Stel je persoonlijke vraag #46

Het is ook wel echt afzien iedere keer weer, maar wel zo mooi als het lukt! Bij mij is de laatste keer 7 jaar geleden en toen studeerde ik nog. Ben benieuwd of ik het nu gecombineerd krijg met mijn werk.

Het is een boek over een rouwproces (waar ik zelf middenin zit dus kan lekker grijpen uit de realiteit, al is het nog steeds 90% fictie). Ik wilde toch al meer van me af gaan schrijven en vond het dan wel helpend om het binnen de kaders van nanowrimo te doen.

@Solee vooral een keer meedoen! Een cursus is ook leuk. Ik denk dat het voor veel mensen vooral het lastigste is om gewoon te gaan schrijven. Het hoeft niet goed te zijn, zolang je maar schrijft. De tijdsdruk van nanowrimo helpt daar wel bij. Naast je werk en eigen leven kun je gewoon geen goed boek schrijven in een maand tijd. Dus dan is het al voldoende om een slecht tot matig boek te schrijven als oefening.

6 likes

Wat is de titel van dit boek?

1 like

Ik zou ook nog wel een poging willen wagen, maar heb na mijn boek 9 jaar geleden nagenoeg niets meer geschreven dus misschien eerst daar überhaupt mee beginnen. :laughing:

2 likes

Ben wel benieuwd naar de titel/ het verhaal als je dat wil delen.

2 likes

Ik vond het kookboek heel leuk om te schrijven, maar man wat een werk. Zeker om ook voor alle fotografie dagen voor te bereiden en te koken. Ben je toch niet tevreden met bepaalde foto’s en kun je weer een extra dag inplannen. Ik denk dat ik eerder klaar zou zijn met een flut romannetje.

3 likes

o haha was even vergeten dat ik al een keer een boek heb geschreven (maar geen roman en het was voor mijn werk, wel gepubliceerd door een uitgever)

3 likes

Is het dan ook echt een kookboek met eiegen recepten of meer variaties op of al bestaande recepten
Lijkt me heel leuk om te maken namelijk, maar ik heb zelf vaak alleen aangepaste recepten of als ik iets zelf verzin vergeet ik het altijd op te schrijven

Nee echt met eigen recepten! Maar ik heb hem wel gemaakt met twee collega’s, in mijn eentje was hij nog niet af geweest haha.

8 likes

Ja, zou ik doen omdat het hier echt niets voorsteld. Weer gooien met codes die totaal onnodig zijn. En dan bedoel ik specifiek de regio waar ik woon.

1 like

Ah ik ben echt verheugd over de uitslag van de 2e poll. Ben altijd zo bang dat ik de enige ben en papieren boeken binnen nu en 10 jaar verdwijnen :joy:

2 likes

Ik vind het vasthouden van het boek altijd veel fijner
Ik kom dan ook veel beter in het verhaal en ben meer ontspannen merk ik

4 likes

Jij ook graag een linkje delen, altijd benieuwd naar nieuwe kookboeken.

6 likes

Ga jij zweten als je het heel koud hebt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Als ik het echt koud heb voel ik het helemaal in mijn botten en duurt het even voordat ik weer wat opgewarmd ben

6 likes

… dus je zweet niet?

Als ik het echt koud hebt en moet rillen ga ik altijd zweten, ook in bed als ik het echt koud heb en dat is zo fucking kut. Want dan heb ik het ijskoud en is het ook nog eens nat = weer kouder.

Vind vanaf oktober - maart slapen echt fucking kut.

Vooral in combi met vermoeidheid, dan krijg ik zo’n rare mix van koud en zweet.

4 likes

Nee, maar ik zweet sowieso heel slecht. Vroeger kon ik nauwelijks zweten en jeukte mijn rug als de malle in plaats van dat die zweetkliertjes zijn werk deden.

1 like

Kappertjes :pinched_fingers:

• Hoe meer hoe beter
  • Wel ok
  • Nee bahh

0 stemmers

Waarom bestaat er nog geen chips met kappertjessmaak

4 likes

Oh ik kan ook helemaal niet zweten en dat is ook wel eens lastig! In die hete periodes in de zomer moet ik altijd heel vaak plassen? Ik snap dat zo bezweet rondlopen ook irritant is, je lichaam wil dat vocht toch kwijt.

1 like

Het is vandaag Allerzielen, een dag waarop overledenen herdacht worden. Oorspronkelijk een katholiek gebruik, maar steeds meer mensen (gelovig of niet) vieren Allerzielen om geliefden te herdenken.

Herdenk jij vandaag één of meer overledenen op een speciale manier?

• Ja
  • Nee
  • Niet van toepassing
  • Anders

0 stemmers

1 like