Toen ik nog op de fiets naar werk ging kwam ik Wim Hof regelmatig tegen. Terwijl het 2 graden in de winter was met snijdende kou, kwam hij vrolijk langsgefietst met blote bast en een zwembroek aan. Dacht de eerste keer dat Dries Roelvink me tegemoet kwam fietsen.
Ik vond het zoân oenig moment ook dat Emma daar allemaal heel intens en hoog moest gaan liggen ademhalen en dan heel verbaasd zegt âoh mijn vingers tintelen helemaalâ. Ja meid je ligt gewoon te hyperventileren dan krijg je tintelende vingers.
- Yesss lekker met boter en suiker
- Liever hondsdol dan hubkes
- Ik ken dit niet??
0 stemmers
En voor wie het kent: kregen jullie er vroeger ook ieder jaar een op de basisschool?
wat een kutcadeau
@Junebug85 haha en dat ze daarna zei âoh ik heb helemaal buikpijnâ en dat die vrouw helemaal was van ja dat kan enzo en dat ze zei ja moet ook ingesteld worden ik vind ze wel echt een leuke dynamiek hebben. Ook dat Maarten die brownie zat te eten in de sportschool
Ja ik heb dus zoân collega die met <10gr pas een lange broek aan doet af en toe. Maar dat lijkt me dan ook echt het enige voordeel. Ik heb het echt altijd zo snel koud en (dit klinkt dramatisch haha) dan echt tot in mân botten ofzo? Dat je echt soort van bot pijn ofzo krijgt? De rest van de dag ook.
Maar hij heeft het nooit koud. Dat lijkt me zo relaxed?
Ik heb dit gedaan icm een ademhalingssessie van 3 uur en heb me daarna nog nooit zo ontspannen gevoeld. Dus ik zie er daadwerkelijk wel de voordelen van in. Heb me alleen nooit verdiept in Wim Hof zelf dus die gast ken ik verder niet haha.
Ja echt een kutcadeau. Hij weet ook dat hij er bij mij niet mee aan moet komen. Althans dat hoop ik.
Hahaha zie je mij al een boek schrijven.
(Ik typte dus al bijna schrijenâŠ)
Ik had hier tot jouw poll echt nog nooit van gehoord. 1 dag later en zie opeens dat de bakker in het dorp er reclame voor maakt.
Nou ik bedank er vriendelijk voor
Overigens was er een paar weken geleden een groot artikel over hem in de Volkskrant. Hij kwam er in over als een overjarige hippie die een beetje van de wereld is en zijn zoon als een gejaagde verkoper
Ik ken het sinds een paar jaar, dankzij RobĂšrt.
Heb jij een cloudpillo?
- Ja
- Nee, maar wil ik wel
- Nee, hoef ik ook niet
- Nog nooit van gehoord
0 stemmers
Ik kan het Volkskrant artikel niet lezen, maar over die aanklacht in dat andere artikel; echt overal in de methode van Wim Hof wordt aangegeven dat je die ademhalingsoefeningen niet moet doen in het zwembad of als je aan het rijden bent bijvoorbeeld. Dat wordt ook in de app gezegd, dus je wordt hier wel voor gewaarschuwd.
Ik heb wel eens een workshop gedaan van een Wim Hof instructeur, ademhalingsoefeningen en daarna een paar minuten in een ijsbad. Ik vond het heel bijzonder en heb er echt wel van geleerd. Ik ga sindsdien ook de zee in als het januari is en heb een tijdje ademhalingsoefeningen van de app gedaan.
Dat is pas later gezegd en Wim Hof heeft meerdere filmpjes dat hij die oefeningen in het zwembad doet (volgens het Volkskrant artikel). Dus ze zeggen twee dingen
Ik denk dat fysieke effect marginaal is. Maar het feit dat je toch iets doet waar je eigenlijk helemaal geen zin in hebt (koud douchen of in een ijsbad), wel voor een mentale boost kan zorgen. Als je dat âs ochtends hebt gedaan, begin je de dag al met eenâ overwinningâ en dat is mentaal wel fijn voor de rest van je dag.
Disclaimer: Ik besef dat ik als arie boomsma klink.
Toevallig ben ik daar nu en ja het is inderdaad heel bijzonder en mooi om bij te zijn! Ik slaap ook bij een Mexicaanse familie en ik heb het een beetje met ze mogen vieren, heel speciaal
Die waarschuwing is er in de app in ieder geval jaren, maar misschien niet op alle plekken. De zaak van dit meisje is hoe dan ook ontzettend triest, ook voor haar moeder, want die wordt ook aangeklaagd.
Ja en ik wil niet meer zonder! Echt een fijn kussen.
Rondom BF is er vaak een 1+1 actie overigens.
ah top dankje!
Wordt inderdaad ook in zijn boek gezegd. Weet eigenlijk niet meer precies waarom ik dat boek dacht te moeten lezen.