Stel je persoonlijke vraag #46

Ik denk dat ik een filmpje van jou op TikTok voorbij zag komen net! Met alleen de ingrediënten, toch? Ben benieuwd naar het resultaat

Als je ooit in leiden bent bij mamie gourmande. Echt niet normaal hoe lekker

5 likes

Ik kende het nog niet maar nu moet ik een crompouche

3 likes

Ik heb een croissant op met kokosfrangipane en pandancustard, een waardige concurrent.

19 likes

Haha echt he, hier in het gebouw een keer een doos bij de lift met allerlei prullaria en…een pakje condooms?

2 likes

Jaaa dat was ‘m! Leuk, ik ga even reageren

2 likes

Oh, ik snapte al niet dat de bakker op de markt in mijn minidorp die crompouces ineens had, maar dat is dus een tiktok ding. Oma heeft weer wat geleerd.

10 likes

Goed initiatief maar wel alleen als er actief grofvuil wordt gebeld. Hier wordt grofvuil gebeld, en alles wat nog goed is gaat een briefje op. Soms nemen buurtbewoners het mee maar zie ook dat er s’avonds (door handelaren?) nog wel het een en ander wordt uitgevist

1 like

Omg, waar? Ik weet niet waarom precies maar dit klinkt als iets wat je alleen in Singapore kan vinden.

1 like

Morgen laatste keer! Is de oktober special van Das Brot in Rottterdam. Dus morgen vroeg bij de winkel of op de oogstmarkt zijn om er eentje te scoren. Vaak hebben ze ook amandelcroissants, en iets met pistache en chocola volgens mij. En pumpkin spice cinnamon rolls zijn er morgen ook.

Sowieso kan je best veel lekkere croissants hier krijgen, maar deze special was even een favorietje idd. Pandan mag de nieuwe Salted caramel worden wat mij betreft, mis echt dat het hier nog niet zo een ding is.

5 likes

In utrecht district

Hoe smaakt de pistache croissant en hoe ziet die er uit? Ik had er laatst een besteld maar vond het zo’n teleurstelling. Het was namelijk een opengesneden croissant met ricotta en her en der wat pistachenootjes. Ik had een groene pistachevulling verwacht, maar misschien is dit wel normaal?

1 like

In Italië eet ik ze altijd met een soort pistachepudding/room erin. Echt zo lekker

8 likes

Ik was echt teleurgesteld dat de croissants die ik in italie at allemaal mierzoet waren.

7 likes

Ja heb ik een keertje gehad maar vond ik meh :frowning: zat geen spijs in

1 like

Ohhh het is dat ik ‘s ochtends vroeg ergens anders heen moet, anders was ik naar Rotterdam gereden. :heart_eyes_cat:

2 likes

oh jammer dan zou ik zeggen bakuys?

4 likes

Ik heb die nog niet op, maar ik weet wel dat ze op andere plekken echt met pistache pasta werken. Ik gok dat die van Das Brot eerder de nootjes heeft en dan met chocola.

Bij 2 waren het specials dus die zijn er denk ik niet meer , maar Le Petit Jean opent morgen weer en die had heel goede. Denk niet gelijk vanaf morgen, maar denk wel dat het daar nog terug komt.

2 likes

Ja in Spanje en Latijns Amerika heb je die medialunas, halve maantjes, zijn kleiner, minder fluffy en mierzoet idd.

2 likes

ik heb het nooit gekund maar toen ik italiaanse lessen nam heb ik echt geoefend want anders klinkt het kut (nu nog steeds waarschijnlijk maar wel met een oke r)

1 like