Stel je persoonlijke vraag #46

Die opmerking over het koffie zetten vind ik absurd ongeacht hoe oud iemand eruit ziet

1 like

Love deze comeback

54 likes

Heel herkenbaar. Ik werd als tiener altijd (veel) ouder geschat, heb zelfs 2x als 16-jarige op de trein mijn ID moeten tonen om te bewijzen dat ik nog recht had op het jongerentarief (voor de belgen: gopass, tem 25j). Ook niet leuk.

Maar nu ben ik advocaat en heb ik al tig keer de opmerking gekregen dat ik nog “zooo jong ben/jong eruit zie” van clienten, tegenpartijen en tolken. Hele mindfuck dus want ik ben dit niet gewoon. Met als dieptepunt tijdens een consultatie clienten die alles in twijfel trekken en constant zeggen “maar de meester heeft gezegd dat
” tot ik het zo beu was en ik zei dat ik OOK meester ben. Om dan te mogen horen “maar dat kan niet waar zijn, heb jij rechten gedaan, je bent nog zo jong”.

Heel frustrerend want ik ben goed in mijn vak en mijn leeftijd of looks zouden er niet toe mogen doen. Ik weet ook nooit hoe hierop te reageren want ik vind het moeilijk te onderscheiden als het als “”“compliment”"" bedoeld is of gewoon echt twijfels over mijn bekwaamheid. Ik wil niet dat clienten denken dat ze mijn eerste dossier ooit zijn.

8 likes

Hahahaha. Ik word ook wel eens jonger geschat. Maar ik heb meer het idee dat dat komt omdat ik overkom als een oversexte puber dan dat ik er daadwerkelijk jong uitzie.

4 likes

Leef jij met het gevoel dat er een zwaard van damocles boven je hangt?

• Nee, ik ben zo licht als een veertje
  • Ja, ik ben bang voor iets in de (vriendschaps)relatiesferen
  • Ja, de klimaatproblematiek
  • Ja, iets met (een van) mijn kinderen
  • Ja, mogelijk naderende oorlog
  • Ja, iets met mijn gezondheid
  • Ja, iets met de gezondheid van mijn partner
  • Ja, iets financieels
  • Ja, iets met mijn werk
  • Ja, iets met familie
  • Ja maar om nog een heel andere reden

0 stemmers

3 likes

De context doet er inderdaad wel toe ja, want ik moest meteen denken aan een oude collega van 40 die er altijd op stond dat mensen moesten raden hoe oud ze was omdat ze er zooo jong uitzag en mensen dachten altijd dat ze 30 was. Ging er echt wekelijks over.

2 likes

Herkenbaar. Ik geef ook leiding en werk met vrijwel alleen maar mannen. Er zijn er altijd een paar die me gaan testen: ze leggen me de meest basale dingen uit zonder dat daar aanleiding toe is, ze vatten mijn vraag op als een basisvraag waardoor ik 3x dezelfde vraag moet stellen om eindelijk een gedetailleerd antwoord te krijgen, ze flirten met me, maken ruzie met me, weigeren te doen wat ik ze vraag, maken seksueel getinte opmerkingen. Dit is al zo bij 3 verschillende bedrijven en 5 verschillende teams, het is echt geen toeval meer. Inmiddels heb ik zo m’n “trucjes” op mijn expertise snel duidelijk te maken, maar blijft ontzettend vermoeiend dat je standaard begint op -1. Elk nieuw persoon/man kost gewoon extra energie.

5 likes

Weet jij je hechtingsstijl?

• Ja
  • Nee, geen interesse in
  • Nee, ik weet nog niet wat dit is

0 stemmers

2 likes

Nee, en ik weet wel wat hechting is maar vind dat lastig te bepalen bij mezelf.

13 likes

Ken jij iemand die alle drie de officiële talen in Nederland (minimaal goed, liefst vloeiend) spreekt?

• Ik ken zo iemand
  • Ik ben zo iemand
  • Ik ben niet zo’n iemand en ken ook niemand die dat kan

0 stemmers

2 likes

Nee

Nederlands
Fries
Papiamentu

1 like

Ik kan niet op nee stemmen

2 likes

“Ik ben Ă©n ken zo niemand”

1 like

Maar ik ben ook scheel ik las ik ben en ken zo iemand, excuus

4 likes

Ja in ons ~koninkrijk geloof ik

En al die dingen als Zeeuws, Limburgs, whatever dat gemompel in Drenthe en Groningen is, zijn alleen maar streektalen maar geen echte erkende talen in heel NL.

2 likes

Ik kan ook gewoon niet zo goed Nederlands, dat is ook een beetje jammer.

Dat reken ik tot het Italiaans

3 likes

Ik weet niet waarom maar ik las dit in de stem van maxima

3 likes

Heb jij iemand “barbapapa” weleens horen/zien gebruiken met die betekenis?
  • Ja
  • Nee, ik ken “barbapapa” alleen van het kinderprogramma en heb nog nooit iemand het als “soepel” horen/zien gebruiken

0 stemmers

3 likes