Ah ik ben echt verheugd over de uitslag van de 2e poll. Ben altijd zo bang dat ik de enige ben en papieren boeken binnen nu en 10 jaar verdwijnen ![]()
Ik vind het vasthouden van het boek altijd veel fijner
Ik kom dan ook veel beter in het verhaal en ben meer ontspannen merk ik
Jij ook graag een linkje delen, altijd benieuwd naar nieuwe kookboeken.
Ga jij zweten als je het heel koud hebt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als ik het echt koud heb voel ik het helemaal in mijn botten en duurt het even voordat ik weer wat opgewarmd ben
… dus je zweet niet?
Als ik het echt koud hebt en moet rillen ga ik altijd zweten, ook in bed als ik het echt koud heb en dat is zo fucking kut. Want dan heb ik het ijskoud en is het ook nog eens nat = weer kouder.
Vind vanaf oktober - maart slapen echt fucking kut.
Vooral in combi met vermoeidheid, dan krijg ik zo’n rare mix van koud en zweet.
Nee, maar ik zweet sowieso heel slecht. Vroeger kon ik nauwelijks zweten en jeukte mijn rug als de malle in plaats van dat die zweetkliertjes zijn werk deden.
Kappertjes ![]()
- Hoe meer hoe beter
- Wel ok
- Nee bahh
0 stemmers
Waarom bestaat er nog geen chips met kappertjessmaak
Het is vandaag Allerzielen, een dag waarop overledenen herdacht worden. Oorspronkelijk een katholiek gebruik, maar steeds meer mensen (gelovig of niet) vieren Allerzielen om geliefden te herdenken.
Herdenk jij vandaag één of meer overledenen op een speciale manier?
- Ja
- Nee
- Niet van toepassing
- Anders
0 stemmers
Heerlijk! En nog beter: kapperappeltjes ![]()
Kapperappeltjes > kappertjes
Ik vind het zo jammer dat Allerheiligen een officiële feestdag is maar Allerzielen niet. Had het liever omgekeerd gehad
Ja ik ben Belg. Nu ga ik maar op allerheiligen naar het kerkhof, maar dat voelt toch ergens “verkeerd”. Kan het moeilijk uitleggen en ik ben niet eens gelovig, is meer een gevoel
Mijn oom is recent overleden, dus mijn tante mocht vanavond ook zijn kruisje ophalen bij de kerk. Dus ik heb een extra kaarsje voor hem aangestoken.
Ja daar ben ik het mee eens.
Met mensen die in de 4e eeuw ‘heilig’ hebben geleefd heb ik niet zo veel. Good for them, maar het zegt me niets dus ik voel weinig bij Allerheiligen.
Ik vind het echter wel een mooi gebruik om overleden geliefden te herdenken, dat ze een extra dag hebben behalve hun sterfdag, en dat er ruimte is om even stil te staan bij wat ze betekend hebben. En het feit dat je dan samen kan komen met meer mensen die iemand missen, geeft toch iets van verbondenheid.
Ik vier het niet op een hele bijzondere manier overigens. Ik heb een jong kind dus ik kon niet naar de mis, die viel samen met haar bedtijd. Over een paar jaar wil ik dat wel weer doen, en ik heb nu de mis grotendeels online gevolgd. In mijn kerk is het wel gebruikelijk overigens om naar de mis te gaan en daarna naar het kerkhof (al liggen er op dat kerkhof geen geliefden van mij).
Graven heb ik vandaag niet bezocht maar ik heb thuis kaarsjes gebrand.
Heb in het buitenland wel eens hele gezinnen op graven zien roken en zuipen op Allerzielen, zag er wel echt Gezellie uit.
Haha ja hoe het gevierd wordt is heel verschillend per cultuur. Dia de los muertos meemaken in Mexico lijkt me ook een bijzondere ervaring.
Ik vier niet perse Allerzielen maar deze week wel Samhain en dat heeft vrij veel overlap!