan voelen in mn eentje voordat het concert begint.

Vind het wel tof om te zien dat zo veel alleen gaan! En @ellegirltalk knap dat je je niet laat weerhouden ondanks die ongemakkelijkheid elke keer.
En omg dat van die handen vastpakken, please dont. Alsof je groepjes in de les moet maken en niemand kent.

3 likes

@Marsepein al vaker alleen naar concerten geweest en ik ga voor de muziek dus hoef tijdens een concert niet met iemand te praten en van te voren hou ik mezelf wel bezig met mensen kijken of op m’n telefoon :tipping_hand_woman:. Vind er persoonlijk niets ongemakkelijks aan, juist een ideale bezigheid om alleen te doen!

2 likes

Ben ook vaker alleen gegaan, mijn main tip is vooral een boek op je telefoon zetten. Ongemakkelijkheid vind ik altijd meevallen maar als je lang moet wachten en je hebt geen internet (of er zijn geen forumrellen om bij te lezen) dan is dat wel kut.

1 like

Vind jij naar een concert gaan over het algemeen leuk?

Ik vind het echt niks aan, maar ik heb dan ook geen favo artiesten. Haal me er weg :joy:

• Ja vind ik echt heel leuk/m’n passie
  • Ja ik kan er van genieten als het een artiest is die ik leuk vind
  • Hmm nee

0 stemmers

Naar festivals gaan vond ik dan wel weer heel leuk

In mijn ervaring besteedde echt niemand een halve gedachte aan iemand alleen hoor, ik ga ook alleen naar de bios enzo en echt iedereen is vooral met zichzelf of de telefoon bezig

7 likes

Ik merk dat ik wel veel focus heb op mensen die in mijn zicht staan (zo enorme lengte precies voor je, of iemand die steeds meer ruimte inneemt of hele tijd elkaar knuffelen. Of zoenen! helemaal erg) of heel erg aan het kletsen zijn. Ik ga dan soms op alle irritante dingen om me heen zitten letten ipv dat ik focus heb op de muziek/artiest zelf. (Off topic maar mocht iemand daar tips voor hebben; welkom!)

4 likes

Ik heb ja ik kan er van genieten als het een artiest is die ik leuk vind gestemd maar het is heeeeeeeel wisselend :joy: ik vind het heel vaak mega saai of irritant omdat het geluid niet goed is/ik het niet goed kan zien of horen/mensen staan te praten door muziek waarbij het fijner is als je stil bent omdat het bijvoorbeeld wat zachter en rustiger is/mensen als een standbeeld stilstaan terwijl het super dansbare muziek is en je dus zelf niet goed kan bewegen omdat je dan tegen iemand aanbotst.

Ook met artiesten die ik heel leuk vind vind ik het soms dus saai/stom. Dan luister ik het liever thuis. Meestal als er veel energie in de muziek zit (bijvoorbeeld met hiphop) dan vind ik een concert vet en een grote toevoeging. En ik was een tijdje terug naar Alexandra Savior en dat vond ik ook echt geweldig, omdat die muziek ook echt veel voor mij betekent en ik zat er echt goed in.

2 likes

Een verrekijker. Nee maar ik vind het zelf veel te overdreven. Om 1 zo’n persoon met z’n allen zo te bejubbelen. Bij een festival heb je iig nog keuze in artiesten etc. Al zou ik wel naar een concert van Celine Dion gaan denk ik :joy: maar ook weer niet.

2 likes

Wie was het toch ook alweer die in Nijmegen optrad, 50 cent? Eminem? Geen idee meer maar iemand had daarvoor een ticket voor mij gekocht en ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ie het aan iemand moest geven die het wel boeide. Oja, ik zie dat het eminem was in 2018.

2 likes

Ik ga nooit naar de arena ofzo. Een verrekijker in Paradiso🤠 haha

3 likes

Ik ga wel alleen naar concerten van mensen/bands wiens muziek ik tof vind. Naar een festival ga ik in principe ook niet voor de sfeer maar voor de muziek. Wil alleen wel eens meegaan naar iets anders als het cheap/gratis is en anders mij nie bellen

4 likes

Hahaha maar concerten zijn toch zoveel meer dan dat? Ik ga zelf heel graag naar concerten, ook van artiesten die ik niet zo goed ken of waar ik niet per se superfan van ben, omdat ik heel erg geniet van de ervaring van livemuziek! Festivals vind ik ook heel leuk, maar bij concerten kom je echt in een soort van wereldje terecht waarin je helemaal opleeft in de sfeer van de act (en het voorprogramma, dat er als het goed is perfect bij past).

13 likes

Nee, concerten zijn vermoeiend en heel kut. Als je niet lang bent ben je sowieso al de lul. Het geluid is ook kut ze zingen altijd veel slechter in het echt ,en ik dacht dan ‘wtf doe ik hier’. Bij een festival kan je vaak nog wegrennen naar een ander podium ofzo. Ja concerten zijn mijn haat denk ik, heb er geen geduld voor.

3 likes

Hahaahaha

Het enige waarin ik me kan vinden is dit:

Maar als je een beetje sociale mensen om je heen hebt valt dat ook wel mee!

En kweenie, sommige acts vallen live tegen, maar ik vind juist dat heel veel artiesten dan juist het best tot hun recht komen! Maarja, je mag concerten niet leuk vinden natuurlijk haha, wou alleen zeggen dat naar een concert gaan echt niet alleen “een artiest bejubelen” is!!!

Snap je omschrijving en dat dat bij sommige concerten zo is. Een concert in een zaal met zachte stoelen en een hemelse akoestiek maakt het misschien al een stuk comfortabeler. Er zijn natuurlijk meer plekken om muziek te zien dan mega hectische concertzalen en festivals. Vind ik wel een hele andere ervaring, concertgebouw of ziggo dome ofzo, zo’n ervaring is niet te vergelijken.
Met zit concerten vind ik het ook altijd minder ongemakkelijk om alleen te zijn.

5 likes

Heb jij niet gewoon een slechte muzieksmaak?

17 likes

Ik hou niet van concerten @Marsepein maar heb in een poppodium gewerkt dus wel veel ervaring met alleen gaan en alleengangers. Ik weet niet waar je precies heen gaat maar je kan ook altijd een praatje aanknopen met iemand achter de bar of servicepersoneel, de meeste mensen vinden dat alleen maar gezellig. Of een berichtje plaatsen in het Facebook evenement of iemand samen wil gaan? Veel plezier!!

3 likes

Nee, Hans zimmer, michael Jackson

Jij bent zo irritant hè

1 like