Stel je persoonlijke vraag #46

Voor wasmiddel gebruik ik altijd de roze van fleuril. En waspoeder voor de witte was van de Lidl.

Dit was echt m’n grote favoriet. Toen deze uit het assortiment ging heb ik echt tientallen flessen gekocht, de geur bleef zo lang hangen.

En nu wissel ik tussen deze. Na een tijdje vind ik dat je de geur niet meer ruikt omdat je er dan aan gewend ben, zodra dat gebeurt dan wissel ik weer met de ander.

2 likes

Ja, precies dan ben je er gewoon aan gewend. Oh die onderste heb ik ook gehad, die rook lekker inderdaad. Die andere ga ik eens uitproberen.

1 like

Ja! het lijkt me altijd zo rustig.

3 likes

https://youtube.com/shorts/pUe0tctSUxc?si=KnFzoHpQVuELYYZj
Zou jij hier een bakkie willen doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb sowieso geen zin om door een kut naar het café te kruipen

2 likes

Teveel moeite :joy: ik wil gewoon wat drinken

1 like

@Zemraluani Dat dit alleen een mogelijkheid is wanneer je vaatwasser open staat en de onderste lade uitgetrokken is. Dus de kans is niet heel groot.

Maar gelijk weer een onderwerp voor een poll. Voor de mensen met een vaatwasser met een mandje, doe je de messen erin met de snijkant/punt naar boven of naar beneden?

• Naar boven
  • Naar beneden
  • Het wisselt
  • Ik wil stemmen

0 stemmers

2 likes

Scherpe schilmesjes e.d. punt naar beneden, gewone (bestek)messen met handvat beneden. Maar die zijn totaal niet scherp.

Bestekla bovenin zou wel chill zijn, de pannen-Tetris is dan een stuk makkelijker want het past beter. Maar ik heb er helaas een met een mandje.

10 likes

Anderen hun was ruikt altijd zo lekker naar wasverzachter. Bij mij is het geurloos? Heb al wasverzachters geprobeerd, van die parels, en wasparfum van 3 merken, maar het is nooit echt top. Kan het aan de wasinstelling of hoeveelheid die je gebruikt liggen ofzo? Of doe ik teveel in de trommel of ligt het aan je wasmachine? Eeen mysterie…

3 likes

Ik heb dat ook! Alleen beddengoed waar ik van die Lenor parels in gooi ruikt lekker, maar ik wil ook niet dat mijn kleren daar naar ruiken. Mijn moeder gebruikt hetzelfde wasmiddel en dat ruikt zo anders als bij mij, dacht eerst dat het aan m’n oudere machine lag, maar heb inmiddels een nieuwe en het blijft zo. Misschien heeft het ook te maken met je eigen geur ofzo?

2 likes

Heb het idee dat veel mensen gewoon echt tyfusveel wasverzachter en wasparfum gebruiken eigenlijk, op de gok in de machine gegooid, verzachter en parfum in dezelfde was enzo. Zou er niet te rouwig om zijn, vind het altijd zo zonde van mijn eigen geur (zeker als ik parfum gebruik) wanneer mijn kleren ruiken naar Robijn :woozy_face::woozy_face::woozy_face:

3 likes

I heb het idee dat heel veel mensen korte programma’s draaien en minder spoelbeurten hebben. Mijn was ruikt ook nooit lekker naar wasmiddel (behalve de witte was een sportkleding gek genoeg).

1 like

Ik rook mijn wasmiddel ook nooit. En nu gebruik ik Ariel pods en ruik ik het wel! Tyfusduur, maar hou echt van die geur van schone was in huis.

1 like

Hmm, ik heb een nieuwe wasmachine gekocht. En ik vind oprecht het een enorm verschil maken of ik Robijn gebruik of iets wat ik nog op moet maken zoals Formil :face_vomiting:. Als je al van alles hebt geprobreerd denk ik dat het eerder aan je wasmachine ligt. Daar gaat na een aantal jaar een bepaalde geur in hangen. Ik gooi trouwens zelf nooit het wasmiddel in de trommel. Werd ook echt afgeraden. Maar ik deed dat altijd wel bij mn vorige wasmachine.

1 like

Waarom wordt dat afgeraden? Ik doe altijd maar wat, soms in de trommel en soms in de bakjes

4 likes

Wat doen jullie bij een vaatwasser als jullie van die pods hebben?

• In zo’n klepje doen van de deur
  • Gewoon onderin de vaatwasser leggen
  • Anders

0 stemmers

Er zit letterlijk een vakje daarvoor in onze vaatwasser en toch doen sommige mensen het nog onderin ergens los :sweat_smile:

3 likes

Er is denk ik iets mis met mijn vaatwasser want soms wordt het blokje niet gebruikt of goed opgelost als ik m in dat vakje doe. Maar ik weet wel dat de timing van het sop nu waardeloos is want het wordt al gebruikt bij t voorspoelen

3 likes

Ik doe het er los in omdat ik meri dat hij dan beter oplost en ik anders soms een beetje een schuimlaag achter kan laten

4 likes

Wij hadden altijd robijn voor de geur, maar sinds ik hier leerde dat robijn heel slecht scoort qua daadwerkelijk schoonmaken van de was zijn we overgegaan op poeder van de Lidl (? in ieder geval eentje die heel hoog scoorde) en ik merk echt groot verschil hoe schoon de was ruikt. Dus geen robijn meer voor min

3 likes

Ik had laatst wasverzachter van AH huismerk gekocht omdat het toch echt veel scheelt qua kosten. Voor mijn gevoel ruik ik die ook veeeel sterker dan Robijn? Ik heb ook minder nodig, dus je doet er echt lang mee

2 likes

Sinds ik Neutral gebruik vind ik al die zoete bloemetjesgeuren van o.a. Robijn zo goor. Ook van die mensen die extreem naar wasverzachter ruiken. Beetje AXE-effect.

22 likes