Ik had een keer op een KOZP demonstratie in mijn stad mijn aanwezigheid op ‘geïnteresseerd’ gezet op Facebook en toen is mijn naam gedeeld in een Pegida WhatsAppgroep en ben ik massaal bedreigd via Facebook en instagram. Ik kreeg foto’s van m’n eigen voordeur (had mijn voordeur op m’n instagram staan van het tekenen van m’n koopcontract en ze hadden door een foto uit m’n raam herleid waar ik woon) en berichten of m’n baby wist dat dr moeder een n*hoer was. Heb m’n Facebook account offline moeten halen, al het herkenbare van m’n social media afgehaald en ongeveer een maand later stopte het weer gelukkig. Sindsdien ben ik online niet meer zo bezig met activisme en houd ik het offline.
Edit: overigens sowieso enge mensen zijn dat, ook offline. Mn man zat in de gemeentepolitiek voor pvdd en heeft in die hoedanigheid wel eens een lezing bijgewoond van Jeffrey Afriyie waar die pegida groep ook bij was en daarna gingen ze hem in de stad bij naam groeten en ons kind ook aanspreken. Altijd vriendelijk en die avond is ook gelukkig goed verlopen, maar wel altijd intimiderend vriendelijk? Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar je voelde wel dat het even bedoeld was om duidelijk te maken dat ze weten wie hij is. Dus nu is hij ook uit de gemeentepolitiek.